67. Trainen

798 23 1
                                    

Perspectief Sem

Het huis is nog nooit zo vol en druk geweest als nu.
Op zijn feesten na dan.

Ik kijk naar Alex die Eva zit te trainen en probeer zoveel mogelijk op te nemen. 'Wanneer gaan we een plan maken?' Vraagt Eva die een slag vooruit geeft maar Alex makkelijk ontwijkt. 'Eerst trainen.' Grijnst hij en trapt haar dan onderuit. Ze valt hard neer maar staat meteen terug op. Ze doet alsof ze pijn heeft en Alex legt zijn hand op haar schouder. Ze grijnst en wil hem onderuit trappen maar Alex pakt haar op en gooit haar over zijn schouder. 'Je bent nog lang niet klaar.' Begint hij luidkeels te lachen. Ze zucht en kijkt dan naar me. Ik zwaai kort en ze kruipt dan van Alex af. 'Moet jij niet trainen?' Grijnst ze mijn kant uit. Ik weet dat ze denkt dat ik niks kan en hef mijn schouders op. 'Kom tegen mij dan, ik zal lief zijn.' Grinnikt ze dan. 'Ik zou dat niet...' 'Ik kom al.' Zeg ik met een geamuseerde grijns. Alex kan zijn grijns ook niet bedwingen en kijkt dan toe. Ze gaat in houding staan en ik volg haar voorbeeld. Ze grijnst breed en een scherpe concentratie is te voelen door de kamer. 'Begin je nog?' Grijns ik en daag haar gelijk uit. Ze reageert snel met harde stoten die ik prachtig krijg te ontwijken. Ik hoor de wind zoeven rond mijn oren. Ze haalt haar been snel op maar ik blokkeer het met mijn hand. Ze schrikt van hoe goed ik ben en in dat moment sla ik toe. Ik trap haar in de buik en ze gaat enkele stappen naar achteren. Ze wil zich net bewegen maar te laat. Ik neem haar in een krachtige greep vast en sta nu achter haar. Mijn beide duimen prachtig geplaatst aan de buitenkanten van haar luchtwegen. Ik duw haar van me af en grijns nu 'onderschat me niet Eva.' Eva proest het uit en zit naar adem te happen. 'De volgende keer zeg je me als je kan vechten!' Zegt ze uitgeput. Alex begint nu luidkeels te lachen en zegt 'verder met de training behalve als Sem je nog eens volledig mag inmaken?' 'Hoe is hij zo goed geworden?' Grinnikt ze nu. Alex doet alsof hij uithaalt en ze ontwijkt maar hij trekt haar weer op zijn schouder. 'Dankzij mij natuurlijk.' Zegt hij trots wanneer hij haar begint te kietelen. Ze schreeuwt het uit maar het is fijn haar nog eens te zien lachen.

Ik loop tevreden naar de anderen en zie dan hoe Gillian zijn messen bijna in de roos gooit. 'Heb je liggen oefenen?' Zegt Roy nu die volledig onder de indruk is. 'Ik wou al eerder wraak nemen dus misschien!' Grinnikt hij terug. Wanneer ik in een rustige stap doorloop hoor ik hem een mes gooien. Ik voel het langs mijn hoofd fluiten en vol in de muur barsten. Ik trek het mes uit de muur en loop dan richting Gillian. 'Kom op nou!' Roept hij enthousiast. 'Gooi hem terug.' 'Andere keer misschien.' Grinnik ik en duw het in zijn handen. 'Durf je alleen Eva neer te trappen?' 'Daag em nu niet zo uit!' Roept Eva die erbij is komen staan. 'Kijk wat hij bij mij deed.' 'Jij bent ook een meisje.' Zegt Gillian spottend. 'Straks steek ik je oog uit!' Zegt Eva nu dreigend. Ik pak een stok uit de mand en gooi die naar Eva. Ik doe hetzelfde bij Gillian en zeg 'steek je frustraties weg!' Maar Eva begint vol richting Gillian's hoofd te slaan. 'Zo moet dat niet!' Roept hij en loopt dan weg. Iedereen begint te lachen om het hele gebeuren en Eva geniet er ten volle van.

Na een tijdje verder getraind te hebben roept Roy ineens 'ik heb toch wel gekke honger!' Eva stemt meteen in en zegt 'frietjes!' Roy wordt helemaal blij als Eva dat zegt en zegt dan 'wij gaan samen wel halen.' 'Ik wil graag frietje speciaal GROOT OFCOURSE met twee vleeskrokketen.' Zegt Gillian dan. Nadat iedereen zijn voorbeeld volgt, verlaten Eva en Roy niet veel later de kelder. Gillian loopt dan naar het bord dat hij nu omdraait waar het hele plan opstaat. 'Hier staan 3 mannen, hier 3 en aan deze kanten 2.' En schrijft het erop. Fabian zet niet veel later kruisjes en zegt dat zijn de camerabewaking en het gat is dichtgemaakt maar makkelijk open de snijden.' 'Ze wisselen van post om 21:25 elke avond dus dan kunnen we het best binnenvallen.' Vervolg ik dan. 'Nee dan zij er juist het dubbel aan bewakers ik zou zeggen 3:00 want dan lijkt het "rustig" als je begrijpt wat ik bedoel.' Zegt Gillian dan. Alex kijkt alles goed na en zegt dan 'we volgen Gillian's plan het beste. Alleen we gaan via hier binnen en verspreiden dan.' Hij begint een heel portret te tekenen en na een halfuurtje onze hoofden bij elkaar te steken is het half klaar. 'Een half plan.' Grinnik ik dan. 'Morgenavond wil ik jullie nog eens zien om de rest te bespreken. En je weet het zonder Eva!' Zegt hij dreigend. Iedereen ,inclusief ik, knikt en samen lopen we naar boven.

Ik zet de drank op tafel en wat glazen en niet veel later komen Roy en Eva gelukkig binnen. 'Het was uren wachten!' Roept Eva luid en gooit dan de 4 zakken die ze vast heeft neer. 'Voor hoeveel man heb jij mee!' Grapt Gillian als hij zich snel aan de tafel nestelt. 'Één zak is al voor jou hoor!' Grijnst Eva die hem uitdagend aankijkt. Hij kijkt haar geërgerd aan maar ze zet alles snel op tafel. 'Eet nou maar!' Zegt ze gefrustreerd en duwt een friet in zijn mond. Iedereen begint te lachen en zelfs Alex geniet van de tijd. Het is nog nooit zo gezellig geweest als nu. Zoals gewoonlijk neemt Gillian het woord en vertelt de domste dingen wanneer hij frieten in zijn mond duwt. Eva geeft constant opmerkingen op Gillian die er helemaal niet tegen kan. Die twee kunnen nu eens echt niet met elkaar omgaan. Maar toch zie je wel pure vriendschap eruit vloeien.

The broken badboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu