90. Nieuwe start

579 19 4
                                    

Perspectief Alex

'Eva!' Roep ik als ik aan de trap sta. Ik heb Vince vast en ik kan de geur niet verdragen. 'Hij heeft weer gepoept!' Roep ik maar ze negeert me. 'EVAAAA!' Roep ik weer maar ik krijg geen reactie. Ik leg Vince terug op het deken en kijk hem dan kwaad aan. 'Waarom poep jij altijd als mam weg is.' Grijns ik. Hij begint te lachen en ik zucht dan. 'Ik ben er!' Roept Eva als ze de trap afloopt. Ze heeft enkel een handdoek rond haar hangen en natte haren. Ze duwt me meteen aan de kant en doet het gelukkig zelf. 'Ik vind dat zo vies.' Mompel ik als ze Vince in zijn bedje legt. 'Hij is nog een baby. Ik kan het hem moeilijk zelf laten doen.' Lacht ze breed. 'Je ziet er goed uit.' Grijns ik als ik naar haar kijk. 'Als jij poep opveegde stond ik hier nu niet zo!' Zegt ze en loopt dan weer naarboven. 'Geef hem zen melk nog eh!' Mompelt ze en ik zucht dan. 'Veeleisend joch.' Mompel ik en hoor hem weer lachen. 'Je vind het leuk eh!' Zeg ik als ik hem oppak. 'Mij alles laten doen!' Vervolg ik. Hij lacht maar breder en breder als ik praat. Ik neem hem op mijn arm en doe met mijn andere arm de melkfles. Na lang prutsen staat hij eindelijk in dat warmte ding. Ik kijk weer in de oogjes van Vince en grijns dan. 'Waarom kijk jij zo.' Grinnik ik en hij begint weer te lachen. 'Hij is zo vrolijk.' Zegt Eva als ze opgemaakt de kamer inloopt. Ik grijns breed haar kant op als ze de melkfles uitneemt en Vince overneemt. 'Moet ik het niet doen?' Mompel ik. 'Je had toch nog werk?' 'Ja maar je moest toch door.' Grinnik ik. 'Wil jij het gewoon doen?' Grijnst ze mijn kant op. 'Ja.' Zeg ik kort en neem Vince weer over. Ik zet me in de zetel en Eva geeft me zijn flesje.

Perspectief Eva

'Vandaag gaan Seth en Amber nog eens iets doen.' Mompel ik als ik mijn schoenen aantrek. 'Ik moest erbij zijn zodat Seth zich niet ongemakkelijk voelde en Amber het niet als een date kan zien.' Vervolg ik. 'Zou de drama hiermee gedaan zijn denk je?' Zegt Alex denkend. Ik trek mijn schouders op. 'Het is een stap in de goede richting. Meer weet ik niet.' Zeg ik als ik opsta. Ik druk een kus op het voorhoofd van Vince en dan op de lippen van Alex. 'Het gaat dus echt lukken vanavond?' 'Tot hij gaat poepen moet het goed komen.' Lacht Alex breed. Ik begin te lachen en neem mijn tas van de tafel. 'Tot straks dan.' Zeg ik en sluit de deur achter me. 'Net optijd.' Grijns ik naar Seth die uitstapt. 'Zo kan je het ook noemen.' Grijnst hij als ik hem in een knuffel trek. 'Hoe was Gillian toen je wegging?' 'Chagrijnig natuurlijk.' Grinnikt Seth als we in de auto stappen. 'Hij wil niks meer met haar te maken hebben.' Vervolgt hij. Niet veel later stoppen we op de parking van het café en zeg dan. 'Ik praat wel met hem.' Lach ik en Seth knikt. 'Je bent ook sinds de geboorte van Vince niet veel meer weg geweest. Mis je het niet?' 'Nee ik hou van Vince. Ik ben graag bij hem en ik heb Alex nog nooit zoveel gezien.' Lach ik als we het café inlopen. 'Ben blij voor je.' Grijnst Seth als we beide Amber zien zitten. Ze is veel veranderd qua uiterlijk. Ik lach haar kant op en we zetten ons bij haar. 'Hey.' Lacht ze meteen en Seth lacht schraal terug. Ik trap al meteen zijn kant op en zeg dan. 'Hoe gaat het met je? Het is zo lang geleden.' 'Goed goed ik heb veel te vertellen.' Lacht ze breed mijn kant uit. 'Ja zoals het feit dat je niet meer met je vriend bent.' 'Dat is vooral door mijn gedrag toen. Ik heb hem weggedreven.' Zegt ze oprecht en ik vervolg het gesprek. Hoe verder we in de avond komen hoe opener Seth richting Amber wordt. Het lijkt allemaal terug goed te komen.

Ik kijk op mijn klok en zie dat het al laat is. 'Ik moet maar eens naar huis.' 'Nou Eva het is net leuk geworden.' Zegt Seth ontevreden. 'Ik moet werken morgen.' Grijns ik en sta dan op. 'Seth heeft gelijk. Blijf toch even.' Zegt Amber. Ik kijk dan nog eens naar de klok en zeg dan. 'Een andere keer misschien. Maar jullie kunnen gerust blijven.' Lach ik breed. 'Dat gaan we ook doen. Neem mijn auto maar.' Zegt Seth dan en duwt zijn sleutels in mijn handen. 'Dankje tot de volgende keer dan.' Zeg ik en wandel dan uit het café.

Perspectief Seth

Ik kijk Eva nog na en neem dan een slok van mijn cola. Ik steek dan een sigaret op en blaas de damp onder de tafel in. Het enige café waar je nog mag binnen roken dus neem ik het voordeel maar. 'Ik had echt verwacht dat je mee ging met Eva.' Zegt Amber nu. 'Ik heb het gezellig. Het mag toch? Aangezien je nu begrijpt dat ik gelukkig ben en er niks meer komt tussen ons. Vertrouw ik je weer.' Zeg ik uitdagend. 'Ik ben blij dat ik de kans krijg.' Lacht ze breed mijn kant op. Ik moet alleen maar grijnzen als het positiever wordt tussen ons. Ik had haar wel gemist. Ze was een goede vriendin en hielp me net zoals Eva met zoveel dingen. Ik heb nog veel te lang gezeten in dat café tot het zelfs sluitingstijd was. 'Nu moeten we wel echt gaan.' Grijns ik. 'Je hebt gelijk.' Antwoord ze en samen staan we op. Ik reken af en dan lopen we naar buiten. Ik besef me net dat ik geen auto heb en het toch een stuk wandelen is. 'Ik breng je wel.' Zegt Amber dan. Ik grijns en zeg dan. 'Dat kan ik niet vragen.' 'Je vroeg het ook niet, ik zei het.' Grijnst ze als ze richting haar auto loopt. 'Aha Sire!' Lach ik en zet me dan in de auto. Het is stil als we naar mijn huis rijden. Ik was ook heel erg moe. 'We zijn er.' Zegt Amber als ze tegen mijn gezicht duwt. Ik kijk op en wordt dan wakker. Ik was gewoon in slaapgevallen. 'Super, dankjewel voor vanavond.' Mompel ik en zonder te denken druk ik een kus op haar wang. Ze bloost en zegt dan. 'Tot morgen.' Als ik uitstap. Ik wandel naar de deur en sla die dan achter me toe. Ik laat me op de zetel vallen en denk dan.

Ik ben echt een sukkel. Waarom deed ik dat nu.

The broken badboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu