Perspectief Eva
De bel van de voordeur gaat meerdere keren en ik word dan langzaam wakker. 'Eva!' Hoor ik Amber dan roepen en schrik dan op. Het is natuurlijk mijn trouwdag. Ik zie Seth nergens en loop dan snel naar onder en trek de deur open. 'EINDELIJK!' Roept Julia kwaad als de hele groep binnenloopt. 'Nu hebben we een halfuur minder voor je haar!' Zegt een meisje kwaad mijn kant op als ze me naar boven trekt. 'Douche jij!' Zegt ze en ik loop dan snel de douche in. 'Je haren niet drogen ja!' Vervolgt ze nog.
Na een gigantische haast zit ik weer onder met enorm veel spelden in mijn haar en drie mensen in mijn gezicht. 'Je jurk komt er zo aan Mila is die halen.' Mompelt een meisje. Ik knik en krijg al meteen een reactie. 'Niet bewegen.' 'Sorry!' 'Niet praten!' Roept de andere en ik zucht dan. Julia lacht om het gebeuren en ik blijf compleet stil zitten. De deur vliegt open en Seth komt met een lach naar binnen gelopen. 'Ik heb ontbijt broodjes meegenomen.' Mompelt hij en ik steek mijn duim op. 'Ze mag niet praten.' Grijnst Julia en Amber reageert er meteen op. 'Heel moeilijk voor Eva.' 'Ey!' Zeg ik en het meisje dat mijn wimpers deed, probeert kalm te blijven. Ik ga weer stil zitten en ze doet weer rustig verder. De deur gaat nu weer open en Mila, het meisje dat eerder vermeld werd, komt met de prachtige jurk naar binnen. Seth neemt het aan en hangt het dan op. 'Stoom jij maar.' Mompelt Mila en zet hem meteen aan het werk. Hij kijkt goed hoe ze het doet en doet dan hetzelfde.
Ik moet lachen om het gebeuren alleen laat ik mijn gedachten naar hem weg dwalen. Hij was zo gebroken gisteren dat zelfs ik pijn voelde. Hij is er zo goed als bovenop maar hij steekt het weg om mijn dag niet te verpesten. Wat is er gebeurd tussen die twee, wat hem zo overstuur heeft gemaakt? Hij kijkt nu naar me en ziet mijn bezorgde blik. 'Ben je zenuwachtig?' Grijnst hij dan. 'Best wel.' Mompel ik dan en hij neemt mijn handen vast. 'Je gaat dat goed doen lieverd.' Lacht hij nu oprecht. 'Spijtig dat mijn vader niet kan komen om me uit te geven.' Zucht ik nu. 'Ik doe het wel!' Zegt hij nu. 'Ik zou niks lievers willen.' 'Echt waar?' 'Hij knik en duwt dan op mijn neus. 'Ik heb die net gedaan!' Zegt het meisje kwaad richting Seth.
Perspectief Seth
'Nou nou!' Mompel ik en stap dan weg van het gebeuren. Ik droom nog eens weg bij de jurk en zie dan een limousine stoppen. Zo typisch Alex natuurlijk, wel schattig dat hij zo een top dag voor haar wil maken. 'Ga jij je nog omkleden, zo ga je Eva niet weg geven!' Roept Amber mijn kant ineens op. 'Wat is er mis met een koltrui?' Mompel ik en ze slaat op haar voorhoofd. 'Kom gelukkig heb je dezelfde maat als Alex.' En trekt me dan naar boven. 'Heb je dat nog onthouden?' Grijns ik als we in de kamer staan. 'Gelukkig wel.' Grinnikt ze en geeft me dan een pak aan. Als ik het aanheb, doet ze de laatste stukjes nog goed en doet dan een bloemetje in mijn zakje. 'Je ziet er zo goed uit!' Zegt ze dan blij. 'Jij ook.' Grinnik ik en ze kijkt dan op. Ik lach en ze lacht dan terug. 'Ik mis je wel.' Mompelt ze ineens. Net wanneer ik wil antwoorden worden we geroepen.
'Het is tijd, kom tortelduiven!'
Ik wandel dan de kamer rustig uit en zie dan Eva in haar jurk. Ze straalt daadwerkelijk en haar haren zijn prachtig half opgestoken. Ze lacht nu mijn kant op en zegt dan. 'Ik tril van de zenuwen.' En laat haar hand dan zien. Ik pak haar hand vast en knipoog dan. 'Je hebt mij vandaag.' Grinnik ik en ze haakt dan in mijn arm. 'Let's go!' Mompelt Julia en met zen alle wandelen we in de limousine. Die ons naar de locatie brengt. Het is een mooi ouderwets kasteel dicht bij het strand. Toen we samen de locatie uitzochten was ze in één klap verliefd gewoon. De hele rit zit ze nerveus met haar vingers te tikken en als we stoppen hapt ze naar adem. 'Je moet wel blijven ademen.' Grijns ik en ze knikt dan. We stappen uit en ze trilt zo hard dat ik haar moet geruststellen.
Perspectief Eva
Iedereen zit al binnen op me te wachten, samen met Alex. Ik heb het ineens heel erg warm en zie dan Seth voor mij hangen. 'Ik wil je nog iets vertellen.' Mompelt hij. Ik draai me zijn richting op en hij pakt nu mijn beide handen vast. 'Nu dat je eindelijk gaat trouwen, wou ik eerlijk met je zijn.' Ik kijk hem vol nieuwsgierigheid aan en hij vervolgt dan. 'Ik heb een heel verhaal met je gehad en om heel eerlijk te zijn mocht ik je niet zo zeer in het begin maar dat veranderde al snel. Je werd zelfs heel snel een belangrijk persoon voor mij. Ik moet zelfs bekennen dat ik je op een tijdje leuk vond.' Ik kijk hem vol verbazing aan en hij lacht dan. 'Je haalt gewoon het beste uit mensen en daarom wou ik gewoon vertellen dat je niet zenuwachtig hoeft te zijn. Het is jouw beurt om gelukkig te zijn. Je zorgde ervoor dat wij allemaal gelukkig zijn, nu jij nog.' Grijnst hij en laat zijn voorhoofd op de mijne vallen. Ik leg mijn handen op zijn gezicht en hij begint te blozen. Ik druk een kus op zijn voorhoofd en zeg dan. 'Dankjewel, ik voel me veel beter.' Hij lacht nu breed en steekt zijn arm uit.
Wanneer ik me richt naar de deuren en de muziek hoor slik ik eens diep. Ik hou Seth stevig vast en we wandelen nu rustig vooruit. De deuren gaan langzaam open en iedereen staat dan op. Ik zie meteen Kai staan en ik lach dan. Hij is gekomen. 'Je ziet er prachtig uit.' Mompelt kai en ik lach dan nog breder maar wanneer ik mijn ogen op Alex laat rusten voel ik niks meer. Geen stress niks meer, al mijn zorgen vallen weg en hij lacht dan breed. Seth zegt nu tegen hem. 'Wees goed voor mijn meisje!' En Alex grijnst. 'Ik doe men best.' Grinnikt hij en neemt dan mijn hand over. Ik sta nu langs hem en de ceremonie begint. 'Je trilt.' Fluistert hij. 'Ik ben zenuwachtig.' Fluister ik terug en hij grijnst dan.
Wanneer de priester zijn speech gegeven heeft draai ik me richting Alex. Hij grijnst nog breder en de ringen komen dan onze kant op. 'Eva Maria Willems neemt u Alex Troi Jacobs tot uw echtgenoot?' 'Ja graag.' Glimlach ik en Alex duwt de ring over mijn vinger. 'Alex Troi Jacobs neemt u Eva Maria Willems tot uw echtgenoot?' 'Ik zou niks liever willen.' Grijnst hij en ik duw de ring over zijn vinger. 'Dan mag u de bruid kussen.' Mompelt de priester en Alex laat zijn hand op mijn gezicht rusten en trekt me dan in. Ik hoor iedereen schreeuwen van geluk maar ook huilen. Als ik opkijk zie ik eindelijk wat Seth bedoelde. Ik zie mijn hele leven met al deze prachtige gelukkige mensen voor me. Eindelijk zijn we allemaal op ons pad gekomen. Samen met Alex wandelen we naar buiten waar iedereen al met zonnebloemblaadjes zit te gooien. De ironie eraan laat me grijnzen en er word dan een fotoshoot gegeven. Iedereen krijgt een sterrenstokje voor de foto.
Perspectief Seth
Ik sta aan de linkerkant van Eva als Gillian me aankijkt van de overkant. Ik weet wat hij wil en ik ga Eva haar dag niet verpesten. Ik negeer het en wandel dan op Eva af. 'Laten we een foto maken.' Mompel ik en ze knikt dan. We hebben een van de prachtigste foto's samen en ik geniet ten volle van haar lach. Als we met de groep naar het diner lopen, wandelt Gillian langs me. 'We moeten praten.' Mompelt hij. 'Ik heb je niks te zeggen.' Zeg ik en wandel dan sneller door. 'Seth.' Zegt hij en trekt me dan naar achteren. Ik draai me met een ruk om en sis dan door mijn tanden. 'Durf een scène te maken op eva haar prachtige dag en ik vermoord je.' En loop veder met de rest. 'Ik zag dat.' Zegt Julia die samen met Sem bij me loopt. 'Het zit niet goed tussen ons en hij probeerde Eva en Alex zijn dag te verpesten. Ik moest het even oplossen.' Zeg ik geïrriteerd. 'Eva zou het appreciëren.' Mompelt Julia dan. Ik knik en we komen aan in de achtertuin van het gebouw. Er is een prachtige glazen hal met veel groen. Overal hangen lichtjes en de zonsondergang maakt het af. Eva loopt mijn kant nu op en zegt dan 'openingsdans met papa.' Mompelt ze. 'Ik dans niet.' Grijns ik maar ze trekt me al op de dansvloer.
Perspectief Eva
We staan in het midden en ik leg zijn handen goed. 'Je kan dit.' Grijns ik en hij fluistert dan. 'Ik kan niet dansen.' 'Volg de maat.' Mompel ik en leg mijn hand op zijn schouder en neem zijn andere hand vast. Hij duwt me nu dichter met zijn hand die in mijn zij rust en neemt dan de leiding. Hij heeft prachtig voetenwerk en ik begin er van te lachen. 'Niet dansen eh?' Grijns ik. 'Ssstttt tegen niemand zeggen.' Grijnst hij terug en ik begin luidkeels te lachen. Iedereen volgt nu ons beeld en Seth draait dan met me. Ik kan mijn lach niet stoppen en zie dan ineens Alex voor mijn neus. Hij neemt me goed vast en glimlacht dan. 'Vermaak je je een beetje?' Grijst hij. 'Ik heb de tijd van men leven.' Grijns ik zijn kant op.
'Precies hoe het moet prinsesje.'
'Ik ben je koningin nu.'
'En wat ben je mooi.'
'Ik hou van je meneer badboy.'
'Ik hou meer van jou sukkel.'
JE LEEST
The broken badboy
RomanceJe zorgt er elke keer maar voor dat je beste vriendin Niet in de problemen komt. En voor de eerste keer zorgde je ervoor dat ze uit de handen van de badboy bleef. Maar wat als hij het nu op jou gemunt heeft. Wat als hij jou nu wil. Door je arrogant...