Perspectief Alex
Ik loop een klein oud cafeetje binnen. Ik been onmiddellijk naar kim als ik haar zie zitten. Ik plant een kus op haar wang en nestel me dan voor haar. 'Zwarte koffie met twee suikertjes en slagroom' glimlacht ze. 'Je weet het nog?' Grijns ik uitdagend.
Ze negeert mijn reactie en neemt haar pc er meteen bij. 'Ik weet alleen maar dat het nummer van Dylano gehackt is maar door een zwaar beveiligde server die ik niet kan bereiken.'
'Hebben we het nu over zwaar beveiligd als bij de politie?'
'Nee johh, dat was een makkie! Dit zijn echt goed getrainde hackers neefje.' Zegt kim bloedserieus.
Flashback
Perspectief Alex
Ik trap de deur open met mijn voet en loop dan binnen. Seth is net achter me en samen lopen we naar binnen. 'Weet je het zeker? Nu is er geen weg terug?' Mompel ik nog tegen Seth. Hij knikt zelfzeker en loopt voor me in.
Met het wapen in zijn linker hand sluipt hij naar binnen. 'Leeg' mompelt hij en gaat dan in een ontspannen houding staan. Ik been snel naar de bureau van de hoofdcommissaris. 'Stop!!' Roept kim in mijn oren.
'Godverdomme!' Mompelt Seth kwaad die hetzelfde hoort. 'Wat is er?' Het document is niet daar maar in het archief. En als ik niet geroepen had dan was het alarm afgegaan en kwam de politie. Niet dat die ver zouden moeten gaan.' Ze grinnikt door haar eigen grap en daarna hoor je haar luid drukken op haar toetsenbord.
'Ze denkt echt dat ze grappig is eh?' Grijnst Seth die langs me is komen staan. 'Ze hoort ons wel eh' grijns ik terug. Hij haalt zijn schouders op en samen wachten we.
'Klaar ga maar door het is de eerste deur rechts.'
Snel lopen we naar de juiste deur en lopen snel door naar de deur. Ik tik de lange code van het papiertje af en een verlossend geluid laat de kluis openen.
Snel trek ik het dossier eruit en blader er snel door. 'Is het wat we zoeken?' Mompelt Seth belachelijk stil. Ik knik en lees snel zoveel ik kan. Het bevalt me in ieder geval niet en de vijand is gevaarlijker dan ik ooit kon geloven.
'Uh.. wat doet bram hier?' Zegt Kim verbaasd die zachtjes naar zijn richting wijst. Ik haal mijn schouders op en hou hem ik de gaten. Hij gaat aan de andere kant van het cafeetje zitten en let op de deur.
Mijn gezicht vertrekt wanneer ik het herkende gezicht van Sergio zie. Sergio was de snitch van Salvatore beter bekend als de grootste maffia baas in omstreken. Er gaan geruchten rond maar er zijn nooit bewijzen tegen hem of zijn handlangers.
~
Ik kruip meer achter de plant in die voor me staat zodat hij me niet zou herkennen. 'Ik dacht dat Bram niet meer dealde?' 'Sergio is geen boodschapper van het spul wel van slecht nieuws.' Kaats ik snel terug.
Samen kijken we met samengeknepen ogen naar hun en richten ons dan snel tot elkaar. 'Waarom stuur je niet naar het nummer?' Vraagt kim nieuwschierig. Ik haal men schouder op en trek mijn gsm uit mijn zak. Hetzelfde moment krijg ik weer een sms binnen.
Dylano broer: Volgens mij mag je mensen niet afluisteren eh grote broer?
Ik gooi meteen mijn blik naar bram die met een bleek gezicht naar Sergio kijkt. Die vervolgens opstaat en verdwijnt uit het café. Kim draait mijn hoofd naar haar en kijkt me met een vragende blik aan.
JE LEEST
The broken badboy
Roman d'amourJe zorgt er elke keer maar voor dat je beste vriendin Niet in de problemen komt. En voor de eerste keer zorgde je ervoor dat ze uit de handen van de badboy bleef. Maar wat als hij het nu op jou gemunt heeft. Wat als hij jou nu wil. Door je arrogant...