Perspectief Alex
Gefocust staar ik door het raam van het busje naar het gebouw waar Eva zit. 'Ze weten dat we komen, we maken geen kans tegenover hen.' Zucht Roy, het kleine broertje van Fabian. Fabian slaat tegen zijn achterhoofd en zegt dan 'heb je nu nog niks geleerd, wij zijn de vijand altijd één stap voor, toch Alex?' Ik negeer hen en probeer dan de bewakers te tellen langs de voorkant.
Ik neem men gsm en stuur dan een bericht na de rest om te weten hoeveel bewakers er zijn in de noord, oost en west hoeken. Ieder stuurt dat er min 2 en max 4 aan elke kant staan en dan draai ik me met een ruk om. Ik zie dat Fabian en Roy aan het bekvechten zijn en Seth, Leo en gilian de wapens gereed maken. Ook kim zit de apparatuur klaar te maken en de messen scherp te snijden. 'Staan onze snippers klaar?' 'Ja' zegt Kim die snel op haar computerscherm kijkt. 'Nog altijd dezelfde coördinatie?' Ik knik en Kim doet verder met wat ze bezig was. Ik focus me weer op het gebouw en wacht tot het tijd is. Net zoals het plan.
Perspectief Eva
'Sem' mompel ik. 'Ja' antwoord hij dan zo stil mogelijk. 'Ik kan niet meer..' en tranen rollen as een rivier naar onder. Het dovende gevoel dat ik in mijn nek heb verspreidt zich rond mijn hele lichaam en een benauwd gevoel klemt zich rond mijn hart. Alsof iemand het met een hand probeert plat te knijpen. Mijn ademhaling begint zwaarder te worden en het bewustzijn verlies ik meer en meer. 'Je moet nu niet opgeven Eva, ze komen je halen en je moet me beloven dat je hier niet gaat sterven. Jij zal later sterven op een mooie rustige plek maar niet hier! Je zal je kinderen en kleinkinderen nog zien opgroeien en afstuderen! Je hebt nog zo een grote toekomst voor je, dus beloof het me!' Zegt hij met veel moeite. Mijn ogen waren bijna helemaal dicht wanneer ik ze terug opendoe en zeg 'ik beloof het' en hou me zo sterk mogelijk en vecht tegen de pijn.
Perspectief Alex
Ik sla op de tafel en zeg dan 'het is nu niet tijd om ruzie te maken, mijn vriendin en haar vriend's toekomst staan op het spel, we moeten ze redden. Dus doe me een plezier en hou jullie monden.' Zeg ik gefrustreerd en kijk dan naar Seth. Hij wijst op de plattegrond naar de oost en west kant waar we starten. Hij legt het plan nog eens uit en iedereen knikt. Ik zucht eens diep en samen met de rest pak ik mijn wapen, ik steek mijn kapmes in mijn zak en draai men wapen op mijn rug en neem een handgun met demper. Ik stap als eerste uit het busje en via de verte zijkanten sluip ik samen met Leo en Roy naar de westkant van het gebouw. Ik sluit mijn gedachten van mezelf af want ik ben bang van wat ik denk. Want ik wil dat het niet waar is, daar is ze te kostbaar voor. Ik stop op de hoek en zie dan een bewaker die richting rechts wandelt. Ik doe een teken dat ze moeten wachten en sluip dan zo stil mogelijk op de bewaker af. Ik neem mijn kapmes en trek de bewaker in een wurghouding. Maar voor hij een kik kan geven snij ik zijn nek over en sleur ik hem achter de vuilbakken. Ik neem zijn pasje uit zijn zak en doe dan teken dat de rest mag komen en via het pasje gaan we naar binnen. 'Wacht' roept ineens Roy op fluistertoon en trekt snel de kleren van de bewaker aan en neemt zijn wapen mee, hij trekt de hoed laag genoeg zodat er een schaduw over zijn ogen valt en boeit ons beide. Ik knik en dan duwt hij ons ruw naar voren door de grote deur. We bevinden ons in de grote gang waar meer dan tien bewakers lopen. 'Devoe, het is je eens gelukt wat nuttigs te doen' zegt een bewaker en slaat op de schouder van Roy. Hij haalt zen schouders op en duwt ons beide vooruit. 'Nu naar links' zegt Kim in mijn oor en via een klik systeem met mijn tong duwt Roy ons richting links door een wat minder algemene gang. 'Aan de rechterkant is de wapenhal en volgens de camera's is er maar één bewaker. Schakel hem uit en zet de bommen in elke hoek en in het midden.' Met het pasje opent Roy de deur en Leo loopt vooruit en met een sprong ramt hij zijn kapmes in het hoofd van de man, die op slag dood neervalt. Hij sleurt het lichaam in een hoek ondertussen ik de bommen plaats en Roy de deur bewaakt. Wanneer we klaar zijn, wachten we op het teken van Kim en lopen dan door de deur snel door en spelen weer de gevangenen. 'Plaats op de deur recht voor jullie een vergrendeler en laat Roy even terug lopen voor de andere hoofddeur ook, zodat de bewakers vast zitten in de hoofdgang.' Zegt Kim en ik beveel Roy het snel en hij loopt door, plaatst de vergrendeler en stapt rustig terug tot twee bewakers uit een kantoortje komen. Ze kijken mij en Leo dodelijk aan en nemen hun wapens meteen. Maar voor ze kunnen schieten trapt Roy ze vol onderuit en ramt met en demper twee kogels door ieder zijn hoofd, hij sleurt de lichamen in het kantoor en wenkt ons naar hem. We lopen snel het kantoor in waar we van kleren wisselen met de bewakers en dan snel verder lopen. 'Slim plan jongens' glimlacht Kim. 'Ga nu via de voorlaatste deur van links en haal iedere bewaker neer en neem dan de trap naar onder. Ik glimlach en loop voorop wanneer ik de deur open doe en dan glimlach naar de vier bewakers. Maar voordat ze iets doorhebben ram ik kogels door twee hun hoofden en Roy slaat eentje neer en steekt hem dan dood en Leo stikt hem met een krijgsgreep. Glimlachend gaan we met zen drieën de trap af tot Kim ons weer waarschuwt voor de nieuwe plaag bewakers.
Op hetzelfde moment..
'Seth ze hebben ons gevonden!' Roept Fabian in paniek wanneer Gillian er nog neerknalt samen met Fabian. 'Nog even' zegt Seth gefrustreerd en prutst wat in het codepaneeltje. 'Ik heb het' grijnst hij en duwt de deur open. Fabian volgt snel en Gillian knalt er nog een paar neer voordat hij volgt en de deur meteen dicht slaat. 'De vergrendeler!' Roept Fabian. Die door het raampje kijkt en de bewakers in een snelle richting zijn kant op ziet lopen. Maar Gillian heeft hem erop gezet waardoor het proces begint. Hij drukt op vernietiging en kijkt dan hoe de 14 tal andere overlevende bewakers allemaal neer gaan door de rook. Ze stikken en uiteindelijk is de hele gang stil. 'Kom Gillian' zeggen Fabian end erg in koor en hij volgt dan ook richting de volgende deur. Waar ze weer een hoop bewakers neerhalen. 'Normaal is het door die deur' wijst Gillian en zet dan er een kleine bom op zodat de deur ontploft en we met snelheid binnen lopen. Hij knalt zonder moeite de twee partners van een man die daar zit neer en trekt met zijn witte jas de man naar boven tegen de muur op. Hij steekt een mes in zijn ondermaag en een gil verlaat de man zijn mond. Seth gaat met een gevaarlijke blik de man zijn richting op en zegt 'die wonde ziet er ernstig uit, ik geef e twee uren voor je sterft aan de inwendige bloeding. Zonder zorg toch' de man roept kwaad 'wat moet je!' En Fabian steekt zijn mes in zijn onderbeen waardoor de man nog harder bloedt. 'Zo praat je niet tegen een baas!' Krijst hij kwaad. 'Toon me via de beelden nu waar ze zijn of ik steek mijn mes zo door je hoofd!' Snauw ik En de man wordt losgelaten waardoor hij meteen op allerlei knoppen drukt en na een tijdje zien we Eva en Gauthier hangen. 'WAAR!?' roep ik. 'Kelderbunker 3' roept de man vol angst. Seth loopt door de deur en zegt voordat hij de hoek om is 'maak hem af' 'we hadden een..' roept de man nog voor dat een schot wordt gelost. Seth belt snel Kim en geeft de locatie door, die zij op beurt doorgeeft aan Alex. 'Maak de gangen leeg wanneer ze naar het busje lopen, ze moeten meteen naar de dokter!' 'Komt goed' zegt Seth voordat hij afdrukt en neemt Fabian en Gillian mee.
'Alex hoor je me?' Zegt Kim door mijn oortje. 'Luid en duidelijk' 'bunker 3' zegt ze dan en ik loop meteen richting de derde bunker. Ik trap de deur in en zie ze dan beide hangen. Mijn ogen worden sneller gevuld met tranen dan gewoonlijk en ik snij Eva zo snel mogelijk los. Leo vangt haar op en legt haar rustig op de grond. Daarna loopt hij samen mt Roy na Gauthier en doet de rest. Ik val neer bij Eva en kijk naar de zak die half vol bloed hangt. Ik trek de zak er meteen vanaf en zie dan het breekbare gezicht van Eva. 'Alex?' Mompelt ze. 'Ja babygirl, ik ben het' en ik trek haar meer op me. 'Dit gaat even pijn doen maar het zal het bloeden stoppen.' Zegt Roy wanneer hij met het zelfverwarmend mes komt. Hij duwt het op de wonde en Eva verrekt geen spier. Alsof ze helemaal niks voelde keek ze breekbaar in mijn ogen. Ik trek haar dan op en Roy trekt Gauthier op zijn schouder en met Leo voor ons lopen we richting de uitgang. Leo moet verschillende schoten lossen om bewakers die uit dode hoeken komen neer te krijgen maar uiteindelijk lukt alles toch. We komen Seth, Fabian en Gillian tegen en lopen dan richting buiten. Wanneer we buiten zijn zien de het busje stoppen en lopen ik en Roy een beetje door om ze erin te leggen. Wanneer Eva en Gauthier in het busje liggen. Pakt Eva zwak mijn hand en kijkt me dan diep in de ogen. 'Gauthier is Sem' en de deuren worden dan dichtgedaan en ze rijden weg. We wachten op het andere busje dat al klaarstond om ons op te halen. Tot er schoten worden gelost door onze snipper en onze aandacht wordt getrokken. Maar voor Seth zich kon draaien vlogen kogels letterlijk door zijn lichaam heen. En als einde een kapmes door zijn hoofd. Tranen vullen meerdere mensen hun ogen maar vooral die van Gillian. 'SETHHHHH' roept hij en vangt Seth op wanneer hij neervalt. 'Zeg tegen der dat' en hij valt stil maar neemt met een stevige hand het T-shirt van Gillian 'haar hou' en het leven verlaat zijn lichaam. Ook de krachtige hand verzwakt en valt met een klap neer op de grond.
JE LEEST
The broken badboy
RomanceJe zorgt er elke keer maar voor dat je beste vriendin Niet in de problemen komt. En voor de eerste keer zorgde je ervoor dat ze uit de handen van de badboy bleef. Maar wat als hij het nu op jou gemunt heeft. Wat als hij jou nu wil. Door je arrogant...