Perspectief Alex
'IK BEN ÉÉN NAMIDDAG WEG EN HET LUKT JE GEWOON HAAR NU AL UIT HET OOG TE VERLIEZEN!?!?' Roep ik dreigend Sem zijn kant uit. Hij zwijgt en kijkt voor zich uit. 'EN ZE HEEFT WAT GEDAAN?' Grijns ik nu. 'Eva doet zoiets toch niet.' 'Ze heeft het gedaan en het is niet Sem zijn verantwoordelijk op JOUW vriendin te letten!' Schreeuwt nu Julia mijn kant op. 'Was ze niet JOUW beste vriendin!!' Roep ik terug. Ze gaat protesterend zitten en zegt dan 'Bram is bij der. Hij heeft haar altijd op het rechte pad gehouden.' 'Met alle respect maar ik vertrouw jouw rat broer niet.' Zeg ik dreigend haar kant op. 'Ze is heus wel oké hoor! Niemand verandert zomaar in 1 dag!' Roept Sem dan. Ik lach overdreven met een bezorgde blik en zeg dan 'ken jij je beste vriendin wel? Ze is in staat hetzelfde bij hen te doen, want ze is facking getraumatiseerd en had geen dure therapeut zoals jij broertje!!'
Perspectief Bram
Ik loop gevaarlijk Jordy zijn kant op en loop dan tegen hem op. 'Ow sorry.' Grinnik ik dan. 'Wacht eens even!' Zeg ik dan dreigend. 'Jij bent die guy dat Eva heeft mishandeld.' 'Vriend ik heb haar met geen poot aangeraakt.' Grinnikt hij terug maar ik pak met een snelle beweging hem bij de kraag en duw hem tegen het kluisje. 'Als je nog maar ik haar buurt komt maak ik je..' grijns ik en sla hem nog eens tegen het kluisje. 'Je weet niet met wie je aan het sporten bent.' Grijnst hij nu breed terug. Ik wil net uithalen als mijn hand word tegen gehouden door Eva. Ze grijnst breed naar Jordy en pakt dan zijn hand. 'Het geneest precies niet echt eh?' Hij trekt zijn hand ruw weg en ik gooi hem nog eens tegen de kluisjes. Ze kijkt afkeurend naar hem en laat haar scherpe nagel over zijn wang gaan. 'Wat je ook komt doen, ik ben je voor.' Grinnikt ze dan. 'Ach Eva.' Grijnst hij dan ineens. 'Je bent geen haar veranderd. Je gaat nog altijd door vuur voor de geliefde broers alleen voor wie doe je het nu. Sem of Alex.' Ze slaat hem zo hard ze kan in zijn gezicht en duwt me dan weg. Ik schrik van haar en zie dan hoe ze zijn keel toeknijpt. 'Je hebt met het verkeerde meisje ruzie gemaakt.' 'Eva Eva toch.' Mompelt nu een meisje achter me. 'Je moet toch weten dat wij veel te sterk zijn voor jou.' 'Als het lies niet is.' Grinnikt Eva als ze Jordy loslaat. 'Jordy heeft altijd een zwak voor je gehad maar ik daarin tegen ben volledig klaar om je nu volledig te vernielen. Tot zelfs dat beetje liefde voor je Alex zelfs weg drijft. Of wacht.' Zegt ze nep gechoqueerd met haar hand voor haar mond. 'Is dat al weg.' 'Ow lies toch, nog altijd zo zelfingenomen als altijd.' Lacht Eva nu breed. 'Heerlijk om te zien want ik pak zelfs dat van je af. Je hebt alles van me afgepakt dus ik heb niks te verliezen.' Zegt ze dreigend wanneer ze dichter naar lies toe loopt. 'Jij daarin tegen staat op het punt alles te verliezen.' Lies laat een korte angst zien en zegt dan 'maar Jordy en mij met rust. Jouw probleem is papa niet wij. Misschien moet je hem nog eens ontmoeten.' En met die woorden loopt ze weg met Jordy.
Ik kijk geschrokken naar Eva die met gebalde vuisten het duo nakijkt. Ik trek haar in een knuffel en zeg dan 'je krijgt je kans nog.' En na mijn woorden verzwakt haar houding en kalmeert ze eindelijk. 'We moeten Alex zoeken om hun neer te halen, eerder rust ik niet.' Mompelt ze dan en trekt zichzelf uit de knuffel. 'Kom we hebben werk te doen.' Grijnst ze en loopt dan door. Ik steek men handen in mijn zakken en slenter haar na.
Wanneer we bij Alex aankomen kijkt iedereen ons verbaasd aan. Alex kijkt me kwaadaardig aan en Julia overdreven bezorgd. 'Wat?' Mompel ik dan. 'Ze heeft niks gedaan, nu goed?' Een opluchting komt op bijna iedereen me gezicht en Alex kijkt dan naar Eva die langs hem is gaan zitten. 'Wanneer beginnen we?' 'Jij schat hoort niet bij het plan.' Grijnst hij dan waardoor Eva's ogen vuur schieten. 'Ik ga niet aan de zijlijn blijven zitten toekijken. Ik doe mee of jij doet niks.' Mompelt ze dan kwaad. 'Waarom zou ik luisteren?' Zegt Alex spottend. 'Laat ze gewoon meedoen.' Mompel ik dan ineens. Alex kijkt me kwaad aan en Eva verbaasd. 'De vorige keer liep het ook fout af door haar erbuiten te houden.' Zeg ik dan met men handen in de lucht gegooid. Sem knikt instemmend mee en Fabian zegt dan 'Seth zou het zo gewild hebben.' Alex voelt zich onderdrukt en zegt dan kill 'whatever!' En slentert dan richting de keuken. 'Dankje.' Zegt Eva met een klein lachje. 'Seth betrok je toen ook.' Zegt Fabian voordat hij door haar haren heen gaat. 'En ik ben je beginnen mogen.' Mompelt hij erachter. Leo spot ermee en draait dan met zijn ogen. 'Ik weet dat je me ook leuk vind!' Grijnst eva overdreven blij. 'Ik haat je niet nee.' Grinnikt hij dan. 'Ik doe niet mee.' Zegt Julia dan. 'En ik hoop jij ook niet.' Zegt ze dan richting mij. 'Lieverd dit is ook mijn strijd.' 'Ik sta het echt niet toe dat iedereen dood gaat die ik ken?!' Roept ze dan. 'Chill lieverd, we hebben leren vechten sinds de kleuterklas.' Grijnst Leo dan. 'Er is een reden dat hij terug gekomen is! Hij heeft een plan en wij overduidelijk niet. Vorige week waren we nog aan het vechten voor een meisje en een normaal leven.' 'Je hoeft ook niet mee te doen.' Grijnst Alex uit de deur. 'Maar als we dit niet doen dan is pas iedereen dood en we hebben een plan.' Grijnst hij dan. 'Ik wil het hoofd van die Salvator gebruiken als bowlingbal.' Zegt Leo met een kwaadaardige grijns. 'Het wordt tijd dat we iedereen terug bijeen roepen.' Grinnikt Fabian dan.
JE LEEST
The broken badboy
RomanceJe zorgt er elke keer maar voor dat je beste vriendin Niet in de problemen komt. En voor de eerste keer zorgde je ervoor dat ze uit de handen van de badboy bleef. Maar wat als hij het nu op jou gemunt heeft. Wat als hij jou nu wil. Door je arrogant...