84. Oh baby no

593 18 2
                                    

Perspectief Eva

Ik lig in een prachtig wit bed met alleen maar een shirt aan van Alex. De geur van koffie stroomt door mijn neus en ik grijns dan als ik recht ga zitten. Alex zit op het balkon voor het strand en ik spring dan uit bed. Ik gooi mijn armen rond hem en hij lacht dan. 'Je bent eindelijk wakker.' Zegt hij als hij met een plukje haar speelt. 'Het was ook een lange nacht.' Grinnik ik als ik er terug aan denk. 'Nog eens?' Grinnikt hij en ik ga door zijn haren. 'Eerst iets eten.' Geeuw ik en wandel naar het keukentje. Ik zie de tafel gedekt en lach dan. 'Uitslover!' Roep ik en hij roept terug. 'Neem je de plateau mee, hier is romantischer.' Ik pak de plateau en zet ze dan voor hem neer.

Perspectief Seth

Ik trek het deken van mijn hoofd af als ik begin te grijnzen. Gillian ligt helemaal uitgeput onder me en hapt naar adem. Ik duw een pluk haar uit zijn gezicht en sta dan op. 'Dit is niet wat Eva bedoelde met op haar huis te letten.' Grinnikt hij en ik draai me dan om. 'Ze kent me. Diep vanbinnen weet ze dat ik dit doe.' Lach ik en trek dan mijn broek aan. Mijn telefoon gaat af en ik kijk dan op. 'Amber belt me?' Zeg ik verbaasd en neem op.

'Seth, er is bloed. Overal is bloed en ik voel haar niet meer. Ik voel niks meer.' Roept Amber door de telefoon.

'Amber waar ben je?'

'Thuis.'

'Ik kom er nu aan.' Mompel ik en trek snel een shirt aan. 'Wat is er?' Vraagt Gillian verbaasd. 'Er is iets gebeurd met Amber.' Zeg ik en loop dan de trap af. 'Ze is thuis, kom ook!' Roep ik hem na en hoor hem dan strompelen in zijn kleren. Hij trekt zijn broek snel toe en loopt de trap af als we samen, beide zonder schoenen, naar Amber haar huis lopen. 'De deur is open.' Mompelt Gillian als ik de deur opengooi. 'Amber!' Roep ik en hoor haar dan schreeuwen. 'Ik onder jij boven.' Zeg ik en loop dan door haar huis. 'Amber!' Roep ik en ik hoor haar dichter. Als ik de hoek om kom, ligt ze onderaan de trap van de kelder met een mes in haar handen en enorm veel bloed. 'ZE IS HIER!' Roep ik voor Gillian en sprint dan naar onder. Ik zie nu dat een trap kapot is en help haar recht. 'Waar bloed je?' Mompel ik maar ze is in totale shock. 'Ik bel de ambulance.' Zegt Gillian in paniek en ik knik. Ik probeer haar te bereiken maar ik krijg geen woord uit haar mond.

Wanneer ik mijn handen laat rusten op haar wangen kijkt ze mijn kant op. 'Ik viel op haar.' Zegt ze nu. 'Brak de trap onder je?' Zeg ik zachtjes. Ze knikt en rilt helemaal. 'Heb je ergens pijn waar ik het moet weten?' Zeg ik als ik over haar gezicht streel. 'Mijn buik vooral en hier.' Ze wijst naar haar ribben en ik zie dan een bot uitsteken. 'Ze zijn er.' Roept Gillian die de deur open gaat doen. Niet veel later komen de ambulanciers terecht en vragen ze me enorm veel vragen. Ik probeer alles zo goed mogelijk uit te leggen en ze nemen haar mee naar het ziekenhuis. 'Waarom belde ze eerst jou?' Mompelt Gillian nu. Ik steek mijn handen in mijn broekzakken en zeg dan 'macht der gewoonte. Ze moest het doen van mij toen we samen waren.' 'Mh. We moeten haar vriend bellen.' 'Heeft ze dat niet gedaan?' Hij schud zijn hoofd en ik zucht dan. 'Bel dan maar.' Grijns ik en samen wandelen we naar de auto.

Eenmaal aangekomen in het ziekenhuis is haar vriend er ook. Hij is helemaal overstuur maar zijn gezicht veranderd helemaal als hij mij ziet. Hij loopt op me af en trek aan mijn trui. 'Jij klootzak, je hebt nog altijd macht over haar.' Zegt hij woedend. Ik reageer er niet op en kijk door hem heen. Het maakt hem nog kwader en net wanneer hij me wil slaan zeg ik. 'Dokter, hoe is het met haar?' Hij laat me meteen los en richt zich op de dokter. 'Kritieke toestand. Ze gaat hier moeten blijven. Ze gaan haar straks opereren en we hopen de baby te redden.' Zegt hij ontevreden als hij dan weg wandelt. 'Slecht nieuws.' Zegt Gillian en ik knik dan. 'We blijven tot ze klaar is met opereren toch?' Mompel ik. Hij knikt en zegt dan. 'Ik haal wat koffies voor ons drie.' En wandelt dan weg. De vriend van Amber kijkt me nu kwaad aan maar zegt geen woord tegen me. Beter ook want de bullshit die hij verkoopt is toch enkel jaloezie dat praat. Ik zet me op een stoel en leun dan tegen de muur op. Het gaat lang duren dus kan ik gelijk even uitrusten.

Perspectief Eva

'Wanneer gaan Sem en Julia trouwen?' Vraag ik nieuwsgierig zijn kant op. Hij haalt zijn schouders op en doet zijn hoofd nog eens onder het water. 'Ik hou van deze vakantie.' Lach ik breed en hij grijnst dan terug. 'Beter dan onze vorige.' Lacht hij en ik wrijf over mijn achterhoofd. 'Die was ook gewoon rot.' Grinnik ik voordat ik uit het water stap. Het strand ligt vol met vakantiegangers maar ik vind mijn bedje al snel terug. Ik gooi me neer op het bedje en geniet van de zon op mijn huid. Het is heerlijk om nog eens vitamines binnen te krijgen. Het word ineens donker en ik doe mijn ogen weer open. Ik zie twee jongens voor me staan en grinnik dan. 'Hallo?' Mompel ik. 'Can my friend have your mobile number?' Zegt de ene als ik begin te lachen. 'No I can't. My man is right after you.' Grijns ik als ze zich omdraaien. De jongens lopen zo hard ze kunnen weg als ze Alex zijn doorboorde blik zien. Hij gaat over me heen hangen en zegt dan. 'Genoot je ervan stouterd?' Ik begin te giechelen en hij gaat verder over me hangen en fluistert dan in mijn oor.

'Hier ga je nog spijt van krijgen prinses.'

The broken badboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu