17. Vakantie

2.3K 36 0
                                    

Perspectief Eva

Ik loop de trap af en roep zo hard ik kan 'VAKANTIE!!' Het is nu al een week geleden na wat er in het ziekenhuis is gebeurd. En sinds toen heb ik Alex gewoon niet meer gezien.

Zoals altijd gaat hij naar het volgende meisje.

Ik zucht met de gedachten maar schud ze snel van me af. Ik drink snel een kop koffie samen met Stan. Vandaag gaan we voor de eerste keer samen op vakantie. Mijn moeder had al meteen een goed plaatjes gekozen.

Kroatië here I am!

Stan lacht naar me en loopt dan snel de trap op 'ik Shotgun de badkamer!' En met die woorden loopt hij naar boven. Ik lach om het hele gebeuren maar richt me dan op de oprit.

Het is stil en rustig in de straat. 'Alles goed met
je?' Vraagt mijn moeder die een glas water pakt. 'Ja hoor' lach ik naar haar. Gaat het wel echt met me? Eigelijk totaal niet. Ik heb je raad nodig over Alex. Hij draait me gek mama help me! Ze lacht terug en verdwijnt dan weer uit de kamer.

Ik pak mijn gsm en kijk naar een foto van ons. We stonden er allebei wat onhandig bij omdat het een school foto was. We stonden toevallig langs elkaar. Ik heb de rest er natuurlijk afgeknipt en zo lijkt het dat we een foto samen hebben.

Ik mis hem echt. Vooral de persoon die ik heb leren kennen in het kleedhokje en het ziekenhuis. Een traan rolt onvrijwillig over mijn wang. Snel veeg ik hem weg en bekijk mezelf in de weerspiegeling van de koffie.

Na een tijdje drink ik het laatste beetje koffie op en ga naar boven. Ik leg de laatste spullen in mijn koffer. Tevreden kijk ik ernaar en probeer de rits toe te doen. Wat me niet lukt.

Na een half uur proberen ben ik op mijn koffer gaan zitten en kreeg de rits uiteindelijk toe. Met een opgeluchte zucht kruip ik er vanaf. Door een verkeerde beweging van mijn been voel ik iets trillen in mijn koffer.

Mijn tandenborstel is aangesprongen. 'Fuck!' Roep ik kwaad en trek dan snel de rits terug open, haal de batterijen eruit en rits alles weer dicht.

Kwaad stap ik weg van mijn vermoeiende koffer en wandel naar onder.

Iedereen loopt snel alles na te kijken en de koffers worden in de auto gedumpt. 'Hup hup!' Roep ik met een grote glimlach. Stan gaat hevig door mijn haar waardoor alles in de war ligt. Met een overdreven pruillip wandel ik van hem weg.

Ik hoor hem nog lachen voor hij de laatste koffer gaat halen. Ik daarin tussen kruip snel in de auto. Wanneer iedereen in de auto zit vertrekken we naar het vliegveld.

'Kroatië!' Roep ik blij in de auto. Stan juicht mee en samen rijden we naar het vliegveld.

Met onze bagage doen we de normale routine van het vliegveld en gaan richting het vliegtuig. 'Ik heb hier zoveel zin in!' Zegt Stan wanneer hij door zijn haar gaat en zijn zonnebril opzet. 'Fuckboy' kuch ik zijn kant uit.

Weer duwt hij een ruwe hand door mijn haar en ga ik kwaad achter hem aan lopen. Na het achtervolgen en hem gevangen te hebben lopen we naar onze zitplaatsen in het vliegtuig.

'Ik hoop dat het niet te lang duurt.' 'Ik ook.' Mompel ik zijn kant uit. Hij knikt en legt zich dan in een pose zodat hij kan slapen.

Na de lange rit zijn we aangekomen in Kroatië. Met onze bagage lopen we allebei naar de eerste taxi en die rijdt ons naar ons hotel. Daar checken we ons in en gooien onze koffer in de kamer.

Ik trek een minder deftig kleedje uit mijn tas en mijn make-up. Ik spurt snel naar de badkamer en Stan protesteert snel. Ik negeer et en kruip snel onder de douche. Doe dan mijn make-up en kleedje aan.

The broken badboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu