Perspectief Alex
Ik kijk via de deuropening naar Eva die eindelijk weer rust heeft gevonden in haar ziel. Ze kan weer wat meer lachen en is overdreven gemotiveerd om iedereen terug te brengen. Alleen sommige mensen zullen het niet willen. Ik hoor voetstappen langs me en kijk dan in de keuken. Bram is tegenover me gaan zitten op de keukenblok. Ik kijk hem kort aan en kijk dan verder naar Eva. Ze heeft altijd een goede band gehad met de groep en die komt eindelijk weer terug. Ik grijns van de gedachten alleen al. 'Je moet haar in de gaten houden.' Mompelt Bram nu. 'Waarom.' Zeg ik kort. 'Vandaag toen ze tegenover Jordy stond.' Hij stopt kort en je merkt dat hij het er moeilijk mee heeft. Ik kijk naar hem en je ziet hoe kwetsbaar hij is. 'Ik dacht echt dat ze hem van kant ging maken. Er is iets in haar wakker geworden sinds ze hen terug in haar leven heeft en deze kant van haar moet sneller verdwijnen dan dat ie kwam.' 'Waarom denk je dat ik akkoord ging? Ik moet haar in de gaten kunnen houden.' Zeg ik nu bezorgd. Ik ben verblind door de liefde maar diep diep vanbinnen voel ik het ook. Er is iets bij Eva veranderd, iets wat me niet aanstaat.
De avond was snel voorbij en de groep ging weer naar huis. Eva bleef als laatste over en zit met haar benen gekruist op de zetel. Ze zit met Sem te praten als ik erbij kom zitten. Ze kijkt me kort aan en stopt dan met praten. 'Dus.' Begint ze wanneer ze haar bitchface optrekt. 'Is dit het moment dat je me van de case afhaalt want het gaat je niet lukken!' Zegt ze zwaaiend met haar vinger. 'Ik wil dat je Gillian gaat zoeken en terug brengt. Sinds Seth praat hij niet meer met me.' Grijns ik haar kant op. Ze kruist haar armen en kijkt me afkeurend aan. Daarna staat ze op en zegt dan 'waarom perse Gillian?' 'Dat zei ik net?' Zeg ik wenkbrauw optrekkend. 'Maar waarom ik?' Ik begin me te irriteren aan haar attitude en zeg dan koud. 'Oké ook goed dan doe je niet meer mee.' Ze draait met haar ogen en loopt dan naar de deur. 'Ik ga wel je stomme Gillian zoeken!' Mompelt ze nog en slaat dan de deur toe. 'Mijn God.' Zeg ik geïrriteerd en ga door mijn haren. 'Wat een temperament.' Lacht Sem.
Perspectief Eva
Ik kijk naar mezelf in de spiegel en grijns dan. Ik heb een wit kort kleedje aan gedaan met mijn krullend haar in een staart. 'Ik lijk wel ariana grande!' Grinnik ik als ik naar Bram kijk die op men bed ligt. Hij is vooral gefocust op zijn telefoon maar kijkt dan kort. 'Ik vind het leuk. Beter dan die sloppie kleding van anders.' 'Auw!' Lach ik dan en pak dan mijn witte Chanel tasje en compleet de outfit. 'Waarom moet ik perse die Gillian onder ogen komen!' Mompel ik dan als ik uit de kamer loop. Bram volgt me in een snelle pas en zegt dan. 'Beste band? Beste overtuiging?' 'Hij haat iedereen en hij zag mij het laatst toen.' Zeg ik wanneer ik mijn schouders optrek. 'Waarschijnlijk haat hij mij het hardst. Hier is het adres.' Bram kijkt me vreemd aan en zegt dan 'hoe kom je hier zo snel aan?' 'Ik ben een meisje lieverd dat zegt toch genoeg!' IK knipoog dan en zet me in de auto. Bram kruipt achter het wiel en tikt het adres in. 'Wat heb je ervoor gedaan?' 'Ik was volledig mezelf.' Grijns ik dan met de gedachte.
Na een uurtje rijden stoppen we voor een simpel huis. Er hangt nergens versiering en er loopt meteen een jongen uit. 'JE BENT ECHT GEKOMEN!?!?' Roept hij overdreven blij en een tikkeltje verliefd. 'Nu snap ik het.' Grinnikt Bram die het jongetje een dode blik geeft. 'Het is Gillian's broertje maar.' Zeg ik en samen stappen we uit. Hij loopt blij op me af en gooit zijn haren dan naar achteren. 'Eva je ziet er zoooooo mooi uit!' Roept hij het uit. 'Jaja.' Zeg ik met mijn hand zwaaiend. 'Waar is je broer. Ik kom voor hem.' 'Hij komt straks pas thuis maar je mag binnen wachten. In mijn kamer bijvoorbeeld.' Knipoogt hij nu. 'Ach nou zie ik waar je broer het van heeft.' Lach ik en loop dan het huis in. Bram volgt me en draait meer met zijn ogen dan iets anders. Alsof er een lichte jaloezie te bespeuren is.
Perspectief Sem
Ik druk op de deurbel en spreid mijn armen als de deur open gaat. 'Sem!' Schreeuwt Kim het uit en sprint op me af. Ik kan haar nauwelijks omhoog houden en verlies heel de tijd bijna mijn evenwicht. 'Kim wat leuk je nog eens te zien!' Grinnik ik. Ze kruipt van me af en zegt dan. 'Inderdaad het is best lang geleden.' 'Ja het spijt me daarvoor maar ik heb je hulp nodig.' Zeg ik nu wanneer ik door mijn haren ga. Ze kijkt langs me en ziet dan Alex tegen de paal wat verder leunen. 'Hey lieverd.' Grinnikt hij. 'Zitten jullie weer in de problemen?' Zegt ze nu zuchtend. 'Erger.' Zegt Alex die nu binnenloopt. 'Kom binnen!' Zegt Kim sarcastisch als ze mij nu ook binnen knikt. 'Ik voel me gelijk thuis!' Grijnst Alex. 'Begin te praten snotneus!' Zegt Kim nu bod en slaat de deur toe.
Perspectief Bram
Mijn telefoon is bijna leeg en ik heb niks te doen. Eva is het broertje van die Gillian al de hele tijd aan het entertainen en grotendeels aan het uitlachen. Ik bedoel maar dat joch is 15 dat is veel te jong voor Eva. Toch zie je genot van de aandacht in haar ogen. De deur gaat ineens open en iedereen kijkt na de deur. Een jongen met een skateboard komt binnen en gooit zijn tas neer. 'Eva?' Zegt hij nu koud. Als hij dichter komt krijg ik een volledig slecht gevoel van hem. Hij heeft een volledige skater outfit aan met kettingen aan zijn broek en een gouden Chain rond zijn nek. Hij trekt nu zijn muts af en heeft een gek kapsel. Hij heeft een schijdingslijn in het midden van zijn hoofd, zo oldschool ding dat tegenwoordig in is en één n kant is zwart en de andere roze. Het ziet er belachelijk uit en ik moet men lach zwaar inhouden. Eva staat op en trekt dan haar jurk omlaag. Ze trekt hem in een knuffel en grinnikt dan. 'Wat een personality change.' 'Wat moet ik zeggen de dood van je beste vriend doet wat met een mens.' Hij gaat uit de knuffel en kijkt dan mijn kant op. 'Neem je nu ook al het uitschot mee naar mijn huis?' 'Er is veel veranderd.' Grijns ik breed zijn kant toe. Hij kijkt me op en af en zegt dan. 'Teveel naar mijn zin.' 'Ik ben hier om Seth.' Zegt Eva nu koud en kijkt dan kwaad naar het broertje. Hij loopt snel naar boven en Eva wacht tot ze een deur hoort dichtslaan. 'Hij is terug.' Mompelt ze nu en zet zich uitdagend voor Gillian. 'I don't care babe.' Grinnikt hij en wil dan opstaan. Eva pakt hem bij zijn arm en trekt hem op haar. 'Ik wel en zonder jou gaat het niet .' En laat hem dan los. 'Ik had je gezegd dat je daar weg moest blijven die hele bende is toxic!' Sist hij nu door zijn tanden richting Eva. Eva staat kwaad op en loopt kwaadaardig op hem af net wanneer ik wil ingrijpen pakt ze zijn arm en trekt de trui op. 'Je hebt afsluiting nodig, net zoals ik!' En trekt dan haar mouwen op. Ik schrik me rot als ik de beide armen vol krassen zie staan en Gillian trekt kwaad zijn trui terug omlaag. 'En dan! Ik ga niet terug en weer iemand verliezen waar ik om geef.' En geeft Eva dan een blik. Ze trekt kwaad haar gezicht weg en kruist haar armen. 'Ik wil dit hoofdstuk van mijn leven sluiten..' 'Dat gaat niet als je dood gaat!' 'Maar niemand gaat dood deze keer. We hebben strikte plannen!' 'WAS HET DAN DE BEDOELING VAN IEMAND DOOD TE HEBBEN VORIGR KEER?!' Roept hij nu kwaad. Ik spring op en zeg dan kwaad. 'Ik weet niet wat hier speelt maar toen zaten er gaten in het plan, tijdstekort en slechte training. Als je zoveel om Seth geeft als je uitstraalt dan ga je mee en knal je die vuile klootzak door zijn hart!' 'Gillian' zegt Eva die nu zijn handen vast neemt. 'Ik smeek je. Kom mee.' Hij kijkt koud en dood onze kant op en zegt dan 'ik ga mee op voorwaarde dat ik hem mag vermoorden.' Eva en ik knikken en hij loopt dan op en zegt 'even pakken wacht in de auto.
JE LEEST
The broken badboy
RomanceJe zorgt er elke keer maar voor dat je beste vriendin Niet in de problemen komt. En voor de eerste keer zorgde je ervoor dat ze uit de handen van de badboy bleef. Maar wat als hij het nu op jou gemunt heeft. Wat als hij jou nu wil. Door je arrogant...