53. Woede en pijn

906 24 2
                                    

Perspectief Eva

Net na het eten heb ik me een volledige gefocust op mijn huiswerk en is het eindelijk af. Ik zet mijn bril af en loop snel naar de badkamer waar ik mijn tanden ga poetsen. Er wordt gebeld onder en mijn moeder doet de deur open. Niet veel later roept ze me en ik weet exact wie er voor de deur staat. Ik loop de trap af en kijk hem afkeurend af. 'Wat doe je hier.' Mompel ik kwaad en met mijn armen gekruist. 'Ik wou zeggen dat het me spijt en ik hou van je.' Mompelt kai nu. Hij trekt een boeket rozen achteruit zijn rug en trekt zijn wel bekende pruillip. Ik draai met men ogen en neem het boeket dan aan. 'Je kan beginnen vertellen wie zij is.' Hij zucht diep en zegt dan 'heb je zin om even te wandelen?' Ik knik en gooi de bloemen op de tafel en trap men schoenen snel in. 'Ik ben even weg, kol zo terug.' Roep ik naar men moeder en trek dan de deur toe.

Na een tijdje te wandelen zeg ik 'en?' 'Ze is mijn ex.' Zegt hij aarzelend. 'Zover was ik al.' Grijns ik. 'Je bent nog altijd verliefd op haar toch?' 'Ze was gewoon mijn aller eerste relatie en ze heeft een indruk nagelaten inderdaad. Ik heb het moeilijk met haar los te laten maar jij hebt dat ook met Alex so..' ik draai met mijn ogen en zeg 'ik ben klaar met hem. Hoeveel keer moet ik dat nog zeggen!' Kai stopt voor me en pakt dan men handen vast. 'Maar ik wil voor je gaan.' Zegt hij dan. Ik zucht eens diep en zeg dan 'jij had ook veel geduld met mij dusja.' Zijn lach wordt breder met de seconde en trekt me dan op uit blijdschap. 'Ik hou van je Eva.' Grijns hij en drukt dan zijn lippen op de mijne.

Perspectief Sem

Mijn alarm gaat af en met een kreun sla ik erop. Het is alweer school en ik ben er klaar mee. Wanneer ik opkijk is het nog maar 7:00 uur. Waarom begint school ook zo vroeg. Na een paar minuten uitstrekken sprint ik uit bed en trek de gordijnen open. De zon schijnt mooi op me en ik grijns. Mijn raam staat net aan de kant van het huis van Julia, een vriendin van Eva. Ze is wel een lief meisje maar heeft haar kanten. Ik loop richting de badkamer en neem een douche, poets men tanden en doe verse kleren aan. Ik gooi wat boeken in men tas en loop dan naar onder waar Alex al zit tot mijn verbazing. 'Ga je naar school?' Grijnst ik nu. 'Ik ben niet gek' grijnst hij terug. 'Ik kom morgen mee. Ik ga vandaag trainen.' 'Goed om te horen dat je terug wat met je leven doet.' Lach ik wanneer ik de melk uit de ijskast haal. 'Ik weet eindelijk wat ik wil.' Grijnst hij op zijn welbekende manier. 'Wat is dat dan?' Zeg ik verbaasd. 'Hoe minder je weet hoe beter broertje.' Glimlacht hij breed en pakt dan een appel uit de kom. 'Nu moet ik terug op kracht komen.' Knipoogt hij nog voordat hij de deur dichtslaat. Ik heb er een naar gevoel bij maar ik ben al blij dat hij zich meer zichzelf voelt.

Na mijn ontbijt stuur ik Eva een bericht of ik haar mag komen ophalen en na zoveel jaar mag het eens. Ik stap in mijn auto die ik recent gekregen heb en rij richting haar thuis. Ik stuur haar dat ik er ben en zie dan de deur opengaan. Ze komt met een brede lach uit de opening en haar haren waaien mooi mee in de wind. Ze heeft een leuk topje aan dat haar goed staat en ze springt dan in mijn auto. Ze geeft me een kus op de wang en zegt dan 'hoe knap zie jij eruit.' Grijnst ze nu breed. 'Speciaal voor jou prinses.' Zeg ik overdreven en ze begint opnieuw breed te lachen. 'Kunnen we eerst stoppen bij..' begint ze haar zin maar ik maak hem af en zeg 'Starbucks. Tuurlijk hoor haha Eva zonder koffie is een monster.' En met een grijns rij ik richting de Starbucks. Het is geen seconde stil in de auto en we hebben constant plezier. Ze zingt mee met de domste liedjes die ze vinden kan en roddelt erop los. Wanneer we stoppen bij de Starbucks zeg ik 'hetzelfde als altijd?' Ze knikt en ik sprint dan snel de auto uit. Ik bestel de twee koffies en wacht dan op mijn bestelling.

Na een tijdje krijg ik mijn bestelling en loop ik dan terug richting de auto. Ik overhandig Eva haar koffie en neem dan een slok van de mijne. 'Dus' begint ze haar zin een beetje terughoudender. Ik weet precies wat ze gaat vragen en dat het 100 procent over Alex gaat maar ik trek mijn wenkbrauwen op en zeg. 'Ja?' 'Hoe gaat het met hem?' Mompelt ze een beetje binnensmonds. Ik zucht eens diep en n kijk haar dan aan. 'Hij heeft het vooral moeilijk en zit er nog altijd door maar hij begint langzaam op te bouwen. Hij is vandaag zelfs naar de gym. Eerste keer buiten sinds toen.' Ze kijkt recht voor haar uit en neemt een slok van haar koffie. 'Dat is goed.' Mompelt ze. Ik start de auto en we rijden dan naar school. 'En hoe gaat het met jou?' Zeg ik na een lange stilte. Ze kijkt even op en zegt dan 'ik en kai zijn serieus aan het worden denk ik en soms heb ik het moeilijk met slapen maar vooral goed met jou?' 'Veel last van flashbacks.' Mompel ik. 'En als ik nachtmerries heb dan voel ik precies terug alle pijn alsof het echt is.' 'Precies hetzelfde.' Zegt ze nu sip. 'Maar we moeten terug leren leven.' Zegt ze dan. Ik knik en zeg 'gelukkig heb ik jou.' Ze lacht en legt dan haar hand op mijn kaak. 'De mooiste vriendschap die er is.' En stapt dan uit de auto. Ik volg haar en samen lopen we de school weer in.

Perspectief Eva

Het is fijn om nog eens bij Sem te zijn. Hij is echt een geweldige vriend waar je goed mee kan praten. Alleen ik ben altijd zo bang Alex tegen te komen als ik bij hem ben en kai vind het niet goed om constant een herinnering te hebben aan mijn verleden maar Sem is de enige persoon die begrijpt hoe het voelt. Ik stop voor men locker en voel me een beetje gekweld door de gedachten en trek een trui uit en doe het aan. Ik heb het nog altijd moeilijk om te accepteren wat er is gebeurd en hoe ik alles heb aangepakt daarna. Het was niet netjes van me Alex in de steek te laten of al mijn vrienden en familie. Ik sluit men ogen kort en focus me op een gelukkig moment

Flashback

Ik ruik de geur van de duizenden zonnebloemen rondom me en laat mijn hand sierlijk over de bloemen gaan. Mijn witte lange kleedje vliegt met de wind mee en ik lach richting de zon. De warmte doet goed en ik vergeet met secondes wie ik ben. Wanneer ik terug naar het huisje loop zie ik een bord koekjes en melk voor me klaarstaan 'voor jou lieverd' lacht de oma van mijn beste vriend. Ik knik en zet me dan langs haar. 'Ik ben blij dat je me gezelschap houdt.' Lacht ze breed. 'Ik ben blij dat ik jou heb leren kennen.' Grijns ik terug

Ik sta zonder het zelf te merken terug te lachen en sluit dan mijn locker. Ik loop vrolijk naar Julia en Amber die beide volledig zitten te roddelen over Kayla. 'Urgh hebben jullie het over haar.' Zeg ik mompelend als ik erbij kom staan. 'Vriendin!' Roept Amber helemaal overstuur. 'Ze is daadwerkelijk een hoer, ze gaat enkel met de jongens om en heeft niet eens tijd om hallo te zeggen.' Ik trek mijn schouders op en zeg 'ik verwacht er niet veel van.' 'Ze kent blijkbaar Alex ook heel goed.' Mompelt Julia. 'En vergeet niet de oorverdovende verhalen die ineens van Kai te horen zijn met haar.' 'Waar heb je het over?' Zeg ik in shock. Julia kijkt naar Amber en Amber geeft me DE blik. Mijn mood verandert helemaal opnieuw en nieuwsgierig zeg ik 'ga je het nog zeggen?' 'Ik moet gaan!' Zegt Amber en loopt dan snel door. 'Amber?!' Roep ik haar nog na en kijk dan boos naar Julia. 'Jaaa ik luister?!' Zeg ik kwaad. 'Ik denk dat je met je boyfriend moet praten Eva..' mompelt ze 'nu!' Sis ik door men tanden. 'Ze waren het power koppel en ze is terug gekomen voor hem. Ze hebben overal geneukt waar je kan bedenken en ze hebben zelfs Alex voor schut gezet en zo goed als gepest na de dood van Sem, die niet echt dood was.' Zegt ze snel en loopt dan van me weg. Ik voel me zo kwaad worden dat ik er klaar mee ben. Ik loop richting de groep jongens met als kern Kayla en voel alleen maar woede. Ik loop tegen Bram op en hij houdt me even in stilstand. Ik kijk hem duister aan en hij schrik even. 'Eva gaat het wel?' Mompelt hij. 'Het kan niet beter' zeg ik 'hou men tas even vast wil je.' En gooi dan mijn tas ik zijn handen. Hij kijkt me verbaast aan en ziet dan alles in milliseconde escaleren.

Ik wring me door de jongens muur en sta nu recht voor haar neus. 'Je vind jezelf heus wat eh! Mensen pijn doen op hun zwakste momenten!' Roep ik kwaad. Ze trekt highclass haar wenkbrauwen op en begint dan te grijnzen. 'Als we het nieuwe tijdelijke vriendinnetje niet hebben.' Bram is ondertussen achter me komen staan en zegt 'Eva ze is het niet waard.' Ik draai me kwaad om en schreeuw dan 'vroeg ik jouw ooit je te moeien met mijn leven?!' 'Eva zo ken ik je niet.' Mompelt hij nu. 'Heb je dat ooit gedaan dan?!' Spot ik zijn kant op. Ik draai me om en kijk dan recht in de ogen van Kayla. 'Ik wil niks zeggen maar...' begint ze haar zin maar ik vlieg meteen in haar haren en sla haar zo hard ik kan. De groep begint te gieren en te roepen en ik ga er volledig op in. Ze is ondertussen op de grond gevallen maar probeert ook terug te vechten.

Perspectief Sem

'Twee meisjes zijn aan het vechten voor een jongen!' Roepen meisjes die voorbij lopen. Hebben ze nou niks beters te doen? Ik grijns door de gedachten tot ik Julia helemaal dramatisch op me zie aflopen. 'Eva is aan het vechten!!!' 'Eva?!?!?' Roep ik. 'Kom nu helpen!!' Schreeuwt ze en samen sprinten we naar de gigantische groep. Ik wring me erdoor en zie dan Eva volledig inhalen op Kayla. 'Eva!!' Roep ik maar ze negeert me. Ik trek haar van Kayla af en krijg dan hulp van Bram en Julia pakt haar tas snel. 'Ik maak je kapot!' Schreeuwt ze 'raak mijn jongen nog een keer aan en je bent dood!' 'Hoer!' Roept Kayla terug 'hoe zielig ben je om mensen te pesten!!' Schreeuwt ze terug. 'Hij verdient niet meer, hij is een arrogante klootzak. Hij verdient niet meer dan een hoer als jij! Je kan niet eens kiezen slet!' Schreeuwt Kayla en Eva trekt zich in een krachtige ruk los en valt Kayla volledig terug aan. Ze slaat zo raak dat Kayla een bloedneus heeft. Ik trek haar er weer vanaf en draai haar naar mij toe. 'Genoeg!' Schreeuw ik. Ze komt uit haar trans en knikt dan. Ze veegt het bloed van onder haar oog uit en spuwt nog eens richting Kayla. 'Eva mijn kantoor nu! KAYLA JIJ OOK!' Schreeuwt de directeur nu en Eva rukt zich kwaad van mij en Bram. Ze trekt haar tas uit Julia's handen en loopt dan door.

The broken badboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu