LIAM menoleh kearah pintu pejabatnya bila ianya di buka. Aida masuk lalu tersenyum tawar bila menyedari majikannya sudah berada di pejabat jam seawal 7.45 pagi. Dia terlupa bahawa Liam tidak punya rumah dan menetap di salah sebuah suite yang terdapat di Hotel ini. Maka tidak hairan jika lelaki itu masuk awal ke pejabat.
"Boss, office hour starts at 9.00am!," ujar Aida dengan nada suara tidak senang.
Liam berhenti menulis lalu meletak pen yang di gunakan untuk menulis tadi. Dia memandang kearah Aida yang berada di sofa duduk memerhatikannya.
"O.K.!," jawab Liam sepatah bila Aida tidak menegurnya dengan memberi ucapan "Good Morning!" malah memberitahunya waktu pejabat bermula 9.00am. Apa yang Aida cuba hendak sampaikan kepadanya?
"You dah start kerja 7.45am!," ujar Aida dengan nada tidak percaya. Tujuan dia berkata demikian hanya mahu mengingatkan Liam dia akan mula bertugas jam 9.00am.
"My working hours are not only from 9 to 5pm darling!," ujar Liam lalu bangkit dari kerusi pejabatnya. Dia tahu akan maksud Aida dia tidak meminta wanita itu buat apa-apa kerana dia tahu bukan waktu bekerja Aida.
"Not 9 to 5?? Then??," ujar Aida terkejut bila Liam mengatakan waktu bekerjanya bukan bermula 9 to 5.
"My working hours are 24/7!! I'm on standby 24/7! You are lucky your working hours are from 9 to 5 only!," ujar Liam lalu menyandarkan punggungnya di hujung meja pejabatnya. Dia mencapai starbucks coffee yang berada di atas mejanya lalu meneguk perlahan.
"Ah..and that's not your coffee!," ujar Aida tanpa sempat dia menegah Liam dari meminum coffee starbucks yang berada di atas meja pejabat Liam. Itu coffeenya! Dia belum pergi membeli coffee Liam kerana ianya terlalu awal dan dia tidak mahu coffee lelaki itu sejuk.
"It's not?," ujar Liam tersedak bila Aida mengatakan coffee yang di minumnya itu bukan coffeenya. Liam meneguk coffee itu lagi kerana jika bukan coffeenya mengapa dia boleh minum coffee Aida. Aida mempunyai cita rasa yang sama sepertinya?
Aida merenung wajahnya sambil menggelengkan kepalanya.
"It's a Cinnamon latte!," ujar Liam dengan wajah tidak bersalah. Sudah alang-alang dia minum biar dia habiskan sahaja coffee Aida.
"Ah ha!," jawab Aida mengiyakannya. Dan wajahnya kelihatan terkejut bila majikannya seronok menghabiskan kesemua coffeenya dengan wajah tidak bersalah.
"It's on my table! Why is your coffee on my table and not on yours instead?? And why cinnamon latte?," ujar Liam dengan wajah tidak mengerti. Aida tidak boleh menyalahkannya kerana Aida meletak coffee itu di atas mejanya. Perbuatan Aida itu mengelirukannya.
"Ya sebab every morning I suka lepak at your off-...," ujar Aida segera diam kerana dia hampir terlepas kata.
"What?? I didn't get what you were trying to say... Every morning you suka apa?," ujar Liam lalu duduk di atas sofa bertentangan dengan Aida. Wajah setiausahanya di pandang bila wanita itu tidak menyambung ayatnya yang tergantung.
"Nothing!," ujar Aida tidak mahu memandang wajah majikannya kerana dia tidak akan memberitahu Liam apa-apa. Liam tidak perlu tahu apa routinenya setiap hari.
Liam membuka butang vestnya lalu berbaring di atas sofa chesterfieldnya. Seawal 6.00pagi dia sudah berada di pejabat kerana dia tidak dapat tidur dengan lena semalam. Terlalu banyak perkara berada di fikirannya. Dia ke gym dan pulang ke suite semula bersiap-siap untuk ke pejabat. Dia hanya tidur beberapa jam sahaja semalam.
"What do I have today?," tanya Liam matanya di pejamkan perlahan. Dia merasa selesa berbaring di chesterfield. Dia dapat merasakan dia pasti akan terlelap di sofa ini.
"I told you I only start work at 9.00am!," ujar Aida bila Liam bertanya tentang schedulenya hari ini.
"I know! Every morning you suka lepak in my office! Before you start work please wake me up!," ujar Liam lalu terlelap. Matanya tiba-tiba terasa mengantuk sangat.
"Huh!! Macamana you tahu boss! Boss!," ujar Aida terperanjat kerana Liam tahu dia suka lepak di pejabatnya waktu pagi sebelum mula bertugas. Duduk di kerusi pejabat Liam berangan-angan suatu hari nanti dia akan memiliki pejabat cantik dan besar seperti bosnya. Namun dia akan merapikan pejabat Liam semula sebelum lelaki itu masuk ke pejabat.
Aida bangkit dari sofa bila Liam tidak menjawab pertanyaannya. Dia menghampiri lelaki itu. Aida tersenyum melihat Liam tertidur maka dia tidak menjawab pertanyaannya tadi. Aida menuju ke arah almari yang terdapat di belakang meja pejabat Liam lalu membukanya. Aida mengerutkan dahi bila menyedari tiada apa-apa yang terdapat di situ.
Dia menutup almari Liam semula lalu mencapai gagang telefon di atas meja Liam dia menekan butang nombor housekeeping.
YOU ARE READING
Not A Usual Luv Story
RomanceDaniel, merupakan typical CEO yang hardworking dan hanya akan berkahwin dengan wanita yang bakal menjadi business partnernya. Tiada cinta hanya cita-cita untuk mengembangkan empayarnya. Namun cita-citanya musnah bila mendapat tahu dia mengidap cance...