Part 91

21 4 3
                                    


DYLAN mengangkat karyanya yang terkini dari easel stand lalu di letakkan bersama-sama karyanya yang hendak di jadikan exhibition nanti. Dylan tidak menyangka dapat mempamerkan 25 buah lukisan yang akan di gallery nanti. Semua lukisan yang di pilih berdasar sudut pandangan dia dan juga Helena. Helena merupakan curator gallerynya. Dylan tersenyum puas kerana dapat merealisasikan impiannya untuk mengadakan exhibitionnya sendiri setelah niat untuk menunaikan impian itu seringkali tertunda atas sebab-sebab yang tertentu.



Dylan duduk menyandar di sofa lalu meneguk latte perlahan sambil mengadap laptop. Dylan cuba untuk berehat sebelum dia mula sibuk bulan hadapan untuk menguruskan logistics exhibitionnya. Dylan mengambil peluang untuk bersantai dan mungkin juga plan untuk short vacay. Dia mula menaip expedia di google. Beberapa detinasi yang di pilih untuk short vacay.



Dylan menjeling kearah notification email baru yang di terima. Dia menekan email tersebut. Email dari pengirim yang mencarinya. Dia sangka dia tidak akan menerima email darinya lagi kerana hampir seminggu di membalas email darinya namun tiada balasan. Dylan membaca email yang di terima lalu tersenyum. Isi kandungan email yang diberi kali ini kedengaran pleasant and formal tidak seperti yang di terima tempoh hari.



"Mr?" Dylan tergelak kecil bila si pengirim meletakkan Mr di hadapan namanya. I'm not that old ok! Bisik Dylan dalam hati.



Dylan di kejutkan dengan notification message yang di terima ini menandakan bahawa si pengirim turut online.



Lise: Hi Mr. Dy. This is Lise. I hope I'm not disturbing you right now.


Dy: Oh, Hi Lise. You are not disturbing me and please do not call me Mr. just call me Dy will do, you make me sound old by calling me Mr and fyi I'm not that old. You will be surprised if I might be younger than you 


Lise: Haha I'm sure that's not the case. Sure, I will drop the Mr. 


Dy: So, what do I owe you the pleasure Ms Lise?


Lise: First, you said that you are not old but why do we converse in an old fashion way?


Dy: Hmmm..I can do casual talk if you don't mind..but before I do, please tell me that you are not born in year 2010?


Lise: LOL...no I'm not that young. You don't have to worry..I'm an adult 


Dy: That's a relief pheww! Here I'm worried that I've chat to some underage girl 


Lise: Oh! Should I be worried!! You are not the person that I've think of, do you?


Dy: Meaning??


Lise: The serial killer. Psychopath etc...

Not A Usual Luv StoryWhere stories live. Discover now