Part 96

22 3 0
                                    


DYLAN merebahkan badannya di atas katil sebaik sahaja dia keluar dari kamar mandi. Hanya mengenakan sweatpants dan tidak berbaju dia terus menarik selimut hingga ke dadanya. Rasa tidak larat hendak mencapai apa-apa untuk disarungkan ke badannya. Penat seharian berada di luar. Menguruskan penutup gallerynya dan juga meluangkan masa bersama Daniel dan Bella. Namun begitu dia merasa gembira kerana dapat bertemu dengan Daniel dan Bella, terubat rindunya pada mereka berdua. Walaupun pertemuan mereka hanya singkat. Mereka berada di tempatnya sehari sahaja esok mereka terpaksa ke Manhattan kerana Daniel akan hadari meeting dan petangnya pulang mereka akan berangkat pulang ke Jakarta.


Mereka bertiga hanya sempat makan malam bersama dan berbincang mengenai majlis perkahwin Daniel yang akan diadakan pada hujung tahun. Bella dan Daniel meminta Dylan pulang 3 bulan lebih awal kerana Dylan merupakan bestman Daniel dan juga maid of honor Bella. Jadi mereka serahkan tugas menguruskan majlis mereka kepada Dylan.


Dylan memusingkan badannya maka tangannya terlanggar handphone yang berada di atas katilnya. Dylan mencapai handphonenya jarum jam menunjukkan pukul 2 pagi. Sungguhpun badannya terasa amat letih namun matanya masih belum hendak lelap.


Dia menaip sesuatu di google...namun di batalkan niatnya kerana Elise tidak berada di Malaysia. What a waste! It's 5pm in Malaysia dia percaya Elise masih bekerja. Dylan meletak handphonenya di atas katil semula lalu cuba melelapkan matanya.


Baru matanya hendak terlelap tertiba Dylan tersentak terjaga kerana terdengar detingan di handphonenya menandakan dia menerima message. Dylan segera mencapai handphonenya.


Lise: Hi sorry I know it's late! I hope I'm not disturbing your sleep right now.


Dy: Not disturbing at all. I'm still wide awake! 😊


Mata Dylan tiba-tiba menjadi segar bila menyedari dia menerima message telegram dari Elise. Sudah menjadi kebiasaan mereka saling menghubungi dan berbalas message walaupun mereka tidak pernah berbual di telefon mahupun mengadakan video call. Dylan tidak pernah bersuara kerana pasti Elise hanya selesa mereka berhubungan secara berbalas message sahaja.


Lise: You still awake?


Dy: Ya, even though its 2am here I'm still wide awake, my body is tired but my brain is still working. 😊


Emma melirik kearah jam di pergelangan tangannya bila Dy mengatakan waktu di tempatnya berada jam 2 pagi. Are they at the same time zone?


Lise: I'm at the airport waiting for my flight so I'm messaging you just to kill time.


Dy: Airport?? Wah someone is on vacation! I'm jealous! Belum ada peluang hendak pergi bercuti lagi. Been busy like a bee! 😊


Lise: Vacay?? Tak lah I attended 3 days work seminar di San Francisco, so sekarang kat airport nak balik 😊


Dy: What!! Serious!! You at San Francisco for the last 3 days??


Dylan bangkit dari katil lalu duduk. Dia segera menghidupkan lampu sisi di katilnya terkejut bila mengetahui bahawa Elise berada di tempatnya.


Lise: LOL!! Ya why do you sound so surprised! 😊 Wait!! I've just remembered that you lived in America! OMG!! Are you at San Francisco???


Dy: Yes!! I lived in San Francisco dear! What time is your flight?? SFO?


Dylan segera bangkit dari katilnya, dia menuju kearah ensuite wardrobe mencapai apa-apa sahaja t-shirt yang terdapat di rak-rak baju lalu menyarungkan ke badannya. Dia berharap benar bahawa flight Elise masih lama maka dia dapat bertemu dengan Elise.


Not A Usual Luv StoryWhere stories live. Discover now