DYLAN sibuk membetulkan frame tergantung yang kelihatan sedikit senget. Setelah di betulkan dia berdiri beberapa meter jauh dari frame lukisan tersebut ingin memastikan bahawa frame tersebut tidak kelihatan senget lagi. Dylan tersenyum sendiri merasa puas hati. Beberapa hari ini Dylan merasa senang hati kerana gallerynya mendapat sambutan ramai dan hampir 60% karya yang di pamerkan di gallery dibeli oleh para pencinta lukisan abstract. Ramai yang memuji bakatnya menghasilkan lukisan abstract. Helena dan dia sibuk mengambil tempahan dari para pembeli akan karyanya yang lain. Dan hari ini merupakan hari terakhir exhibitionnya.
Dylan mengeluarkan handphonenya bila dia menerima pesanan ringkas dari seseorang yang sudah lama tidak di hubungi.
"Congratulations on your exhibition's son!! You have made it!" ujar Puan Ava sebaik sahaja Dylan menjawab panggilan telefonnya. Dia sepatutnya terbang ke San Fransisco memberi Dylan kejutan kerana dia dan Bella bercadang untuk bercuti di San Fransisco dan akan memberi kejutan pada Dylan di hari pertama dia mengadakan exhibition. Namun dia terpaksa batalkan niatnya untuk ke US kerana cucu kesayangannya demam pada hari mereka hendak berangkat ke US maka dia mengambil keputusan untuk tidak pergi dan meminta Bella pergi bersama Daniel manakala dia akan menjaga Hayden walaupun Bella mahu Puan Ava pergi bersama Daniel. Namun dia tidak mahu kerana dia mahu memberi peluang Daniel dan Bella bertemu dengan Dylan kerana Daniel sudah lama tidak bertemu Bella dan dia mahu Daniel meluangkan masa bersama Bella.
"Thanks mum!! I've really appreciated it!" jawab Dylan lalu tersenyum gembira bila ibunya mengucapkan tahniah kepadanya. Ibunya merupakan inspirasi untuk dia berjaya dalam bidang yang di minati. Dia hanya merasa sedikit terkilan kerana ibunya tidak dapat bersamanya ketika dia mengadakan exhibition sulungnya.
"Are you ok Dy?? You don't sound good! Maaf mummy tak dapat hadir exhibition Dy" jawab Puan Ava dengan nada hampa kerana dia percaya Dylan mengharapkan kehadirannya walaupun Dylan tidak pernah menyatakannya.
"I'm ok..just tired. Nothing to worry mum!! You can always attend another gallery" jawab Dylan lalu tersenyum dia berjalan menuju kearah bangku berdekatan sambil duduk sesekali dia membuahkan senyuman kepada pengunjung-pengunjung gallery yang berada berdekatan dengannya kerana mereka mengenali siapa dia.
"Better have a good rest after this exhibition ok don't get sick..mummy promise next time I won't miss!" jawab Puan Ava dengan nada memujuk. Dia tahu Dylan kepenatan akibat sibuk menganjuri exhibition sulungnya. Dia tidak menyangka Dylan akan mengadakan gallery lagi. Ini bermakna karyanya mendapat sambutan.
"This time you and Hayden must stay at least a month to spend time with me! I'm going to date you both" jawab Dylan lalu tersenyum. Dia rindu pada mereka berdua. Hayden sudah bijak sekarang sudah pandai berbual di video cam dan bertanya dia macam-macam.
"Tulah kalau tak disebabkan Hayden tak sihat mummy mesti dah berada di gallery Dylan" jawab Puan Ava perlahan.
YOU ARE READING
Not A Usual Luv Story
RomanceDaniel, merupakan typical CEO yang hardworking dan hanya akan berkahwin dengan wanita yang bakal menjadi business partnernya. Tiada cinta hanya cita-cita untuk mengembangkan empayarnya. Namun cita-citanya musnah bila mendapat tahu dia mengidap cance...