"YOU really have the guts to called me after you have left us without saying goodbye??," ujar Daniel lalu menanda tangan dokumen yang di beri Aida. Aida membesarkan matanya bila Daniel berkata demikian. Dia percaya bossnya sedang berbual dengan mantan bossnya, Liam.
"Bro don't tell me that you have already miss me??," ujar Liam ketawa kecil bila Daniel kedengaran marah di hujung talian. Dia tidak merancang mahu kembali ke US begitu. Namun dia menerima email dari SQ waitlist bahawa dia mendapat seat dan dapat berangkat awal dari jadual. Seperti apa yang dia katakan kepada Emma. Dia boleh pulang terbang ke US bila-bila masa.
Aida menunjukkan wajah sedih di hadapan Daniel lalu menghulurkan tangannya kearah handphone Daniel bertujuan mahu berbual dengan Liam. Daniel menyerahkan handphone kepada Aida.
"Nan neoga silh-eo!!! I hate you so much!," ujar Aida sebaik sahaja handphone berpindah ke tangannya.
"Dia dah cakap Korea..Don't..please don't hate me! You don't hate me! You love me!," ujar Liam berdrama seperti Aida. Dia merasa bersalah kerana tidak sempat mengucapkan selamat tinggal kepada Aida kerana terus terang dia tidak sempat mengucapkan selamat tinggal kepada sesiapa maka Daniel begitu marah padanya. He hates goodbye! Oleh kerana itu dia lebih suka meninggalkan mereka tanpa mengucapkan Selamat tinggal.
"No I really hate you!!! I dah unfriend you from Instagram, Faceboo, TikTok semua!!," ujar Aida dengan perasaan geram. Dia benar-benar tidak menyangka Liam akan pergi tanpa sempat dia mengucapkan selamat tinggal.
"Oh really?? Then you tak dapat tengok my handsome face when I post at Instagram, TikTok and Facebook!," jawab Liam lalu ketawa kecil dia merasa rindu melayan perangai manja Aida.
"I have my ways," jawab Aida lalu menyerahkan handphone Daniel kembali tidak mahu mendengar jawapan dari Liam. Dia segera mengambil fail yang sudah di tandatangan Daniel lalu mengatur langkah keluar dari pejabat Daniel.
"You will miss me Aida-,"
"She already left my office..seriously Liam how can you do such a thing? Don't you pity Aida, she treated you someone close to her, she looks hurt!" ujar Daniel kerana dia tidak begitu senang dengan kelakuan Liam. Daniel sudah biasa dengan perangai Liam namun Aida tidak tahu akan perangai Liam maka hatinya terluka bila Liam berbuat demikian.
"She is?? Oh dear!," jawab Liam merasa kesal dengan perbuataannya.
"Not only her, Emma looks surpised too when I've told her that you have left yesterday," ujar Daniel.
Liam terdiam seketika bila Daniel mengatakan Emma kelihatan terkejut bila Daniel memberitahunya bahawa dia sudah terbang ke US semula. Namun dalam masa yang sama dia merasa senang hati kerana Daniel dan Emma dapat menjalinkan hubungan mereka semula dan Emma tidak akan merasa tertekan lagi. Liam sudah tinggalkan hatinya di Malaysia sebelum terbang ke US semula. Dia mahu Daniel dan Emma bahagia.
"You have met her??," tanya Liam perlahan.
"Of course I've met her..we are working at the same place! And I won't be seeing her day after tomorrow!," ujar Daniel cuba mengingatkan Liam bahawa mereka berdua bekerja di bawah satu bumbung, sudah tentu mereka selalu bertemu dan lusa Emma akan terbang ke Jepun dan akan pulang ke Malaysia semula setelah 3 tahun. Sungguhpun hubungannya dengan Emma tidak mesra seperti dahulu namun dia masih mengambil berat terhadap diri Emma.
"Oh..ok..well have fun!! Just to call to say that I'll be very busy this few weeks enjoying freedom and won't be calling you often, so take care bro! Don't miss me too much!," ujar Liam dengan suara ceria. Tidak sabar ingin bertemu dengan teman-temannya dan kembali dengan aktivitinya yang dahulu.
YOU ARE READING
Not A Usual Luv Story
Roman d'amourDaniel, merupakan typical CEO yang hardworking dan hanya akan berkahwin dengan wanita yang bakal menjadi business partnernya. Tiada cinta hanya cita-cita untuk mengembangkan empayarnya. Namun cita-citanya musnah bila mendapat tahu dia mengidap cance...