Genieten was het gisteren hè? Ik had de aflevering al gezien, maar ik heb lekker nog een keertje gekeken. Nu al zin in volgende week vrijdag! Om het wachten iets te verzachten, een nieuw deeltje vandaag, veel leesplezier!
Eva
Boven hoor ik de voordeur opengaan, 'ik ben thuis', Wolfs' stem galmt door de gang. 'Hey, we zijn beneden', roep ik naar boven. 'Papaa', juicht Sepp enthousiast. Wolfs komt de trap af gestommeld, 'nou, wat een gezelligheid hier', glimlacht hij verbaasd. Ik knik, 'ja toch'. Hij drukt een kus op Sepps haren, uitgelaten slaat Sepp zijn armen om de nek van zijn vader.
Wolfs knuffelt hem stevig terug, 'oh, ik heb jou ook gemist konijn', glimlacht hij. Voorzichtig bevrijdt hij zichzelf uit de moordende greep van zijn zoon en kriebelt even over Pips buikje. 'Hey frommel, wat ben jij lekker fris'. Het meisje glimlacht breed naar haar vader, Wolfs knijpt zachtjes in haar wangetjes en strijkt dan over het wangetje van Zus.
'Zit jij zo lekker in bad, snuitje', fluistert hij tegen haar. Hij komt achter me staan, slaat zijn armen om mijn middel en drukt een kus op mijn wang. 'Lekker bezig Eef', mompelt hij. Ik leg mijn voorhoofd tegen zijn wang, 'ik vind het fijn dat je er weer bent. Ik heb je gemist vandaag', glimlach ik voorzichtig. Hij strijkt over mijn heupen, 'ik heb je ook gemist vandaag', mompelt hij.
Zachtjes druk ik mijn lippen op zijn kaak, 'was het druk vandaag', vraag ik. Hij knikt, 'heel druk, maar wel interessant'. 'Heb je honger, ik heb nog soep voor je overgehouden', knik ik naar de pan op het fornuis. Hij schudt zijn hoofd, 'ik eet straks wel, eerst even gezellig met de kleintjes'. 'Hey, net als op de echo', wijst hij dan, naar Zus' beentjes in het badje.
'Ja, grappig hè, Pip zat ook zoals in de buik', grijns ik. 'Wil jij afdrogen', vraag ik aan hem. Hij knikt 'leuk'. Ik til Zus uit haar badje, als door een wesp gestoken begint ze geschrokken te huilen. Spartelend hangt ze boven het water, ik moet mijn best doen om haar niet uit mijn vingers te laten glippen.
Wolfs vouwt soepel de hydrofiele doek om haar natte lijfje heen en drukt haar dan tegen zich aan, sussend wiegt hij op en neer. Krampachtig klemt het kindje zich aan haar vader vast, langzaam kalmeert ze weer. Wolfs loopt met zijn dochtertje door de keuken. Zijn neus kriebelt door haar natte haren.
Haar knuistje klemt zich stevig vast aan de zoom van zijn overhemd en zijn handen vouwen zich onder haar billetjes. Sepp speelt ondertussen met Pip op tafel en wiebelt aan haar stoeltje. Vertederd kijk ik naar mijn zoon, die zich weer eens leent voor de rol van vermakelijke grote broer.
Pip pruttelt vrolijk en schopt enthousiast met haar beentjes waardoor haar stoeltje nog wilder begint te wippen. 'Ah nee Zus', hoor ik Wolfs plots kreunen. 'Wat is er', vraag ik verschrikt, hij draait zich naar me toe. Direct zie ik de grote natte plek op zijn overhemd. 'Hihi, heeft ze over je heen gepiest', giechel ik. 'Ja', bromt hij chagrijnig.
Snel kiepert hij haar op het aankleedkussen en trekt haar mopperend een luier en een romper aan. Met Zus weer op zijn arm, wrijft hij met een natte punt van de handdoek over de vlek in zijn overhemd, 'lekker dan', bromt hij. 'Weet je nog. Sepp pieste jou ook de hele tijd onder omdat je niet snel genoeg was met zijn luier', grijns ik.
'Ja, lach jij maar', mompelt hij verwijtend, 'hij heeft niet één keer over jou heen geplast'. 'Ik had, ahem héb, ook hele goede luierreflexen', knipoog ik pesterig. 'Mama ikke ook wassen', onderbreekt Sepp ons, met zijn onweerstaanbare puppyogen. 'Wil je ook in bad, konijntje', hij knikt wild.
'Je past niet meer in de TummyTub, kerel', zegt Wolfs terwijl hij met zijn hand over Sepps hoofd aait. Ik zie de vrolijke twinkeling uit Sepps ogen verdwijnen en zijn lip begint te trillen, ik heb medelijden met hem. Hij moet opeens alle aandacht van zijn ouders delen met een zusje en dan zijn het er ook nog eens een keertje twee.
JE LEEST
Fleva Forever After
FanfictionEva en Wolfs zijn, na jaren om elkaar heen draaien, eindelijk samen. Hoe zal hun leven buiten het bureau als stel verlopen..? Komt er een mini Eva of een klein Wolfsje, wie zal het zeggen..? Hoe zijn ze samen als stel, vullen ze elkaar net zo goed a...