Warning 16+ Seksuele content
*Het is inmiddels september. Sepp kan steeds beter zelfstandig lopen en begint ook steeds beter en meer te praten. Het besef dat ze nu echt een kind hebben in plaats van een baby, dringt steeds meer tot Wolfs en Eva door. Hoewel ze hebben besloten om voor een broertje of zusje voor Sepp en Fleur te gaan, zijn ze er nog niet echt bewust mee bezig. De huidige aanpak is meer de techniek van de geplande verrassing.
Ze hebben van het weekend, wat oude spulletjes van Sepp naar Romeo en Danai gebracht in bruikleen. Waaronder de Maxi-Cosi waar Sepp nu echt uitgegroeid is. Fleur en Rafael slapen nog steeds bijna ieder weekend in 'de ponti', maar zijn sinds de start van het collegejaar weer druk in weer met van alles en nog wat. Dus ze komen te pas en te onpas aanwaaien voor extra knuffeltijd met Sepp.*
Eva
Het is donderdagavond, na een lange dag zitten Wolfs en ik uitgeteld op de bank. Fleur en Rafael zijn uit en Sepp ligt boven lekker te slapen. 'Wolfs', zeg ik vragend. Hij kijkt verstoort op van zijn boek, 'ja', bromt hij. 'Weet je nog dat we het laatst hadden over een broertje of zusje voor Sepp en Fleur', zeg ik gespannen. Hij kijkt me aan, 'ja', zegt hij enthousiaster, hij voelt de bui al hangen.
'En dat we toen hadden besloten dat als het zou gebeuren dat het dan zo zou zijn', ik kijk hem stralend aan. 'Ja', knikt hij wild. Ik haal even diep adem, 'ik ben zwanger', grijns ik dan. 'Echt waar, Eef', vraagt hij met ingehouden enthousiasme. Ik knik en voel tranen in mijn ogen, 'kijk maar', ik tover de test uit mijn broekzak.
Zwanger, 3+ weken, staat er op het schermpje, met trillende handen pakt Wolfs de test aan en een grote glimlach trekt over zijn gezicht. Resoluut tilt hij me op en draait me in het rond, 'we worden weer papa en mama Eef', jubelt hij. Ik pak zijn hoofd vast en zoen hem hartstochtelijk. 'Ik weet het', giechel ik, hij zet me weer op de grond. 'Hoe lang weet je het al', vraagt hij.
'Een halfuurtje ofzo', lach ik, 'net toen jij Sepp naar bed bracht, heb ik de test gedaan. Ik vermoedde het al een tijdje maar ik durfde niet te testen', geef ik toe. 'Hoe ver ben je', vraagt hij nieuwsgierig. 'Ik denk ongeveer drie weken, maar ik weet het niet precies', grijns ik. 'Op één veertiende van de negen maanden', stelt Wolfs tevreden vast. 'Ja ja slimmerik', plaag ik.
'Ik heb de verloskundige net nog gebeld. Echt één minuutje voor ze dicht gingen en we hebben over vijf weken een afspraak', meld ik. 'Ben je ook zo misselijk als bij Sepp', vraagt Wolfs bezorgd. 'Ik ben wel misselijk maar niet zo erg als bij Sepp gelukkig', zeg ik geruststellend, 'dus dat is een hele opluchting'. 'Oh Eef, we kunnen weer namen bedenken.
We moeten een kamertje verven, we moeten het iedereen vertellen', ratelt hij. 'Rustig aan Wolfs, we hebben nog acht maanden', sus ik, 'en ik wil eigenlijk nog even wachten met iedereen vertellen dat we zwanger zijn. Tot na de eerste echo, dan weten we zeker dat alles goed is, oké', ik kijk hem aarzelend aan.
Hij knikt, 'tuurlijk is goed, wat jij wil Eef', hij aait liefkozend over mijn wang. 'Ik ben zo blij', glimt hij. 'Ik ook', knik ik, 'ik kan niet wachten. Het gekke is met Sepp vond ik het ook best wel spannend, maar nu heb ik er eigenlijk alleen maar heel veel zin in'. Ik kus hem nog een keer, 'ik ga even douchen, als je wil mag je ook komen. We hebben tenslotte iets te vieren', knipoog ik.
Mysterieus kijkt hij me aan, 'nou misschien kom ik wel eventjes langs dan', en hij laat zich weer zakken op de bank. Ik loop naar boven en kleed me uit in de badkamer. Ik ga even voor de spiegel staan en leg een hand op mijn buik. 'Hey mini', zeg ik en ik aai zachtjes over mijn onderbuik, zo blijf ik even staan.
Het is een gek idee, dat er opnieuw een mensje in mijn buik groeit. Een heel nieuw, uniek persoontje. Nu nog klein en kwetsbaar embryo maar dat in de komende maanden zal uitgroeien tot een lief en schattig baby'tje. Dan stap ik onder de douche, ik draai de kraan open en voel het warme water over mijn lichaam stromen.
JE LEEST
Fleva Forever After
FanfictionEva en Wolfs zijn, na jaren om elkaar heen draaien, eindelijk samen. Hoe zal hun leven buiten het bureau als stel verlopen..? Komt er een mini Eva of een klein Wolfsje, wie zal het zeggen..? Hoe zijn ze samen als stel, vullen ze elkaar net zo goed a...