5.Bölüm : Kızı isteyen biri var. Para pul gani gani...

13.9K 740 61
                                    

Hasret masaya oturduğundan bu yana ne bir şey yiyebilmiş ne de içebilmişti. Kıpırdasa hemen babasının "Ne oluyor kız gene? Gören de karınca yuvasında oturuyon sanacak rahat dur!" benzeri ikazları duyuluyordu. Yapacak bir şey olmadığından o da yer sofrasında hareketsizce oturup babasının kendisini azat etmesini bekliyordu. Salih ise kızının durgun bakışlarını görünce boşalan tabağını doldurmasını işaret ederek Ayla Hanım'a uzatmış hemen ardından da ikisini de şaşırtarak "Senin bu kızın var ya maden maden!" demişti. Ne demekti ki bu şimdi? 


Bu söz ile birlikte Hasret bakışlarını babasına doğru çevirirken annesi Ayla Hanım da tedirgince eşine bakıp "Yine ne oldu bey?" diye sordu. Adamın aklına ne düştüyse keyfi yerine gelmişe benziyordu. Peynirini ağzına atıp sırtını koltuğa yaslarken bir yandan da ikisinin meraklı bakışları eşliğinde "Kızı isteyen biri var. Para pul gani gani... Bu mıymıntı kızının gül yüzü hatrına yaşatcak hepimizi" deyince Hasret'in başından aşağıya kaynar sular boşalmıştı. Haklıydı tabii. Babasının bulduğu damat namzedinden ne hayır gelirdi ki böyle bir habere sevinsin.


Ayla Hanım da duyduklarına çok şaşırmıştı. Bu şaşkınlığını da "Kimmiş ki o bey?" diye belli edince adam da elindeki bardağı sofraya sertçe koyup "Sadi Bey'in oğlu Nadir var ya... O işte!" dedi. İyi de ne Ayla Hanım ne de Hasret bu işten hiç de memnun olmamıştı. Anne kız huzursuzca birbirine bakarken Salih de bir yandan tıkınıyor bir yandan da pek bir hoşuna gitmiş gibi Sadi Bey ile neler konuştuklarını anlatmaya devam ediyordu.


"Taa ne zamandan beri gözü varmış bizim kızda da bizimki yüzüne bile bakmamış adamın. Aferin ama... Böyle yapması da hoşuna gitmiş hem namuslu kız hem güzel hem de evimin kadını çocuklarımın anası olur demiş. Babası kızı ver bizim oğlana dükkanını büyütelim yanına da birkaç adam verem elini hiçbir işe sürme geç otur patron gibi başlarında diyor. Kamyoneti de yeniliycem çok eski yakışmıyor senin gibi klas adamın altına dedi. Çok hakikatli insanlar resmen piyango vurdu başımıza"  


Piyango dediği adam Nadir miydi yani? O adam piyango olarak görülmez daha çok ne günah işledim de başıma bu adam musallat olur dedirtirdi. Adam mahallenin has delikanlıymış gibi geçinen ama gerçekte kaba saba gözü dışarıda her türlü pisliği de yapan biriydi. Salih Efendi de bula bula böyle bir adamı mı layık görmüştü kızına?


Ayla Hanım bir gözleri dolan kızına bir de eşine bakıp "O Nadir için pek tekin bir adam değil diyorlar ama... Yine de sen bilirsin tabii" deyince Hasret'te gözünden akan yaşla birlikte dilinin bağını çözüp "Ben evlenmem o adamla!" deyiverdi.

Hasret karşı çıkmıştı çıkmasına ama adam bu dediğini duyunca "Sana fikrini soran oldu mu da konuşuyon? Koparttırma o dilini şimdi bana!" dedikten sonra bir anda köpürüp elini masaya vura vura "Hem ben sana ağzını açmıycan o sesini de bir daha duym...

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Hasret karşı çıkmıştı çıkmasına ama adam bu dediğini duyunca "Sana fikrini soran oldu mu da konuşuyon? Koparttırma o dilini şimdi bana!" dedikten sonra bir anda köpürüp elini masaya vura vura "Hem ben sana ağzını açmıycan o sesini de bir daha duymıycam demedim mi!" diye bağırdı. Hasret gözleri dolu halde annesine bir şey yap der gibi bakıyordu ama kadının kendine bile hayrı yoktu ki.

Hasret (Dizi Tadında/Beklemede)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin