Hasret ile Orhan'ın verdiği bebek müjdesi Ayla Hanım'ı çok mutlu edip anneanne olacak olmasının sevincini yaşatırken Salih'in de evdeki hesabını fena halde bozmuştu. İstemiyordu kızının Orhan gibi dediğim dedik çaldığım düdük diyen bir adamla evli kalmasını.
Ona göre damat damat değildi ki şöyle göğsünü gere gere yanlarında durup sevinçlerini paylaşsın. Kendisini büyük olarak saymıyordu bundan sonra da sayacak gibi değildi. Karımın babasıdır deyip de kayınbabasını adam yerine koymuyordu dünkü çocuk! Çok sinirlenmişti çok. Bu kadar insanın içinde sinirini belli de edemiyordu ya içi şu an fokur fokur kaynıyordu.
Peki ya Onur'a ne cevap verecekti şimdi? Adam ondan haber bekliyordu planı doğru düzgün uygulayıp uygulamadığını öğrenmek için. Ne diyecekti ona? Onur Bey kusura bakmayasın benim aptal kızım gitmiş hayırsız damadımdan hamile kalmış bizim de seninle Orhan Efendi'yi bedbaht edip kayınpeder damat olma hayallerimiz suya düştü artık bir halt edemeyiz mi diyecekti? Yahu tam da adam açmıştı kesenin ağzını kendisini ihya ediyordu ama şimdi yüzüne bakar mıydı? Öküz öldü ortaklık bozuldu der geçerdi kenara.
Halbuki Onur'un Hasret ile alakalı hiç de öyle Salih'in sandığı gibi damatları olayım Orhan'ın elinden sevdiğini alıp kendime eş yapayım tarzında düşünceleri yoktu ama işte Salih öyle olduğunu düşünmezse de kendisine yardım falan etmezdi bunu da çok iyi biliyordu. Adam paragözlerin önde gideniydi. Ancak Onur gibi yağlı bir kapı uğruna Orhan'ı rahatlıkla harcayabilirdi. Sağlam bir dal tutmadan diğerini asla bırakmazdı o.
Onur da bunu bildiğinden Salih'i elinde tutmak için onu Orhan'da göremediği her şeyi kendisinde göreceğine inandırmıştı. Orhan kayınpederini evinde istemiyor mu? Onur aksine koskoca ev hep beraber yaşarız diyordu. Orhan para koklatmıyor mu? Onur bundan sonra para gibi bir derdin olmaz diyor aklını bir şekilde çeliyordu. Salih duymak istediklerini duyduğu için inanıyordu saf gibi bunların gerçekten de olacağına.
Aslında Onur'un isteği kendisi nasıl Zeynep'i kaybedip onun yokluğuyla perişan olduysa Orhan'ın da aynı şeyi yaşamasıydı. Bu süre içinde belki Hasret'in canına bir zarar getirme niyeti yoktu elbet ama Orhan onu sonsuza dek kaybetmeliydi. Bir arada olmalarına mutlu mesut bir hayat sürmelerine izin vermeyecekti. Bu uğurda olan Hasret'in de mutluluğuna olacaktı ama Orhan'da kendisi gibi yaşadığı sürece sevdiğinin acısıyla yanıp kül olmalıydı. Başka türlü içinin soğuması mümkün olmayacak gibiydi.
•●●·٠•●●•٠·˙
Salonda tebrikler havada uçuşurken Salih olumlu bir şeyler söyleyip dikkat çekmemesi gerektiğini düşünmüş ama daha dakika bir gol bir "Vay Talat Bey dünürüm dede oluyoz he! Geliyor bir tane daha aslan gibi erkek torun hadi bakalım hayırlısı" diyerek baltayı taşa vurmuştu. Ne erkek torunu yahu! Bebeğin cinsiyeti henüz belli değilken nereden uyduruyor bu adam böyle şeyleri Allah aşkına?
Torununun kız olma ihtimalini hiç düşünmeyen Salih'in bu coşkulu çıkışı sonrası ortam buz kesmişti. İşin kötüsü herkes adamın patavatsızın teki olduğunu düşünürken Hasret onların aksine babasının bu söyleminden sonra "Ya kız olur da babam bunu bile başıma kakar durursa?" endişesi yaşayarak kollarını bebeğini koruma içgüdüsü ile karnına sarmıştı. Kendisini bildi bileli babası annesine erkek çocuk doğuramadı diye laf eder dururdu. Ağır da konuşurdu musibet!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hasret (Dizi Tadında/Beklemede)
RomanceOrhan üç yıl önce tüm kalbiyle bağlı olduğu sevdiğini kaybetmiş ve kendisini hayatın hareketliliğinden soyutlayıp sadece işine vermişti.Son derece de sevgi dolu ve neşeli bir aileye sahipti. Kardeşleri yeğeni anne ve babası fevkalade insanlardı.Orha...