Motiv pronađen

99 7 2
                                    

✻MART MESEC✻

Od prepada i skoro iznenadne trudnoće prošlo je tačno mesec dana. Srećom, bio je samo prepad i ciklus mi je izostao zbog stresa. Povezivala sam to sa profesorovim ubistvom, što se to dogodilo nekome ko nam je toliko bio blizak, a onda sam se zapitala šta će biti kada budem zapravo radila ovaj posao. Hoće li mi svaki slučaj koji dobijem biti blizak i koban po moje zdravlje?
Džejk i ja smo se zezali dosta i imitirali jedno drugo kako mi zapravo mislimo da bismo izgledali kao roditelji. Ja bih više discipline uvodila, dok bi Džejk proveo sate na podu igrajući se sa decom. Dolazilo je do te granice da se rugamo jedno drugome o našim ulogama u roditeljstvu. Srećom, neće toga biti u skorije vreme.

Ono što me je i dalje kopkalo jeste odnos poručnika Nubriksa i profesora Endrua. Nešto tu ne štima kako treba i sigurna sam da postoji nešto mnogo opasnije tu. Istraživala sam prethodnih večeri malo više o njihovoj prošlosti. Nubriks i Endru su bili u finalu na takmičenju najboljih forenzičara na poslednjoj godini fakulteta. Zapravo, Endru je pobedio pod tim okolnostima da je Nubriks bio diskvalifikovan. Ali zbog poverljivih informacija, razlog diskvalifikacije nije bio objavljen na internetu.
Naravno, to mene nije zaustavilo. Podaci o takmičenjima su uvek bili dostupni u gradskoj biblioteci, te sam se narednog dana zaputila baš tamo. Uz pomoć fine žene na prijemu, uputila me je na sprat i tačan red gde se nalaze svi podaci o takmičenjima te godine. Čim sam se našla u tom redu shvatila sam da će mi trebati mnogo više vremena da nađem baš njihovo takmičenje. Tek nakon više od sat vremena uspela sam da nađem njihove podatke. Otvorila sam jednu fasciklu i počela da čitam izveštaj o Nubriksovoj diskvalifikaciji.
"Odluka žirija je bila jednoglasna, takmičar Linkoln Nubriks se diskvalifikuje zbog potvrđene sumnje da je tokom laboratorijske analize zamenio svoje uzorke sa takmičarem Endruom Martinom. Ovakav postupak se najstrože kažnjava i time je doneta odluka o diskvalifikaciji. Time se Endru Martin proglašava pobednikom takmičenja."
Ispod su ostali samo podaci i potpisi žirija, te sam brzo krišom slikala ceo list. Nisam sigurna da li sam smela to, ali mi treba bilo kakav dokaz. Sliku sam odmah prosledila Džejku, a skoro u istom minutu sam dobila njegov poziv.
Džejk: Svaka ti čast na upornosti.
Zakikotala sam se, te sam pročistila grlo.
Anđela: Meni ovo izgleda kao motiv, šta ti misliš?
Džejk: Nije nešto jak motiv, ali nakon toliko godina... moguće je da se ljutnja povećala i da je na kraju pukao od besa.
Anđela: Ali opet, Nubriks je bio na mnogo većoj poziciji od Endrua, ne bi mu valjda zavideo..
Džejk: Možda nije zavist, već mala pakost koja se pretvorila u osvetu.

Imao je pravo, nakon toliko vremena moglo je da eskalira. Videvši i sama Nubriksove nalete besa i naređenja, na svašta je mogao da bude spreman. Uslikala sam još par fotografija iz te fascikle nakon razgovora sa Džejkom, te sam napustila biblioteku. Što sam više razmišljala o Endruovom ubistvu, sve više sam bila sigurna da je Nubriks povukao okidač. Nisam više bila sumnjiva, bila sam ubeđena. Scene Endruovih poslednjih sekundi života su mi igrale pred očima. Da li je bio uplašen? Ili je dobijao pretnje pa je očekivao svoju smrt? Da li ga je bolelo ili je za par sekundi samo nestao sa ove planete?
Ne mogu znati te odgovore, ali barem mogu imati motiv, a i osumnjičenog. Sada kada sam na to naišla, neću odustati dok se Linkoln Nubriks ne ispita detaljno.

Neprobojno srce [Prva knjiga] Donde viven las historias. Descúbrelo ahora