"Dünya'nın en zor şeyi nedir, diye sorsalar vedalar, derim albayım. Geri döneceğinden emin olmadığın biriyle yaptığın o son sarılış... Vedalar albayım, ağlatır. Şimdiye kadar güldürmedi, şimdiden sonra da güldürmez."
°°°
YazardanGökhan sıkıca sarıldı Gözde'ye. Bu seferki görevin ciddiyetinin farkındaydı hepsi de.
"Kendine dikkat et olur mu canımın içi?"
Gökhan, Gözde'nin tişörtünden açıkta kalan boynuna bir öpücük kondurdu ve kokusunu derince içine çekti. "Söz çok dikkatli olacağım." dedi. Kısa bir süre aralarınde sessizlik olurken Gökhan derin bir iç çekti. "Gözde'm." diyerek dudaklarını Gözde'nin saçlarına bastırdı.
"Efendim canım?"
"Pişman mısın?"
Gözde şaşkınlıkla Gökhan'ın kolları arasından çıkıp tüm bedenini ona çevirdi. "Ne için pişman olacakmışım?"
"Lisede sana çıkma teklifi ettiğimde kabul ettiğin için ya da ne bileyim ben askeri okula gideceğimi söylediğimde benden ayrılmadığın için pişman mısın?"
Gözde, Gökhan'ın yüzünü avuçları içine aldı. "Canımın içi, ne lisede o çocuk yaşta seni hayatıma aldığım için pişmanım ne de senden ayrılmadığıma pişmanım. Ben seninle gurur duyuyorum, hep de gurur duyacağım."
Gökhan ayrılmadan önce bir kez daha sarıldı Gözde'ye. "Kendine çok dikkat et."
"Sen de."
✨
"Hayırdır, bu saatte niye ayaktasın sen?"
Eda, Ceyhun'un yanına oturdu. "Siz göreve gitmeden uyumak istemedim." Ceyhun sessizliğini korurken Eda ondaki sıkıntıyı fark etmişti. "İyi misin sen?"
Ceyhun derin bir nefes verdi. "Ailemi özledim. Akif'i görmüyorum aylardır. Her görev öncesi telefonda helalleşiyoruz."
"Görev dönüşü gidersin."
Ceyhun burukça gülümsedi. "Dönersem." diye mırıldandı.
Eda'nın yüzü ciddileşirken oturduğu yerde dikleşti. "Deme öyle. Döneceksiniz Allah'ın izniyle."
Ceyhun kolundaki kol saatine baktı. "Bizimkiler toplanır birazdan, gideyim ben de yanlarına." diyerek ayağa kalktı.
Eda da onunla birlikte ayağa kalkmıştı.
Ceyhun Eda'ya baktı bir süre. "Hakkını helal et Sare." dedi.
Sare demesi, Eda'nın kalbini acıtsa da burukça gülümsedi genç kadın.
"Helal olsun, sen de helal et."
"Helal olsun."
Ceyhun arkasını dönüp gidecekken Eda'nın sesiyle durdu. Eda, birkaç adımda genç adamın yanına gidip kollarını boynuna doladı. "Sağ salim dön olur mu? Daha sana hikayemi anlatacağım."
Ceyhun genç kadının sarılışına karşılık verirken "Söz veremem ama çabalarım." dedi.
Bir süre sonra ayrıldılar ve Ceyhun Eda'yı arkasında bırakarak askeriyeye girdi.
✨
"Şunun güzelliğine baksana Hale'm. Ne de güzel uyuyor."
"Alsana kucağına."
Hamza gözlerini oğlundan ayırıp eşine döndü. "Uyanır güzelim."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SEVDA -Tamamlandı-
Fiction générale-yorumlarda spoiler olabilir- "Sevmezler Öğretmen Hanım. Burada öğretmenleri sevmezler. Acımadan öldürürler seni, Aybüke Öğretmen'i Necmettin Öğretmen'i şehit ettikleri gibi seni de şehit ederler. Acımazlar, gözlerini bile kırpmazlar. Hiç mi acımıyo...