"Robotlaşınca duyguları kaybeder mi insan albayım? Belki de o zaman daha sıkı bağlanır duygulara. Sevgisine de tutkusuna da sıkı sıkıya tutunur. Biz askerler albayım, robotlaştıkça aşık oluyoruz bu vatana. Robotlaştıkça bağlanıyoruz toprağa."
°°°
Kemal abinin dinlenme odasına girmesiyle Komutan dahil tüm tim ayağa kalkmıştı.
"Oturun çocuklar." diyerek kendisi de boş bulduğu bir yere oturdu.
"Ayla sizleri akşam yemeğe davet ediyor." dedi ve bana döndü. "Seni de bekliyoruz Sevda mutlaka."
"Gelirim tabi ki." dedim gülümseyerek.
"Siz de geliyorsunuz mutlaka. Beni Ayla ile uğraştırmayın."
"Geliriz komutanım." dedi Komutan. "Siz merak etmeyin."
"Tamamdır." diyerek ayağa kalktı ve odadan çıktı.
"Kutay, Hamza ile gidip bir buket çiçek alın. Elimiz boş gitmeyelim. Kadın incelik edip davet etti bizi."
Ceyhun gülerek oturduğu yerde dikleşti. "Ya bakın diyorum size. Bu adam kadar ince fikirli bir adam daha göremezsiniz. Ben olsam aklıma gelmez."
Komutan avuç içiyle yüzünü sıvazladı ve tavana baktı. "Allah'ım şu askeriye içinde yüzlerce asker var. Benim timime vere vere bunu mu verdin?" dedi.
"Aşk olsun komutanım." dedi Ceyhun. "Çok kırdınız kalbimi."
"Kırılsın lan banane! Kalbini kırmazsam başka yerlerini kıracağım şimdi."
Ben kahkahamı engellemeye çalışırken ağzımdan bir kıkırtı çıkmıştı.
Tek kaşını kaldırarak bana döndü. "Hoşunuza mı gitti Öğretmen Hanım?"
"Y-yoo." dedim. "Niye hoşuma gitsin ki?"
"Ben bilmem orasını."
"Komutanım, biz gidelim mi?" diyerek konuşmamızı böldü Kutay.
Komutan, ona döndü. "Gidin, Selim'e de söyleyin ben ödemeyi yaparım sonra."
"Biz yaparız komutanım ödemeyi." dedi Hamza.
"Ne diyorsam onu yapın Hamza. Selim beni tanır zaten. Ben uğrarım onun yanına."
"Emredersiniz komutanım."
Kutay ile Hamza odadan dışarı çıktığında Gökhan Komutan'a dönüp tatlı tatlı gülümsedi.
"En sevdiğim komutanım." diyerek söze girdi. "Ben de geleyim mi akşam?"
"Gel ulan. Ama oturduğun yerden kalkmak yok."
"Emredersiniz komutanım." dedi Gökhan gülerek.
Ceyhun, Gökhan'ın sırtına vurarak kolunu omzuna attı. "Hadi yine iyisin, tek başına burada kalmayacaksın."
Komutan, yüzünde sahte bir sırıtışla Ceyhun'a döndü. "Biraz daha konuşursan burada tek başına kalan sen olacaksın Ceyhuncuğum." dedi. Ceyhun'un yüz ifadesi değişirken "Gözüme batma Karatan." diye ekledi.
"Emredersiniz komutanım."
Komutan bana döndü. "Çarşıya falan gitmek ister misin Öğretmen Hanım? Alacağın bir şey falan var mı?"
Başımı iki yana salladım. "Yok komutan. Sağ ol." dedim ve ayağa kalktım. "Gidip hazırlanayım ben yavaştan."
Kendi odama geçip dolabına baktım. Ne giymem gerektiğine dair hiçbir fikrim yoktu. Askeriyenin içinde sürekli dar paça pantolon ve kazak ile geziyordum. Çok nadiren eşofman ile geçiyordum dinlenme odasına.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SEVDA -Tamamlandı-
Narrativa generale-yorumlarda spoiler olabilir- "Sevmezler Öğretmen Hanım. Burada öğretmenleri sevmezler. Acımadan öldürürler seni, Aybüke Öğretmen'i Necmettin Öğretmen'i şehit ettikleri gibi seni de şehit ederler. Acımazlar, gözlerini bile kırpmazlar. Hiç mi acımıyo...