Encounter 1

1.9K 151 30
                                    

Anis Ufairah >> Seo Ye-Ji

- Anis = yang mesra, teman setia, yang ramah dalam pergaulan.
- Ufairah = pemberani.

- Ufairah = pemberani

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨

"Tu zombie lah Fatin..awak nak ke dia kejar kita..makan kita atau..gigit kita tukar jadi zombie?"

Krik krik..krik krik.

"Korang.." Husna yang sedari tadi membisu memecahkan kesunyian yang lagi menegangkan suasana itu. Semua beralih melihat Husna dan ternampak jarinya menuding ke suatu arah

"Pengetua?? Puan Pengetua? " suara guru itu cukup kuat untuk didengari mereka yang sedang berada di koridor tingkat 2 lalu terus memandang ke bawah.

"Grrrkkk---krkk--arrk--" dengan itu, sekumpulan orang pelik tadi tanpa bersusah payah pun berlari ke arah guru itu.

"Hahhhh, diorang..boleh larii.." jantung Jihah sudah berdegup kencang. Dia hampir-hampir sahaja nak pengsan.

"Shet." Fatin yang jarang-jarang cursed, dan cursed apabila perlu sahaja itu membuatkan yang lain terus fokus ke arah dia.

Sedikit sebanyak, spekulasi Jihah setakat ini adalah..benar dan nyata.

"World War Z.." Fatin menggumam perlahan.

Siapa je tak pernah tengok? Cerita legend nih.

"Aha.." Hanisah yang memakai cermin mata bulat-bolehlah- besar itu membetulkan; menaikkan sedikit cermin matanya supaya berada betul-betul di kedudukan di atas hidung.

Maka, lengkaplah karakter dalam geng Fatin, semuanya satu kelas.

"Arrghhhh!! T-toll--aarhh.." dan jeritan guru tadi itu tidak lagi kedengaran. Yang kedengaran hanyalah seperti bunyi orang meratah makanan yang bunyi ratahan itu sengaja dikuatkan.

"Jihah..cuba bagitahu apa je yang awak tahu pasal zombie nih..?"

1 out of at least 10 people..mesti tahu tentang krisis-krisis seperti ini. So..yea, good luck.

"Errr...kita tak tahu..yang kita semua nampak sekarang ni..zombie tu boleh lari, dia makan orang.. Tapi semua zombie yang kita baca kalau dia gigit, kita tukar jadi zombie--" tiba-tiba air mata Jihah mengalir keluar. Jihah cepat-cepat mengelapnya.

Akibat adrenalin yang menjalar di dalam tubuh, panik di dalam otak, dia tidak dapat berfikir dengan sebaiknya. Adrenalin dengan panik.. Bravo, dua-dua menang.

"Se-ss-setiap novel zombie yang kita baca..jadi zombie disebabkan parasit atau virus. Setiap virus ni pelik lain-lain..simptom dan effects dia.. Ada zombie kejar orang but jalan je dan ada yang boleh lari..macam.. World War Z tadi Fatin kata. "

"Lagi?" Hanisah dan Dayang bertanya serentak. Yang lain dah terangguk-angguk mendengar dengan teliti.

Jihah menarik nafas dalam-sedalam yang mungkin-. "Ada zombie yang deria dia salah satu takdek..macam.. sama ada deria lihat atau bau. Ni tipikal. Tapi semua novel yang kita baca dengan movie yang kita tengok.. Semua zombie akan tertarik dengan--"

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now