Encounter 3

1.1K 127 11
                                    

Fatin Nafiyah >>  Amyra Rosli

- Fatin = menarik, yang mempersona, yang mengagumkan
- Nafiyah = bermanfaat

- Fatin = menarik, yang mempersona, yang mengagumkan - Nafiyah = bermanfaat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨

"And girls, I'll drive." guru lelaki itu berkata dengan nada yang separuh sarkastik, separuh serius.

"No, you're not." Nadia berkata sambil ketawa kecil.

Guru lelaki tersebut mengangkat sebelah keningnya. "Give Ufairah the keys." kata Nadia lagi.

"Aku???" Anis yang mendengar bicaranya itu terkejut apabila namanya disebut.

"Cepatlah korang.. Aku rasa tak sedap hati." Rabiyatul yang memang bersikap 'don't care; whatever' langsung mengendahkan kehadiran guru di situ dan bercakap selamba.

"Memang hati kau tak sedap pun.." bisik Nadia membuatkan Raudhah dan Marliana yang mendengar ayat itu tersengih saja.


"Fine then. Here." Izyan mengeluarkan kunci keretanya yang berada di dalam poket seluar slack hitam yang dipakai. Nadia pantas mengambil kunci tersebut dan memberinya kepada Anis.

"Korang..korang serius ke..diorang tu..?" Marliana bersuara sambil menuding jari ke arah belakang melihat geng Fatin sudah beredar mencari kunci kereta dan seterusnya kereta.

"Yea. Diorang pandai. Jihah ada. Dia of course tahu pasal bebende ni semua. Kitorang kepala zombie." Anis berkata sambil membelek kunci kereta tersebut.

Tanpa buang masa, dia menekan satu simbol seperti 'silent'; mute supaya tiada macam-macam jenis bunyi yang dihasilkan oleh kereta itu nanti.

Just for caution lah.

Selepas itu, dia menekan pula butang untuk lock-off kereta. Mata Anis pantas sahaja dapat mengesan sebuah kereta yang baru sahaja seperti menyala lampu merahnya walaupun hanya buat beberapa detik.

"Hibrid. Didn't see that coming. " Anis menggumam perlahan dan bergerak ke kereta yang dikesannya tadi. Yang lain hanya ikut tanpa bersuara apa-apa.

"Bukak, slow-slow.. Tutup pun slow-slow. Jangan ada satu bunyi pun." arah Anis.

"Aku duduk kat seat sebelah kau." Farra yang berjalan di sebelahnya berkata. Mula-mula Anis mengendahkannya tetapi bila difikirkan balik semula, dia lantas menarik lengan Farra.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now