Encounter 8

812 100 25
                                    

Aralyn Marliana >> Emilia Clarke

- Aralyn = lagu, simfoni yang indah
- Marliana = ???

Okay tbh, I don't know apa maksud nama Marliana and I'm just gonna leave it blank until I've found out

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Okay tbh, I don't know apa maksud nama Marliana and I'm just gonna leave it blank until I've found out. Ataupun.. sesiapa yang tertahu maksud nama tu boleh comment or apa-apa jelah so I can edit balik bab nih. But author rasa nama tu maybe tergolong dalam nama-nama benda yang digabungkan dengan nama 'Liana' though. Well, author bukan expert dalam nama-nama orang nih. And nama tu sedap apa bunyinya.

Kesabaran dan kerjasama anda akan dihargai. * wink, wink *

♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨  

Bling, bling.

Dengan itu, mata Anis pun dibuka dengan luas. Bukan apa, sedari tadi dia mengerdipkan matanya hanya hitam yang dia nampak. Dia cuma mahu pastikan bahawa dia tidak buta lagi selepas sedar daripada pengsannya tadi. Hahah.

"Ehhem..huuhh.." dia membetulkan anak tekaknya dan menarik serta hembus nafasnya.

"Hoohh..hieuww..huhh..heww.." kedua-dua telinga Anis dapat menangkap bunyi orang tidur tidak cukup nafas; berdengkur halus gitu.

'Dah malam ke?' fikir dia. So, maksudnya semua orang mestilah tengah tidur sekarang, bukan?

Dia tahu mesti rakan-rakannya juga penat; letih dengan apa yang berlaku pada hari ini. Tetapi asal sekejap sangat malam dia? Hohoh..nak skip cerita lah katakan memang cam gini.

Anis meregangkan kedua-dua tangannya. Selepas itu, dia pun duduk dengan kakinya terlunjur ke hadapan. Dia tahu, kalau dia gerakkan kakinya ke atas lantai mahu tak naya ke dia nanti.

Dia tersentuh poket baju sekolahnya. "Nasib baik phone aku ada lagi..pheuw.." monolog Anis perlahan.

Dia menyeluk poket bajunya dan mengeluarkan telefon pintar berolusi tinggi-eh ceyh- milik Anis. Punat on/off phone laju ditekan.

Sempat lagi dia ber-humming tatkala menunggu phone-nya hidup dan kembali ke home screen itu. Bagi dia, ini seperti rutin hariannya apabila dia sudah tidak tahu lagi nak buat apa pada waktu malam ketika dia tidak boleh tidur atau terjaga daripada tidur.

"Nasib bateri 100 percent lagi." again, dia cakap seorang-seorang.

"Jinjja (for real/really)?" dia membuat muka pelik. Dia mendapati terdapat banyak mesej masuk, terutamanya daripada Encik/Cik Google. Terdapat banyak news hangat yang berlaku pada hari itu yang kini menjadi title utama notifications dia yang berlambak. Phone-nya tidak stop vibrate sejurus selepas mendapat isyarat 3G itu. Walaupun 3G.. huhuh.

'Perdana Menteri Malaysia Sudah Meninggal Dunia'

Dalam banyak-banyak tajuk berita yang menjadi headlines notifications dia, yang itu juga dia berminat untuk tekan.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now