K lagu ni serius takdek kene mengena dengan chapter ini, but i think the beats quite fit and sorry lah.. straight three chapters today semuanya bg music Day6. AHAHAHA. Me, a big fan of them and their music (especially).
Enjoy ~ ^.^
♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️
"Psst.." Mark mencuit bahu Zahran.
"Apa dia?" Zahran berkata malas sambil menunggu giliran untuk nasi dituangkan ke atas pinggan. Nasi yang kebiasaannya akan habis apabila mereka terbangun lambat untuk makan tengah hari walau lambat beberapa minit pun. Dan kini, merekalah beratur bahagian yang paling hadapan.
But the fact that walaupun mereka bangun awal untuk kali ini, barisannya still sangat panjang dan mereka ini bolehlah dikategorikan as beratur di hadapan ramai orang lain yang berdiri dengan pinggan masing-masing di belakang. Untuk hadap hari ini, ianya membuatkan Zahran berasa sangat malas dan kalau boleh dia nak puasa sahaja tetapi bila difikirkan balik, tidak boleh. Never. Dia perlukan tenaga.
Semua orang perlukan tenaga untuk hadap this living hell, isn't it?
"Do ya' think the plan will work?"
"Have faith, won't ya'?" Zahran membalas pertanyaan Mark tanpa berjeda atau berfikir langsung.
Tiba sahaja giliran mereka berdua untuk mengambil nasi yang merupakan makanan utama Malaysian, mata Mark membulat melihat kuantiti nasi yang diletakkan ke atas pinggan orang yang beratur di hadapannya dan orang-orang lain lagi. Sikitnya, itu fikir dia.
Sikit like.. hanya suku pinggan. Matanya meliar melihat lauk yang dihidangkan pula. Ikan goreng serta sup sayur. Dia mengeluh perlahan. At least it's almost a healthy diet one, fikir Mark lagi.
"Thanks," katanya perlahan kepada orang yang meletakkan nasi ke atas pinggannya. Setelah itu, dia beralih untuk mengambil ikan dan sup sayur. Yang terakhir dan paling penting sekali diambilnya: air.
Selesai mengambil makanan, dia dan Zahran mencari kelibat Ariq dan Daffa yang telah quite lama habis mengambil makanan tengah hari itu. Jumpa sahaja, mereka berdua bergerak melepasi orang ramai yang sedang berjalan dan juga berdirinya lain. Yang other penting pada ketika ini; keadaan sangat sesak, penuh dengan manusia, hampir menyukarkan pergerakan mereka untuk bergerak tanpa melanggar sesiapa.
Ppang!
Pegangan tidak berapa kemas pada pinggan berisi makanan oleh salah seorang survivor yang merupakan seorang remaja perempuan terlepas lalu makanannya jatuh ke atas lantai.
"Note that every wasted food that 'fell' on the ground, you won't get another." terus orang yang memerhati dan dikira as menjaga mereka ini berkata.
Remaja perempuan itu terkaku sebelum dengan slow-mo-nya, air mata menuruni pipinya sendiri. Sempat dia mengelapnya sebelum air mata itu turun dari pipi dan jatuh ke lantai.
Mark memandangnya sayu. Zahran di sebelah memandang remaja perempuan itu bersilih ganti dengan makanan yang telah diambilnya. "Pfft.." dia menghembus nafasnya kuat. Well, remaja perempuan tu indeed berjaya menarik perhatian beberapa individu di situ yang masih mempunyai belas kasihan..pada tahap normal. Lol.
YOU ARE READING
Exam Dibatalkan -- [✓]
Science Fiction⚠️ RUN N FIGHT ⚠️ --Wattys 2020 Award Winner: Science Fiction-- Negara Malaysia. Remaja berumur 17 tahun. Bersekolah. One word: SPM. Ya. Kau takkan boleh bayangkan kalau-kalau tiba-tiba exam sebesar itu aka exam yang menentukan hala tuju hidup kau...