Ariq Mughis Dasuki >> Shawn Mendes
Ariq = baik budi.
Mughis = penolong
Dasuki = keindahanku/cahayaku♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨
Kebum!.."Auch..!"
Anis menyapu perlahan kepalanya yang terhantuk di tempat letak tangan sebuah kerusi kayu yang berada di ruang bawah tanah rumahnya itu. Tak sangka pula dia terlelap.
Dia kemudian menggosok kedua-dua matanya pula. Seterusnya, dia menghidupkan telefon pintarnya untuk melihat sekarang sudah pukul berapa.
Hehh. Dia bangun tepat jam 6 pagi.
"You're awake.." Anis terus mengangkat kepalanya dan memandang ke arah punca suara. Obviously, dia tahu itu suara siapa cumanya dia tak nampak muka sahaja kerana keadaan di situ gelap.
Anis menaip sesuatu buat beberapa ketika. Selepas itu, dia berdiri dan berjalan ke arah punca suara tadi. Setahu dia tiadalah jauh manapun kedudukan dia dan rakan-rakannya dengan gurunya tersebut.
Dia menyuluh cahaya daripada telefon pintarnya ke sekeliling supaya dia tidaklah terlanggar apa-apa and then terhasilkan bunyi. Kejadian malam tadi juga masih fresh di mindanya. Tak naklah dia rumitkan keadaan atau timbulkan suasana panik lagi.
Kedungg! Kebam.. Tapi, tah macam mana Anis jatuh jua ke lantai ruang bawah tanah itu.
"Oww.." Anis mengeluh kecil lalu duduk. Dia menyandarkan dirinya di kerusi yang ada di belakangnya. Dia berfikir, apakah nasib dia sebegini..?
Lol, baru jatuh sikit ayat dah klise..
"Are you alright?" terkejut Anis dibuatnya apabila mendengar persoalan itu tepat di belakangnya. Dengan itu, dia tahulah bahawa Izyan actually sedang duduk di atas kerusi yang disandarnya.
Anis membuka dan start menaip sesuatu di telefonnya.
"Freakin' all right."
Dia mengangkat tangannya paras atas kepalanya kerana dia tahu di situlah kepala dan mata Izyan berada. Dia bukan tak nak bersuara cumanya cara begini lebih selamat memandangkan dia pasti benda alah di dalam rumahnya; di atasnya to be exact masih ada lagi.
Tetiba, tangannya terasa ringan. Anis assumes Izyan telah mengambil phone-nya, maybe untuk menaip sesuatu juga. Jadinya, dengan cara ini sahajalah mereka dapat berkomunikasi..buat sementara waktu.
"What are you going to do now?"
Izyan mengpas telefon Anis kepada tuannya balik. Anis pun dengan lajunya menaip,
YOU ARE READING
Exam Dibatalkan -- [✓]
Science Fiction⚠️ RUN N FIGHT ⚠️ --Wattys 2020 Award Winner: Science Fiction-- Negara Malaysia. Remaja berumur 17 tahun. Bersekolah. One word: SPM. Ya. Kau takkan boleh bayangkan kalau-kalau tiba-tiba exam sebesar itu aka exam yang menentukan hala tuju hidup kau...