Rabiyatul Adawiyah >> Lee Sun-Bin
- Rabiyatul Adawiyah
= Seorang wanita yang arif dan warak.♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨
"Ufairah, your leg.." kata Izyan. Dia tergamam tetapi masih berlari, just perlahan.
Teknikalnya, mereka semua sedang berlari anak dek keadaan Anis dan Farra, well Anis kena piggyback Farra.
"Ignore it-"
Ddang!! Bang! Bang!
Bunyi das tembakan seterusnya diikuti dengan bunyi orang menjerit kedengaran di belakang mereka kerana terkejut dan..takut. Anis dan Izyan itu seboleh-bolehnya menundukkan kepala dan badan mereka. Just for caution.
Kebukk!! Prrang!
Anis terus menoleh ke sebelah kanannya sambil kaki masih sibuk berlari. Dia ternampak satu zombie menolak-more like merempuh- kuat seorang lelaki dewasa mungkin sekitar 20-an ke sebuah kereta menyebabkan kereta itu remuk, cermin kenderaannya pecah.
Mata Anis dikerdipkan beberapa kali. Dia kalau boleh nak sahaja berhenti di situ dan perhatikan semua gerak-geri zombie itu. Tapi tulah, dia masih waras.
Setakat yang dia boleh spekulasikan buat masa sekarang ialah zombie itu kuat, ganas dan agresif sangat. Itu fikirnya. Kalau tak, kuku seorang zombie yang cakar kakinya takdelah sampai buat kakinya berdarah, bukan? Walaupun begitu, ada juga kemungkinan zombie yang mencakar kakinya ialah manusia hidup juga sebelum itu, so maybe orang tu jenis yang potong kuku lambat..? Seperti diri Anis.
'For real, baru sekarang rasa..sakit!' jerit hatinya.
Diperasannya semakin lama lariannya semakin perlahan.
"We're getting closer..!" kata Izyan separa jerit.
Anis menumpukan perhatiannya ke arah shopping mall yang mungkin berada pada jarak lebih kurang 4 blok daripada dirinya. Dekat ke tu?
Orang terlalu ramai. Suasana memang haru-biru habis. Tiada siapa yang ingin take care of sesiapa. Semua berlari bertempiaran dengan hanya membawa diri sendiri.
Ada yang jatuh, yang masih berlari pergi langkah dan pijaknya orang yang jatuh itu. Then, yang jatuh menjadi mangsa kepada zombies tersebut. Nampak tak, rantaian di situ?
Seems like inilah dia apabila manusia sendiri mempunyai terms/istilah 'mangsa-pemangsa'.
"Dekat..hampir je lag--"
Kebukk..
Seseorang yang sedang berlari melanggar Anis dari belakang dan terus memotong monolognya. Anis yang tidak dapat mengimbangkan dirinya, apa lagi terus jatuh ke atas jalan tar tersebut.
Farra yang berada di atasnya menghempap dirinya. Kesakitan yang dia rasa bertambah kali ganda kalau nak dibandingkan dengan situasi zombie menarik dan menerkamnya.
"Ouw.." kata Anis seperti nak-tak-nak. Dia dapat rasakan dagunya lebam. Pipinya mungkin luka.
Farra yang baru nak bangkit ke dunia realiti, terus mengalihkan dirinya dari atas belakang badan Anis dan cuba sedaya upayanya untuk berdiri dengan sendiri.
YOU ARE READING
Exam Dibatalkan -- [✓]
Science Fiction⚠️ RUN N FIGHT ⚠️ --Wattys 2020 Award Winner: Science Fiction-- Negara Malaysia. Remaja berumur 17 tahun. Bersekolah. One word: SPM. Ya. Kau takkan boleh bayangkan kalau-kalau tiba-tiba exam sebesar itu aka exam yang menentukan hala tuju hidup kau...