Encounter 58

369 54 4
                                    

Because I ran out of idea on what to put as the bg music or gifs atau whateverlah and yea ended up with this song terlintas dalam fikiran.

Chap yang tak seberapa :)

♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨

"Ni kenderaannya?" tanya Anis sambil mengelipkan matanya beberapa kali.

"What? Kau prefer jalan kaki daripada naik kereta nih?" Az'am membalas pertanyaan Anis dengan pertanyaannya. Apakah..

Anis menjeling Az'am dan mengeluh kecil. Biar betul lah mamat nih..agak-agaklah, kereta di hadapannya itu agak kecil kalau nak dibandingkan dengan bilangan mereka semua.. Lain cerita kalau zaman ni dah ada teknologi boleh kecilkan saiz badan manusia takpelah juga.

"Obviously, kan?" Anis menjawab sarkastik. Mulutnya sengaja disengih senget.

"Fine, then."

"Yah(hey)..yah..(hey).. waeguraesseo (what's wrong)?" Farra menarik-narik lengan Anis tanda protes dengan permintaan Anis. Fikir dia tak dengar ke pertelingkahan Anis dan Az'am tadi? Dia sangat sangat tidak setuju dengan cadangan yang diberikan oleh Az'am. Dan sebabnya..? Hmm, ada banyak sebab.

"Apa?? Kau tengoklah..kereta ni kecik, macam mana nak bawa kita semua?"

"We'll split..?" Nadia memberikan cadangan lain.

"Dah banyak sangat group nak split apanya? Kalau ada apa-apa jadi macam mana? Alat komunikasi semua dah tak berfungsi." Anis memberi hujahnya. "It's better kita stay together walaupun in a big group. K-Kita..Kita look out for each other. Itu paling selamat." Anis berkata lagi sambil memandang mereka semua. Matanya seperti bersinar-sinar berharap agar mereka semua setuju dengannya.

"Then..macam mana kalau..something bad happen?" tanya Rabiyatul dengan suaranya yang terketar-ketar, mungkin dia juga berasa takut tatkala mindanya memikirkan idea untuk berjalan kaki sepanjang entah ke mana sahaja si askar tu nak bawa.

Anis men-gulp. Dia memandang Az'am yang sibuk melihat sekeliling, asyik-asyik perhati kalau ada benda asing yang akan interrupt mereka semua di situ.

Jujurnya, Anis sendiri tidak tahu pilihan apa yang terbaik buat dirinya..mahupun mereka yang lain.

Kepalanya dijatuhkan. Dia merenung jalan raya bertar tersebut. Dahinya tetiba berkerut. "Wait.." dari bawah, dia pandang ke tepinya dan seterusnya ke hadapan jalan raya kosong lagikan luas itu.

Luas tapi macam ada something wrong. At least Anis yang dapat rasa macam ada yang tak kena.

"Ini darah ke?" dan.. kenapa baru sekarang terperasan?

"Hah? Ahh, eee.." rakan-rakan Anis mula membuat bunyi geli then angkat-angkat kaki sebab terlalu banyak darah di merata jalan yang mereka berada. Raudhah yang sedang melihat benda sama dengan mereka yang lain terus menutup hidungnya untuk elakkan daripada membau darah-darah hanyir itu dan muntah.

"Kita dah tak jauh dengan sempadan Pahang. Cumanya..there is one bad news." nada Az'am yang serius itu membuatkan mereka semua memandang tepat ke arahnya. Hilang segala rasa geli dengan jalan raya itu dan bertukar dengan rasa takut serta curious.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now