Encounter 84

322 45 4
                                    

Prolly starting from this chap, there'll be no more gifs ~ btw enjoy

♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️

Shhrug..shrug. Husna menggoyangkan perlahan tubuh beberapa orang mak cik(s) yang sedang terbaring di atas tilam nipis tersebut.

Bbam! "Bangun!! Cepat!"

Husna mengangkat wajahnya dan berdecit perlahan.

That's not really a fantastic way untuk make sure mereka tidak melalui proses pengevakuasian ini dengan panik slash paranoid. Of course I'm saying this in the sarcastic way... 'cuz some of them are already panicking.

"Cepat! Cepat!" Husna menyuruh mak cik(s) itu meninggalkan barangan mereka dan bergerak ke beberapa orang penjaga yang selalu menjaga mereka semua itu.

"Saya volunteer untuk tolong." kata Husna kepada orang itu. Mereka; authorities atau boleh dikatakan orang berkuatkuasa yang hanya terdiri daripada dua orang itu mengangguk lalu memandang orang awam yang lain semula. Masing-masing menayangkan wajah cemas.

"Cepat.. ada zombies dah dapat masuk ke dalam istana.." bisik orang itu kepada Husna.. tapi apakan daya.. ada je orang yang jenis suka eavesdropping semua benda kan?

"Zombie!!"

"Harhh?!" dah memang sesak habis.

"Shiteu." kata orang itu sambil mendecit.

"L-Lari!!"

"Where do you think you're going?" Mark yang tah muncul dari mana berkata dan menghalang laluan orang-orang yang bersedia untuk berlari itu. Kemudian, dia berpaling memandang orang yang berkuatkuasa di ruang ini.

"Okay! Dengar sini baik-baik! Kita akan jalankan protokol evakuasi. Semua orang perlu bergerak ke bahagian belakang istana di mana ada pintu yang akan ada beberapa orang pegawai askar jaga. Mereka akan bawa korang ke beberapa buah kenderaan. Ingat! Jangan panik dan berpecah atau ikut haluan sendiri kalau tak nak nyawa korang melayang!" jerit orang itu sehabis kuatnya bagi mereka semua dapat mendengarnya dengan jelas.

"Now..!" mereka terus bertolak-tolakan untuk berlari ke arah tempat yang disuruh pergi.

Mark menjeling ke atas dan membiarkan sahaja mereka sebegitu. Dalam mindanya, suasana di hadapannya tatkala ini tidak ubah seperti school of fish yang cuba berenang keluar bersama-sama dalam suatu jerat di dalam laut.

Meanwhile..

Daffa dan Zahran yang sedang membangunkan orang-orang yang tidur berdekatan dengan ruang bahagian belakang istana itu mengeluh kuat kerana orang-orang ini tidak percaya dengan kata-kata mereka berdua.

"Errk.. Argharhh!"

Ppakk! Orang yang tah datang dari mana berlari menuju ke ruang tersebut lalu tersadung kakinya sendiri. Dirinya pun terhumban jatuh ke atas lantai.

Daffa dan Zahran memandang orang itu pelik. Orang awam yang telah terjaga itu juga memandang orang itu pelik.

Grraakk! Tiba-tiba datang satu zombie dengan outfit askar lalu melompat untuk menerkam orang atau teknikalnya pada pandangan zombie nih, hidangannya. Kaki orang itu terus digigit lalu dikoyakkannya. Sekali pandang depan mata confirm trauma.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now