Encounter 64

381 50 4
                                    

Gif di atas ialah cast kepada Anis Ufairah >> Seo Ye Ji

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gif di atas ialah cast kepada Anis Ufairah >> Seo Ye Ji

Btw, it's Ramadhan day 1. Fast day 1. To be honest, kita semua just bersyukur kita hidup sampai sekarang untuk sambut this first day of Ramadhan kan.. so am I. So, let's doa kita semua dapat sambut jugak sama pada tahun hadapan dan seterusnya lagi.

Also gais, jangan curi-curi makan, gosok gigi lama sangat atau sengaja kumur masa ambil air sembahyang semata-mata nak telan sikiiit air tu. Allah nampak weh. Lols.

P.s. Kalau dah tak tahu apa nak buat, tidur aje. HAHA, like meh. Ceyh, dont take my words seriously.

♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️

"Ouh..takdek barang?" Anis menyoal semula apa yang dikatakan atau diminta oleh Daffa kepadanya.

Nak-tak-nak si Daffa menganggukkan kepalanya sekali. Bukan apa..dia cuma rasa a bit awkward meminta sesuatu dengan orang yang baru dia jumpa walaupun bukan buat kali pertama. Masih janggal gitulah.

Evenso, since si Anis jelah manusia yang dia perasan bawa beg sandang or you can say nampak besar--secara teknikalnya Izyan yang membawanya tapi dia tahu itu beg Anis, Daffa ini pun bertanya lah kepada Anis jika dia ada barang-barang macam air dan sebagainya untuk rawat luka Aulhaq.

"Hmph." Anis berfikir sejenak. Pasal barang first aid dia tidak kisah. Air itu..

Bila dia memandang satu per satu wajah insan di situ, terfikir lagi dia.. sudah 10 minit mereka tunggu geng Anis tiba di gua itu. Jadinya..

"Ehhem..okay. Boleh je. Here, the water." Anis menghulurkan satu botol air mineral kepada Daffa dan kotak medkit yang diambil dari kenderaan askar pada tempoh hari.

"Air? T-tapi--"

"Ah, jangan risau. Ini air tambahan je. Aku ada air lain." tipu Anis dengan suatu fake smile pada wajahnya walaupun suaranya kedengaran crack sedikit. Tapi dalam hati be like, 'matilahnak'.

Kalau ikutkan air yang dihulurkannya itu telah digunakan sedikit-sikit je- semasa nak bersihkan luka Izyan tadi. Tapi, setelah tengok luka Aulhaq yang memang serius membuatkan dia rasa kesian dan mengorbankan everything yang dia simpan. Since air yang digunakan pada Izyan untuk rawat lukanya dia memang dah guna untuk tujuan tu, alang-alang derma sajalah untuk tujuan yang sama. Hahaha.

Daffa yang dapat baca apa actually gadis remaja yang berada di hadapannya itu tengah fikir quickly menghulurkan balik air yang diberi tadi. Rasa bersalahnya menggunung kerana dia dapat rasakan air itu bukanlah seperti yang dikatakan oleh Anis.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now