Day 2

696 90 5
                                    

"Your intellect may be confused, but your emotions will never lie to you." - Roger Ebert

♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨

Pada waktu yang sama dengan ketibaan Fatin dan rakan-rakannya di rumah Jihah,

"This is your house..?"

"Wuuhh, gempak lah rumah Ufairah..luar banglo dalam cam istana. Wuuhh.." Farra sengaja membuat nada suara seperti kawannya apabila memanggil Anis dengan panggilan 'Ufairah' which baginya, a bit different.

"Kau nak kena gedebik ke apa? Kau datang sini setiap tahun masa raya.. Eihhh, kang ada jugak-" memikirkan Izyan di sebelahnya terus dimatikan segala ayat-ayat ugutan itu.

"Ehhem..ya. Fam's house, teknikalnya." Anis terus membisu dan memandang hadapan sahaja, melihat rumahnya yang gelap gelita.

"Yuhuu..korang? Korang!! Asal korang semua boleh tidur, aku tak?!"

"Sebab kau tu spesies burung hantu dicampur genetik kelawar dengan DNA seorang manusia berjantina perempuan, Farra." Anis yang menjawab soalan yang sepatutnya dijawab oleh rakannya yang lain yang berada di seat sama dengan Farra.

"Diam ah kau. Kang kau yang aku gedebuk japgi."

"Meih ah sini..sini." cabar si Anis pula.

Farra memandang Anis sebelah mata. Kemudian, dia mengalih pandangannya ke arah mereka yang sedap tidur di dalam kereta pula.

Anis tersenyum puas. "Lah, tak nak pulak."

"Kat sekolah tadi, nak pulak an peluk-peluk aku semua..hishh.." sambungnya lagi dan akhirnya dia mengomel sendirian di dalam hatinya.

Farra tidak mengambil peduli langsung kata-kata Anis itu.

Halah, diorang berdua memang selalu macam ni.

This is normal.

Anis dengan geramnya terus merentap pintu kereta itu untuk membukanya tetapi usahanya sia-sia. Pintu kereta itu masih berkunci.

"How about you open this door and not staring at both of us?" Anis berkata dengan nada menunjukkan dia super annoyed tatkala itu.

"Unbelievable." yep, unbeli-bubble dengan perangai Anis yang di dalam sekolah lain, luar sekolah lain.

Izyan tersenyum seorang diri dan membuka kunci pintu kereta tersebut. Sejurus itu juga Anis keluar daripada kereta.

Dia memandang pintu pagarnya dari atas sampailah bawah walaupun pandangannya tidak berapa jelas dek malam yang gelap.

Jam di tangannya sudah menunjukkan hampir pukul 3 pagi. Perjalanan ke rumahnya mengambil masa yang lama disebabkan mengambil laluan alternatif untuk elak kesesakan jalan raya di jalan utama yang sepatutnya memendekkan masa perjalanan ke rumahnya.

Izyan lantas mematikan enjin dan membuka pintu kereta. Dia pun keluar dan menutup pintu kereta itu semula dengan perlahan. Kemudian, dia berjalan perlahan ke sebelah Anis yang masih menatap rumahnya.

Tidak lama selepas itu, kelihatan Anis sedang menghidupkan telefon pintarnya dan terus menekan something di skrin phone-nya itu. Tiba-tiba sahaja pintu pagar rumah dia terbuka.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now