Encounter 46

420 62 4
                                    

Please do drop some friendship quotes in case you have :)

Enjoy the chapter!

♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨

"Psst.." Aulhaq menoleh ke arah kanan. Terlihat Ariq dan Daffa sedang memandang tepat ke arahnya.

"Asal sunyi sangat.." Ariq berkata dengan nada menunjukkan dia berasa sedikit bosan. Aulhaq di situ sudah meng-roll-kan matanya ke atas. Kalau Ariq dan Daffa memanggilnya untuk ajak berbual baik dia pura-pura tidur je tadi, fikirnya.

"Khatatna? (our plan) ??" main bisik-bisik pula mereka yini. Aulhaq mengangkat kening belah kanannya. Baru dia teringat yang plan awalnya ialah mereka berempat atau-mungkin- kini tidak termasuk Husna lagi adalah kembali ke KL.

Dia membuka mulutnya dan menutup semula, berjeda seketika. Zahran di sebelahnya yang sedang nyenyak tidur dipandang. Terdetik rasa untuk bertanyakan kisahnya macam..bagaimana dia boleh end-up di situ dan lain-lain tapi..nanti nampak macam busybody pula, bukan?

"Madha 'anha (what about him) ?"

Lupa nak kata, sebutan 'dha' kat sini akan berbunyi seperti 'zaa' sebab kalau dalam arabic huruf Zal; ذ.

Ariq membuat tanda macam halau orang tapi maksud di sini ialah 'biar dulu/past' bukannya 'dia boleh blah'. Lol.

Aulhaq mengangguk sekali dan berkata lagi, "anntazar 'alamati (wait for my signs)."

Sebutan " 'za'r " kat sini macam nak sebut huruf ظ. Buat yang tak faham, buat-buat lah faham~ Ahaks. Teruknya aku nih.

Sebelah kening dibiarkan jatuh manakala sebelah lagi diangkat, Ariq membuat muka confused.

Sejam kemudian,

"Err..berhenti kejap boleh tak..kat mana-mana?? Nak gi tandas. Eheheh." kata Aulhaq sambil berpura-pura sengih sebab malu. Kaca mata yang terpakai dibetulkan kedudukannya.

Askar yang menjaga mereka berempat di bahagian belakang kenderaan tersebut mengeluh perlahan lalu menepuk kasar dinding yang membahagikan bahagian hadapan dan belakang kenderaan.

Beberapa puluh minit kemudian,

Tulah korang tak tahu, nak cari tandas pun susah bila dalam krisis macam nih lelagi atas highway. Tolong jangan kata suruh diorang berhenti tepi jalan >_>

"Cepat."

"Takdek bebende tu ehh?? Betul ehh??" kini Aulhaq berpura-pura seperti dia takut akan zombies tu. Berpura-pura atau memang dia takut, aku sendiri tak tahu. Pfft.

Askar di hadapannya menggelengkan kepala. Mata dilirik memandang Aulhaq dan rakan-rakannya. Dalam fikiran dah fikir macam-macam. Antaranya ialah 'banyak songeh betullah budak nih. Ada-ada je, orang nak cepat.'

Meanwhile Aulhaq yang memang sekali lalu pandang dah dapat baca muka-muka askar ini mengendahkan mereka dan berpaling untuk melihat ke sebelahnya sekilas. Ariq dan Daffa masih tidur. Begitu juga dengan Zahran. Tak boleh jadi ni, fikirnya.

Dia pun berdiri dan kepalanya terhantuk bahagian atas dinding kenderaan. Bunyi yang terhasil tu jangan cakaplah macam mana kuatnya.

Kuatnya tu tahap keempat-empat yang tidur tadi semua terjaga.

Aulhaq mengusap kepalanya secara refleks. Sakit sangat. Percaya tak, ni pun dia buat secara sengaja untuk bangunkan mereka tiga orang yang lain..? Pfft. Padahal boleh je nak acah bersin atau apa..heh.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now