Pin pin!
Berlalu lah sudah ramadhan~ Sebulan berpuasa~
Selamat Hari Raya Aidilfitri for all the muslims. Author di sini ingin menyusun kesepuluh-sepuluh jari author walaupun yang menaip hanya dua jari di sini, ampunkan author jika author ada terguris hati anda dengan kata-kata sama ada di dalam buku yini atau di realiti buat yang kenal author.Huhuh. Apapun, enjoy! ^^
♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️
"I was wondering what you're doing these days and this is how you spend your days these days?" Az'am bertanya sambil meletakkan kedua-dua tangannya di pinggang.
Anis mengendahkan kewujudan Az'am dan terus menumbuk lagi kuat salah satu antara punching bag yang tergantung di tengah ruang training askar itu dengan menggunakan tangan kanannya. Well, Anis dapat informasi yang ruang itu telah jarang digunakan since ini secret base dan tidak ramai askar-askar atau pegawai lain yang ditempatkan di sini sebelum ini. Dan sekarang hanya para survivors berstatus rendah dan tentera darat sahaja berada di sini. Sesetengah pegawai seperti Nick, kebanyakan tentera udara dan tentera laut, majoriti orang berjurusan doktor dan jururawat serta orang-orang berstatus tinggi yang lain berada di kawasan lain di bahagian lain pulau ini.
"If you keep punching like that, you're going to mess up your veins..and your.." Az'am berjeda, mungkin tengah pilih perkataan yang sesuai atau ingat balik apa yang akan berlaku jika seseorang tumbuk dengan cara yang salah, "..hands." jawapan paling selamat yang dia boleh katakan.
"Moreover, didn't your other hand's wounded?"
"It's fine." kata Anis dengan nada monoton dan again, dia menumbuk lagi punching bag itu dengan extra kuat. Bukan apa, dia just malas nak pandang muka Az'am..jadi, dia membayangkan permukaan punching bag itu ialah muka Az'am.
Nice, fikirnya.
"So..you're truly immune." Anis tidak membalas apa-apa. Saat dia rasa peluh asyik jatuh menitis dari dahinya, dia terus menyekanya dengan lengan baju yang dipakai. Kemudian, dia berhenti menumbuk dan cuba untuk menarik dan menghembus nafasnya dalam keadaan yang lebih tenang.
Beberapa minit selepas itu, dia sambung menumbuk punching bag itu lagi. Pergerakan yang sama diulang dan ulang banyak kali tanpa dia rasa bosan, serta tanpa dia sedar, tangan kanannya sudah semakin memerah.
Az'am yang berada beberapa meter jarak jauh daripada kedudukan Anis itu hanya memeluk dirinya dan merenung dalam diri Anis. Fikirnya, mungkin Anis sedang mengisi masanya supaya dia tidak terlalu meratapi pemergian orang-orang yang terdekat dengannya. Tetapi apabila direnung Anis atas-bawah, dia tak nampak macam orang dah move on langsung.
Bila difikirkan balik, baru sahaja seminggu lebih mereka tiba di pulau ini. Az'am tidak pasti berapa lama Anis akan bersikap sebegini; layan orang bila perlu, berkepit dengan Izyan, berjalan seorang-seorang ke pesisiran pantai semata-mata nak tengok laut dan menyendiri. Tapi pada suatu masa dahulu-taklah lama mana-, dia pun pernah saja grieve macam Anis, tetapi tidak lama kerana dia mempunyai kerja dan kerjanya menyelamatkan nyawa orang. Walaupun dia tidak berjaya menyelamatkan nyawa adiknya sendiri, at least dia pasti arwah adiknya mesti akan support dia untuk teruskan perjuangannya menyelamatkan nyawa orang lain.
"Kitorang tak jumpa pun mayat d—" Az'am terhenti berbicara apabila dia melihat Anis mengangkat sebelah tangannya seperti menyuruh Az'am berhenti daripada bercakap.
"Izyan told me seven days ago." Anis berkata perlahan dan dia mulai rasa sakit di bahagian di mana jantungnya berada. Imej Farra terlepas dari tangga kapal itu juga seperti bermain cak-bah dalam mindanya.
YOU ARE READING
Exam Dibatalkan -- [✓]
Science Fiction⚠️ RUN N FIGHT ⚠️ --Wattys 2020 Award Winner: Science Fiction-- Negara Malaysia. Remaja berumur 17 tahun. Bersekolah. One word: SPM. Ya. Kau takkan boleh bayangkan kalau-kalau tiba-tiba exam sebesar itu aka exam yang menentukan hala tuju hidup kau...