Day 12

327 45 19
                                    

"You look at me and wonder how I can be so strong while I'm fighting wars inside. Some days I win. Some days I lose. But both days, I smile." - Najwa Zebian

I prefer 8d better than the ori ver. above

♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️

"Eo..weyh. Katakanlah.."

"Katakanlah apa?" potong Anis. Keadaan di situ gelap, tetapi dia yakin bahawa Farra sedang membuat muka annoyed-nya, tak pun sedang menjeling matanya ke atas.

"Katakanlah aku..tak selamat dari semua nih.."

"What?" nada suara Anis yang berubah itu membuatkan Farra men-gulp dan membuka mulutnya semula setelah mengumpulkan semangat keyakinan diri. Lol.

"Kalau aku tak terselamat dari semua nih.. aku tahu, kau akan rindu aku gila-gila.."

"Pfft.." Anis cuba untuk gelak tetapi dia sedikit pun tiada mood untuk bergurau mahupun cringed dengan kata-kata Farra dalam situasi ini.

"Pastu.. aku rasa takkan ada hari yang kau takkan terfikir pasal aku. HAHAH lol." Farra pula yang tersengih seorang diri apabila membayangkan Anis yang mungkin akan meratapi pemergiannya dan berada dalam keadaan yang teruk buat beberapa bulan atau juga kemungkinan bertahun. Ceit.

Means keadaan teruk be like.. rambut serabai, eyebags melarat, mata selalu sembam, badannya menjadi semakin kurus, jalan macam zombie hari-hari.

"What are you thinking?"

"Muka buruk kau masatu." Farra tergelak lagi selepas selesai membayangkan keadaan Anis jika suatu hari nanti perkara yang dikatakannya terjadi.

"Apa yang membuatkan kau rasa aku ni hidup lama sangat sampai nak jadi macam tu sekali?" tanya Anis hairan dengan nadanya yang menunjukkan dia fedup.

"Ahak. Instinct!" Anis menjeling ke tepi matanya. Dia menyelak lagi luas langsir itu bagi menerangi wajah mereka berdua yang sedang berada di dalam bilik itu.

Mereka yang lain masih lagi tidur nyenyak walaupun sekarang sudah hampir nak masuk pukul 4 pagi. Anis just rasa tidak sampai hati nak kejutkan mereka semua tadi walaupun hatinya berasa semuanya telah bermula.

"So weyh~" Farra memanggil Anis manja. Anis dengan tidak relanya memandang muka polos Farra pada ketika itu.

"Kalau tu berlaku, aku nak kau jangan menyesal apa-apa sepanjang hidup kau lepastu. Jangan salahkan diri kau. Hidup macam biasa.. dengan Jihah dan yang lelain. Jaga diorang betul-betul pulak macam mana kau jaga aku selama nih."

"Ada apa-apa lagi mesej makcik Farra?" Farra tersengih dan menganggukkan kepalanya laju.

"Be happy and kind dengan sesiapa je yang kau jumpa.. dan.." Farra berjeda. Anis menjungkitkan sebelah keningnya dan somehow dia seperti tahu pula apa perkara yang Farra hendak beritahunya sebentar lagi.

"Bagitahu Mark aku suka dia!" Farra berkata laju macam rap tetapi hanya satu line lalu dia menekup mukanya, malu.

"Cis." Anis tergelak kecil melihat Farra sebegitu. "Pftt. Kau fikir aku Mark ke apa?" Anis menarik kedua-dua tangan Farra jatuh ke bawah. Kelihatan muka dan kedua-dua telinga Farra kemerahan. Makin galaklah gelak si Anis.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now