Encounter 69

387 50 1
                                    

Gif di atas ialah Lee Joon Gi yakni cast kepada Azeem Amrin aka our Az'am; another important charac here

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gif di atas ialah Lee Joon Gi yakni cast kepada Azeem Amrin aka our Az'am; another important charac here.

♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨

"Apa?! Jap jap..kenapa— kenapa ayah tetiba kene jadi tentera balik? A-Anis tak faham." terus bengang diri Anis dibuatnya. Dia just tidak mengerti kenapa keluarga dia kini ditimpa masalah..bukan calang-calang masalah masalahnya sekarang ini, sedangkan dia tak pernah teringat pula jika keluarganya ada buat apa-apa masalah dengan pihak kerajaan melainkan..

"D-diorang kata..itu misi penting. Masa kejadian ni berlaku diorang sangat— diorang desak ayah untuk kembali ke unitnya walaupun ayah memang tak nak." Apa yang Anis tahu hanyalah ayahnya berhenti (resigned/quit) daripada menjadi tentera ketika usianya masih muda lagi dan arwah adiknya belum lagi mampu untuk melihat dunia.

Ayahnya dikira sebagai seorang tentera dalam satu unit khas di mana unit ini yang biasanya melakukan kerja-kerja yang diperlukan di luar negara disebabkan unit ini berkait dengan hal United Nations. Skills dan kepintaran ayahnya ini dalam berjuang demi negara sangat diiktiraf dan boleh dikatakan ketika ayahnya meletakkan jawatan secara tiba-tiba, majoriti pihak atasan tentera tidak setuju. Namun apakan daya, determination ayahnya sangat kuat sehinggakan tiada apa yang boleh menghalangnya kecuali akal fikirannya sendiri. Jadi, dengan kepintaran yang ada, ayahnya pun bekerjalah bersama-sama dengan ibunya menjadi saintis, iaitu researchers di sebuah governmental lab. Dalam erti kata lain, semua top-secret aka classified informations yang hanya orang bekerja dalam bidang politik negara ini sahaja tahu segala informasi sebegini.. dan apatah lagi para researchers that were working right under the ministers' (government departments) noses.

And now, emaknya memberitahu anaknya bahawa ayahnya terbunuh dalam suatu urgent mission yang gagal dijayakan. Misi apa? Tekalah.

I mean, anak mana je nak percaya benda nih bulat-bulat walau dia tahu apa status parents dia sekalipun.

"Then..ayah just mati macam tu je? Then, apa ibu buat kat sini? Apa kena mengena kematian ayah dengan ibu dekat sini? Apa kena mengena ibu kat sini dengan perkara yang jadi kat luar tuh?!" semakin lama dia bercakap, mengajukan berbagai-bagai bentuk soalan, semakin menggila api kemarahannya. Sejujurnya, dia ada hak untuk berbuat demikian since dia sudahlah tidak dapat membuat contact dengan kakak-kakaknya since day first lagi krisis ini berlaku. For some reasons, dia ingin percaya yang kakak-kakaknya masih berada di luar sana.

"D-diorang tuduh ibu. Diorang tuduh ibu yang buat semua nih. Dan sekarang—dan sekarang diorang nak Anis--"

Bbam! Kepala Anis terangkat dan memandang ke arah pintu yang terbuka secara tiba-tiba. Orang berpakaian suit hitam yang menyapanya tadi kini muncul semula sambil tangannya ditepuk-tepuk kuat. "OK! Your minutes of lovey-dovey mom and daughter conversation is now over. Professor Aura, anda diminta untuk kembali ke bilik anda."

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now