Encounter 56

358 60 8
                                    

I simply like the orchestral ver. one 😉

Here's the double updates sebab minggu lepas tak sempat update!

♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨

"S-Sekarang nak buat apa? " Bellerina bertanya dengan suaranya yang sedikit crack.

Dia tak nangis, tapi anak matanya kalau tengok memang tak reti nak duduk diam. Faham tak ketakutan yang teramat tu..?

Hanya sepi dan bunyi deruan angin masuk ke dalan terowong itu yang membalas pertanyaan Bellerina.

"Just sit..alright." jawab Zayne kemudiannya sambil menghembus nafas berat. Dia suruh orang duduk tapi dia pula yang tetiba bangun.

"Aku..pergi sana jap, clear-kan kawasan."

Zayne melangkah ke hadapan meninggalkan mereka semua di belakang..keseorangan.

"J-jangan.. Jangan tinggalkan kitorang!" Husna melepaskan pegangan tangan rakannya pada lengannya itu. Dia mengejar Zayne.

Zayne hanya teruskan berjalan tanpa memandang ke belakang.

"Tunggu!!" Husna menjerit lagi. Still, Zayne endahkan Husna dan hanya berjalan.

Dah kenapa..

And ini lah dia part klisenya..

Husna tersadung suatu bahagian komponen dalam kereta dan jatuh ke atas jalan raya tersebut.

Dan masih..Zayne menghiraukan kehadiran Husna..dan juga yang lain.

Mereka yang lain pun berjalan perlahan ke arah Husna dan duduk di atas jalan raya itu bersama-sama.

Present time,

"Stop menangis!" Anis menolak kedua-dua lengan Husna ke belakang, kembali ke kedudukan asal yang sepatutnya iaitu ke bawah dan di sisi empunya tangan.

"Kitorang k-kene serang.." nampaknya dalam banyak-banyak orang di situ, Bellerina seorang tampaknya yang mampu nak berkata-kata buat masa sekarang.

Anis mengeluh perlahan dan memandang sekeliling. Mengira bilangan individu yang ada di situ. Setahu dia, dia tinggalkan mereka semua cukup.. 5 orang sewaktu di safe house kat Johor.

Orang-orang itu terdiri daripada Rabiyatul, Raudhah, Nadia, Marliana dan Hanisah kalau tak termasuk Husna, Dayang, Bellerina dan Alya.

Dia bersyukur kawan-kawanya semua ok.. Cuma yang tiada sekarang ni ialah Marliana..dan.. Alya.

"Alya..mana Alya? M-Marliana??" sejurus nama-nama itu disebut, mata mereka yang baru nak reda daripada air mata terus berjuraian jatuh kini bertakung semula. "Yah (hey).. Jangan cakap--"

Mereka semua menggeleng kepala serentak.

Bellerina dipandang perlahan oleh Anis. Dia seorang sahaja yang nampak ok tatkala itu. Anis memandang Belle dengan harapan semua ini tidak benar.

Tetapi..lain pula yang dia dapat.

As always, pernah ke seseorang itu dapat apakan sahaja yang dia nak macam tu je..? Mestilah mempunyai nilai-nilai tertentu kan? Eventho orang kaya..

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now