Encounter 38

431 59 7
                                    

That's the face of Captain Az'am punya cast iaitu Lee Jun Ki yang tengah making the 'unbelievable face'.

♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️

"Are you alright?" tanya Izyan dengan wajah yang serba tenangnya kepada si Anis. Anis yang sedang mengelamun tersentak dan mengangkat wajahnya. Bukan apa.. sedari tadi dia hanya berbual dengan Az'am dan Izyan memandangkan girls yang lain lena tidur walhal hari sudah lama menjadi siang.

"Sir tanya dia ke saya?" Anis mengangkat keningnya sambil memandang Az'am dan bertukar ganti dengan Izyan.

"You."

"Why are you calling him, sir??" tanya Kapten Az'am sedikit annoyed.

"Sebab aku respect dia." hah kau.

"Pft." Az'am tersengih senget.

Kpak! "Oww! Tak payahlah nak tepuk belakang seat aku!"

"Padahnya." Anis menjeling ke kirinya. "Of course I'm alright. Cumanya manusia sebelah Sir nihah yang..eyy tak 'alright' langsung kot!" Anis cuba mengawal amarahnya. Tah apa tah yang membuatkan dia naik angin.. baginya, Az'am tadi macam menyampuk je perbualan mereka berdua..which is dia tak suka.

Krik krik, krik krik.

Anis sambung menahan dagunya semula sambil memandang tepinya.

"Az'am.." tiba-tiba dia menyebut perlahan nama kapten yang sedang memandu lori-another level- askar tersebut.

"Bende??" Jawab Az'am nak-tak-nak. Mata nak kuyu dah tu.

"Umur kau berapa??" tanyanya out of the blue. Well, maybe dia dah bosan sangat.

"Pehal sibuk?" Kpakk!! "Dua puluh sembilan."

Anis tersenyum puas. Tunggu orang nak tepuk belakang seat dia baru nak jawab soalan dengan baik. Tetapi buat beberapa saat sahaja selepas itu senyumannya mati. "Whoak.." senyumannya muncul kembali.

Senyuman jahat.

Az'am mampu menyepetkan lagi matanya yang tersedia sepet tu. "Pft..pak cik Az'am.." ketawa Anis terus meletus, memecah kesunyian di bahagian belakang lori itu.

"Oii!" dia sambung ketawa tanpa mempedulikan ketenteraman orang  lain yang berada dalam lori itu.

Breekkk!!

Anis terdorong ke depan dan terhantuk pagar besi yang tercacak di belakang seat bahagian hadapan. "Ouchh.." dia mengusap kepalanya perlahan sambil memuncungkan mulutnya.

"Padahnya." Giliran Az'am pula yang tersenyum puas, segar balik mata dia.

"Aishh—" Anis hampir cursed dalam bahasa lain tetapi terus menutup mulutnya semula setelah mengingati language yang dia nak cursed itu ada orang lain yang memahaminya. Cursed dalam minda dia jelah yang mampu.

"Aku tak main-main lah! Kau lagi tua daripada Sir Izyan.." Anis berkata perlahan more like mengomel.

"Am I??" Az'am mengangkat keningnya dek rasa sedikit curious. Dia sebenarnya nak-tak-nak layan si Anis nih. Just somehow dia rasa macam dia perlu sahaja layankan minah seorang ini.

"Beza dua tahun je..though.." Anis kembali menahan dagunya dan termenung ke bawah.

"Okay..get your weapons ready..kita henti sini dulu." kata Az'am lalu memusingkan sterengnya ke kiri. Nampaknya mereka akan berhenti di sebuah tempat rehat di highway tersebut.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now