Bonus 4.0

326 38 10
                                    

It's takdek kaitan langsung dengan chap yini, but.. legit stupid me fikir sekarang bulan July aka bulan 7 aka bulan Julai.. until just now. Wow.

♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️

DAY 20

"Do you.. know or perhaps have met someone named Amir?"

"Mmm? Amir apa?" tanya lelaki itu pelik lalu memandang dua orang rakannya lagi. Kedua-dua rakannya mengangkat bahu dan masing-masing kembali berpaling melihat Mark yang nampak sedang kebuntuan aka dalam kecelaruan itu.

"Err.." Mark berjeda.. dalam hatinya sumpah seranah dirinya kerana masih pelat atau tidak begitu fasih dengan pronunciation Bahasa Melayu. "Amir.. Zul..Karreu..Nain?"

"Muhammad Amir Zulkarnain.. tak silap.. his name." salah seorang daripada dua orang rakan lelaki tadi iaitu seorang perempuan tertawa kecil melihat Mark yang berusaha menyebut nama yang dia sangka mungkin kawan kepada Mark.

Dengan pantas, seorang daripada mereka menggeleng kepala diikuti dengan yang lain lalu mereka meminta maaf kepada Mark. Mark menjatuhkan wajahnya dan hanya tersenyum nipis. "Wait— what about.. Lee Ryuu?— Ryuu Lee."

"Isn't that the guy yang.. terserempak dengan kita and exchange supplies so that dia boleh stay dengan kita for one night?" tanya perempuan itu kepada dua orang rakannya.

"Cina yang nampak mix tuh?" tanya orang yang men-declare mereka tidak kenal or terserempak dengan mana-mana 'Amir'. Seorang lagi lelaki antara mereka bertiga itu menganggukkan kepalanya laju. Perempuan itu turut membuat perkara yang sama.

"Oh ya.. whatta' smol world. Dia ada terserempak dengan kitorang dalam.. i don't remember tapi right before kitorang datang Pahang." kata lelaki itu. Nampak gaya macam leader. Mereka, trio sahajakah, fikir Mark.

"Is he alone?" mata Mark bersinar-sinar dengan cahaya harapan mengharapkan rakan-rakannya yang lain selama ini terselamat.

"Y-Yeah." kata lelaki itu. Dia kalau boleh tak nak down-kan mood Mark or something.. tapi mereka strangers, takkanlah baru jumpa nak white lie.

"Ouh.." kepala Mark tertunduk semula. "Thank you..for everything." buah akal yang mengatakan dia alone dalam sebuah negara yang bukan negara di mana rumahnya berada.. sangat mengusutkan mindanya. Terkadang, dia rasa macam mahu nangis sahaja tiap kali memikirkan perkara itu.

Tiba-tiba, wajah emaknya datang menjengah fikiran membuatkan matanya berair sewaktu menapak kembali masuk ke dalam bangunan.

Ppak! "Aduh.." Fatin menyentuh kepalanya lalu tudungnya dibetulkan semula tanpa apa-apa keluhan yang keluar dari mulutnya.

"Mark? Panjang umur." kepala Mark terangkat memandang raut wajah yang dia familiar ini. Kedua-dua kening Mark terangkat tanda 'apa'. Nafasnya ditarik buat sesaat, terdengarlah bunyi macam hidung tersumbat.

Fatin yang melihat itu mengangkat sebelah keningnya dan membuka mulut, "I wanna talk to you for a sec," dari segi air muka Mark, Fatin dapat baca mood Mark tengah down or swing. Dia mula berkira-kira memikirkan sama ada ini tindakan yang betul pada masa yang betul.. atau tidak.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now