Encounter 25

506 74 5
                                    

Azeem Amrin (Az'am) >> Lee Jun-Ki

Azeem = besar
Amrin = perintah

Azeem = besarAmrin = perintah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨

Anis melabuhkan punggungnya di atas rumput hutan bersebelahan dengan satu pokok yang besar lagikan tinggi melangit. Pokok-pokok yang berada di sekelilingnya menghalang cahaya matahari daripada terus tembus dan menyentuh kulit Anis dan juga..Izyan.

Izyan hanya duduk mengikut gerak-geri Anis.

"Truth..what truth?" Anis memulakan perbicaraan. Dia merenung persekitaran hutan yang tak berapa nak hijau sangat di hadapannya itu dengan penuh rasa..amarah. Dia berasa malas nak bertentang mata dengan sesiapapun tatkala itu.

Fikirnya, suka hati dia lah dia nak buat apa..dia bukannya risk-kan nyawa sesiapa pun. Bukankah dia sudah terangkan isu itu semasa dia memulakan suatu perancangan lagi? Perlu ke repeat dua, tiga, kali..? Mereka semua sudah berumur 17 tahun dan ke atas..kecuali Izyan, lol.

"That..night, when you and Nadia were arguing, and the time you just snapped and went upstairs.. Something happened." Izyan berkata dengan nada datar namun, kedengaran sayu saja di telinga Anis.

"What.. 'happened'?" Anis menoleh ke tepi, cuba membuat eye-contact dengan gurunya yang seorang itu.

Bukan apa..dia langsung tidak boleh mencerna apa-apa idea tentang apakah actually yang telah berlaku..yang dia tak tahu..? Walaupun topik ini sangat jelas mereka membincangkan tentang apa..atau..siapa.

"When the gunshots stopped..I decided to take a peak from your house's window..then, I saw--" Izyan terhenti seketika percakapannya untuk membuat eye-contact dengan Anis.

"I saw your neighbour whom helped us that evening, fell down the balcony..because the infected..they somehow managed to get inside your neighbour's house. Looked like she was alone..nobody helped her. Before I could see much, I saw the infected--"

"Enough." Anis berkata sepatah dan memandang ke hadapan semula- memutuskan eye-contact. "So..sir nak cakap yang jiran saya tu dah mati?"

Izyan dengan perlahan-lahan + lembutnya menganggukkan kepala. Tidak berani nak bersuara apa-apa gamaknya.

Harapan Anis punah. Empangan air matanya hampir sahaja pecah/roboh. Matanya memandang ke atas; ke langit, sekadar untuk menahan air mata daripada jatuh. Fikirnya, selepas satu, satu terjadi.

Selepas beberapa saat dia beremosi, dia menjatuhkan kepalanya, memandang tanah; Bumi pula yang ditumbuhi rumput hijau muda yang kering disebabkan cahaya matahari yang sentiasa menyinar.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now