Encounter 52

391 58 6
                                    

Terasa nak letak lagu nih >•<
So enjoy!

♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨

"Relax.. I'm sure she didn't mean it." kata Izyan perlahan kepada Farra yang berjalan di sebelahnya. Dari tadi sebenarnya dia cuba memujuk gadis kecil pendek comel itu.

"You know..without you, there's no way I could survive this and be here until now.." ada betulnya juga. Memang betul tanpa Farra, dia takkan sampai ke sini bersama mereka yang lain. Well, Farra yang temui Izyan though. Perlu ke rewind semula..? Rasanya tak kan.

"Mmm.." dan Farra pula dari tadi meng-'hmm'-kan kata-kata si Izyan ini.

"Huarghh. Kau takdek apa-apa weapon ke?!" suara seorang perempuan sedang marah menyapa kedua-dua telinga kepunyaan Izyan dan Farra. And of course, mereka berdua dah boleh agak itu suara siapa.


"Itu.." Farra berjeda. Telinganya menangkap lagi bunyi derapan kaki sedang berlari mendekati arah mereka berdua.

"Larii!! Cepat!" jerit perempuan tadi.

Sungguh mereka berdua kenal sangat empunya suara ini.

"Ufairah.."

"Sir.." Anis hampir-hampir saja nak berlanggar dengan dua orang insan yang seorang tinggi lampai, berwajah kacak manakala seorang lagi pendek, berwajah comel itu.

"Wou..wou.." berkerut dahi Izyan cuba menenangkan dirinya sendiri dan Anis. Takut juga dia jikalau panic attack Anis menyerang lagi. Tak fasal-fasal di kemudian hari mereka yang lain pula kena siap siagakan mental, bukannya Anis di sini yang langsung tidak kisah berkenaannya.

"Arhh..tunggu aku!!" Mark yang baru tiba di situ terus berlanggar dengan Farra lalu mereka berdua jatuh menyembam lantai tempat R&R tersebut. Tak sempat brek gamaknya.

"Woi!" Farra menolak badan kurus keding milik Mark ke tepi.

"Arhh.. Lari, cepat!!" Mark tidak berdiri di situ lama-lama. Dia terus memecut meninggalkan mereka bertiga.

"K-kenapa?" Farra menyoal sambil mengecilkan matanya memandang Mark yang semakin jauh dari pandangannya.

"Sir..kita kene lari.. Lari. I don't have any-"

"Grrraak. Grr.." tak sangka pula yang tadi cuma ada 3 zombies yang mengejar Mark dan Anis kini dah nak dekat 10 bilangan mereka.

Izyan tetiba jadi slow. Otaknya tak boleh nak proses apa yang tengah berlaku. Mati-mati dia ingatkan dekat tempat itu tiada zombies atau apa. Rupa-rupanya..

"Sir?!" Anis tidak menunggu lama. Dia terus merentap lengan Izyan dan memaksanya memecut. Batang hidung Farra telah hilang dari pandangan.

"Arrh.." Izyan mengadu sakit. Kuat juga rupanya insan yang menarik lengannya yini.

Yelah, kalau tak macam mana dia hayun kapak masa scene dalam mall tu huh?

Sehinggalah mereka tiba di suatu tempat yang membawa mereka ke ruang kafeteria. Tetapi sebelum itu, mereka semua harus melalui beberapa tolakan pintu terlebih dahulu dan barulah mereka tiba sepenuhnya di ruang kafeteria which is sangat menyusahkan.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now