Mark's acah angry and suwegg gif
Prepare yourself bcz dis chapter will be so freakin' long and full of cuss words ⚠
♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨
"Pastu..apa jadi?" tanya Ariq kepada Mark. Mark mengeluh dan mengambil tempat duduk yang bersandarkan dinding di belakang. Ariq yang rasakan shok mendengar cerita Mark mengambil pula tempat duduk di sebelah Mark.
Baru Mark hendak membuka mulut tiba-tiba.. "Mark?" kepala mereka berdua lantas mendongak ke arah punca suara.
"Farra?"
"Korang buat apa kat sini? Setahu aku korang punya bilik on the other side of the building..?" tanya Farra dengan kening sebelahnya terangkat. Sekali-sekali dia memandang sekeliling untuk memastikan jika ada orang lain yang terjaga dan berada di situ.
"Err.. yea. Kitorang makan angin since memasing haus gila.. cari air tadi." Ariq menjawab pertanyaan Farra dan menghembus nafasnya perlahan, lega dapat jawab tanpa sebarang kemusykilan timbul mungkin.
"Yang lain?" Farra sudah mencekak pinggang. Agak-agaklah kalau nak tipu orang, fikir dia.
"Yang lain?" Ariq bertanya balik. Dia berfikir sejenak lalu menggosok belakang tengkuknya. Bawah bibirnya digigit perlahan. Kenapalah otaknya tetiba buffering pula sekarang, fikirnya. Sudahlah memang dia jarang benar menipu manusia.
"Diorang dah masuk bilik." Ariq pantas menoleh melihat Mark dan matanya seolah-olah berkata 'thank you'. Meanwhile Mark hanya go with the flow.
"Okay.. tadi dengar macam shok gila cerita.. cerita apa je?" tanya Farra lagi dan kini sudah duduk bersila di hadapan mereka berdua. Dia berasa sedikit selesa dek dua-dua orang nih lebih tua daripadanya so, taklah berasa janggal mana kerana dia juga mempunyai abang dan tahu rasanya bagaimana untuk communicate dengan lelaki dewasa.
"Kau dengar?" Mark bertanya dan Farra pun menganggukkan kepalanya. "Sambunglah ceritanya.." pinta dia.
Mark memandang Farra lama. Every details pada wajah Farra tu ditatap. Muka kecil dia, mata bundar dan bersinarnya, bibir bawahnya yang sedikit tebal dari yang atas, hidung mancung, jawline yang boleh tahan. Semuanya buatkan dia teringatkan kembali kepada rakannya.
Dia pun dengan tidak begitu relanya, membuka mulutnya,
MARK'S STORY FLASHBACK 2.0 >>
D-DAY
Ring..ring..ring.. "Somebody please turn off the bloody-freakin' alarm!" Nate menjerit tidak tentu fasal pada awal hari. Tangannya laju mengambil bantal yang digunakan untuk mengalaskan kepala semasa tidur lalu menekup telinganya dengan ganas.
"Ummhh.." Lee yang tidurnya sopan beralih menghadap sisi lain yang bertentangan dengan arah punca bunyi.
Kring.. ring.. ring..
YOU ARE READING
Exam Dibatalkan -- [✓]
Science Fiction⚠️ RUN N FIGHT ⚠️ --Wattys 2020 Award Winner: Science Fiction-- Negara Malaysia. Remaja berumur 17 tahun. Bersekolah. One word: SPM. Ya. Kau takkan boleh bayangkan kalau-kalau tiba-tiba exam sebesar itu aka exam yang menentukan hala tuju hidup kau...