Encounter 15

629 93 12
                                    

Gif di atas merupakan cast Jinyoung (got7) << Muhammad Izyan.


//Edited ver: lemme tell you again, ITS 6K READERS ALREADY. I CANT BE MORE GRATEFUL FOR THIS!

THANK YOU KORANG✨

♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨

"Huhh.." Anis terus terjaga daripada tidurnya yang serba lena itu. Tidaklah terlalu lena dek dia baru sahaja bangun daripada mimpi ngeri.

Haih, sudahlah jarang tidur.. apabila tidur, dapat mimpi ngeri pula.

"Ufairah?"

Anis memegang dahinya dan memicit-micit kepalanya.

'Sejak bila aku bawak balik laki nih?' kepalanya seperti berpinar-pinar. Anis terus ke posisi duduk. Dia berasa pelik kerana selimut di dalam biliknya berada di atas tubuhnya dan dia pula berada di atas sofa di ruang tamu rumahnya.

Dia mengangkat wajah baru bangun daripada tidurnya dan mendapati ex-guru bahasa Inggeris serta international language dia sedang melihat tepat ke arah mukanya. Probably masih menunggu sahutan.

"Sir?!" Anis menutup mulutnya.

Tiba-tiba sahaja semua memori yang berlaku sejak semalam menyerbu mindanya. "Ouhh.."

Sorry lah dia ni memang ada masalah sikit dengan memorinya. Sikit sahaja. Sikiitt je.

"Ehhem.. Ya ya, saya okay je." Anis menganggukkan kepalanya dan memandang ke bawah, ke selimut yang masih menutupi tubuhnya.

"Alright.." Izyan menyambung membaca buku di atas carpet lantai rumah Anis itu.

Tubuh Izyan menyandar ke sebuah sofa single yang berada berdekatan dengan sofa panjang yang didudukinya tatkala ini.

Anis pelik, kenapa Izyan tidak duduk di atas sofa single tersebut tetapi memilih untuk duduk di atas carpet..?

Anis mengendahkan perkara itu dan meng-scan rumahnya. 'Dah malam dah ke? Lamanya aku tidur, huyyo rekod baharu!'

"D-diorang..dah makan malam? Sir..dah makan?"

Izyan kembali memandang Anis dan mengangguk sambil tersenyum. Again, dia menyambung semula aktivitinya sebentar tadi.

"Makanan ada dekat meja bawah tudung saji tuh." kata Izyan tanpa membuat eye-contact.

Anis hanya mengangguk tidak bersuara. Dia berdiri dan memegang erat selimut itu yang mengelilingi dirinya. Dia berjalan ke arah meja makan lalu menarik kerusi tersebut.

"Ehhem.." Anis membetulkan tekaknya dan membuka tudung saji tersebut.

"Farra..Farra..hang menghilang, tak kejut aku..pasaipa..?" hati Anis yang sekeras iceberg yang dilanggar kapal Titanic itupun mencair. Mata Anis start berair. Sebab bersyukur dia dapat tidur, satu. Sebab rakan-rakannya meninggalkan sedikit makanan untuknya, dua. Sebab Farra tidak mengejutnya untuk makan bersama-sama dengan mereka, tiga.

Apapun, hatinya sedikit sebanyak tersentuh, lagi-lagi dalam krisis seperti ini.

Tangannya menterbalikkan pinggan yang tidak terusik lagi itu dan mencapai sudu besar untuk mengambil nasi.

Lauk telur dadar itu dipotong sedikit dan diletakkan ke atas pinggannya. Sayur kubis yang tah bila Farra memotong dan memasaknya juga diambil dan diletakkan ke atas pinggan yang berisi nasi dan telur itu.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now