Encounter 2

1.3K 129 8
                                    

Farra Nur Qaisara >> Mira Filzah

- Farra = yang ceria, yang bahagia
- Nur = cahaya.
- Qaisara = permaisuri.

- Qaisara = permaisuri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨

"Hoii!!" Kepala Anis terus berpaling menghadap belakang, melihat zombie tadi turut pusing ke belakang lalu mengejar orang yang menjerit 'hoi' itu pula.

"Anis Ufairah!" kepala Anis tertoleh ke hadapan semula. "F-Fatin?!" Nak nangis dia dibuatnya.

"Jomm cepat!" Anis lantas menuruni tangga ke arah mereka; geng classmates-nya. Dia hampir lupa tentang kewujudan mereka semua yang entah masih di sekolah ini atau tidak, fikirnya.

"Jom..kita kena blah dari sekolah ni cepat."

"Hab-b-bistu Nadhirah Husna..?" kata Anis tergagap sungguh. Kedua-dua tangannya nampak menggeletar teruk.

"Dia pandai..kita tunggu dia kat tingkat bawah.." kata Fatin yang lagaknya seperti seorang ketua. Yang lain hanya mengangguk sekali-dua.

"S-sekejap.." Anis menyandarkan dirinya ke dinding sebelum menuruni lagi satu set tangga. Dadanya naik turun naik turun. Entah berapa blok dia berlari, dia sendiri tidak pasti.

"Fye..awak ok tak nih?" Jihah memegang bahu Anis. Anis mengangguk laju dan mengelap peluh yang asyik membasahi bawah matanya, hidung dan dahi. Dia hanya perlukan sedikit masa nak redakan pengambilan nafasnya.

'Fye' merupakan nickname Anis. Pronunciation: F-A-I, FAI, ejaan F-Y-E, FYE sama cara sebutannya dengan 'Bye" bezanya abjad di depan ialah 'F".

"J-jom.." adrenalin masih lagi mengalir dalam tubuh badan Anis.

"Aw-awak..kita suruh diorang yang lain tunggu dekat parking kereta guru kat G-gate A.." Fatin berhenti berjalan. "Awak ada plan?"

Anis mengangkat kening kanannya dan membuat muka. "Kotlah pel-lan..but diorang tak tahu lagi..plan nih. Kita fikir..masa kena kejar bende alah tu tadi.." dan percakapannya sudah kembali normal semula setelah dia bergerak ke sebelah Fatin yang berada di depan mereka yang lain.

Anis cuba menarik dan menghembuskan nafasnya seperti orang normal. Akhirnya, dia melentukkan kepalanya di atas bahu Bellerina yang beza 2 cm daripada dirinya. Belle pula hanya memeluk bahu Anis.

'Tak nampak pun diorang ni macam kena kejar dengan zombie..'  sempat Anis berfikir.

"Tu Husna!!" Jihah yang amat peka menuding jari ke hujung tempat naik tangga utama ke blok yang mereka turuni tadi.

Anis mengangkat kepalanya semula dan melihat ke arah susuk tubuh seorang perempuan yang tampak perkasa. Uishh ayat.

Husna dengan tangkasnya menarik kuat gate besi untuk menutup laluan tangga itu. Selepas itu, Husna berpaling ke arah mereka semua dan berlari semula. Terdengar bunyi seperti pintu digendang/rempuh kuat.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now