Encounter 14

624 96 1
                                    

Bellerina >> Ni Ni

- Bellerina = a beautiful girl

- Bellerina = a beautiful girl

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨

"May I sit here? " kata Anis dengan suara yang cukup lembut plus perlahan khas untuk buat hati orang cair punya.

"Dis is your house. Why you ask for my permission?" Izyan tersenyum sambil tertawa kecil.

"Take that as a 'yes'." Anis pun duduk di hujung sofa tersebut dan mencapai buku di sebelahnya yang terdapat lampu meja yang terletak di atas rak kecil. Di situlah tempat disimpan banyak buku boleh dikatakan classic milik ibu dan ayah Anis since keluarga Anis suka membaca buku.

Anis buka sahaja buku itu, dia nampak penanda buku yang menandakan last page mana dia habis baca sudah berada di tempat lain.

"You've read this?" dia bertanya tanpa memandang muka gurunya itu. Dah memang Izyan seorang sahaja ada di situ.

"Yes. I'm sorry..I thought--" Izyan terus sahaja gelabah apabila melihat Anis terkial-kial mencari page last dia berhenti membaca buku tersebut.

"It's okay, I remember." Anis berkata dan menghela nafas lega apabila menjumpainya. Senyuman yang tadi mati kini dibentukkan semula.

Dia start membacanya dan everything around her seperti tidak wujud lagi bagi Anis. Dia kini berada di dalam dunianya sendiri.

10 minit kemudian,

"Anis.." Farra baru sahaja berjalan ke arah kawan baiknya itu tetapi terhenti apabila dia perasan kawannya itu sedang tidur.

Farra dengan tak semena-menanya, menguntumkan suatu senyuman. Dia memandang Izyan yang berada beberapa jengkal dari kedudukan Anis itu sedang memandang remaja berjantina perempuan tersebut.

Farra kembali berjalan dan berhenti di tengah-tengah antara Izyan dan Anis. Farra melambai-lambai ke arah hadapan mata Izyan buat beberapa kali dan akhirnya Izyan pun tersentak.

"I thought she's having trouble with.. sleeping." kata Izyan sambil memandang muka Farra kemudian ke arah Anis semula.

"Y-yea..she--she was..saya rasa." Farra seperti terkelu. Dia tidak pernah nampak Anis tidur selena seperti sekarang ini.

Not Selena Gomez, alright. Se-lena.

Farra kini tidak sampai hati untuk mengejutnya. Matahari sudahpun bergerak mendekati garisan mengufuk menunjukkan waktu sudah petang. Farra mahu Anis berbincang dengan mereka yang lain tentang apa yang akan dilakukan oleh mereka semua selepas ini.

Tetapi apabila dia melihat Anis sebegitu, hilang segala niatnya tadi.

"Dia nampak lena..sangat. Hahah.." kegembiraan Farra langsung tidak dapat disembunyikan.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now