Encounter 55

365 59 5
                                    

Sorry lambat update !


♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️

Bbup.

Kepala Anis mendarat di atas bahu Izyan. Dia tak sedar pun. Jangan judge dulu.

"Jihah??" kata Anis perlahan dalam mamai sambil menepuk-nepuk atas bahu tempat kepalanya terlentok tadi. Fikir dia dalam keadaan mamai tu asal bahu ni keras and terasa lain macam. But even though keras, terasa juga macam selesa like sedikit empuk gitu. So, dia sedaya-upaya cuba lelapkan matanya kembali.

"No.. just me." matanya terbuka luas seraya kepalanya terangkat.

Segalanya gelap. Hanya samar-samar je yang dia boleh nampak buat beberapa saat sebelum muka Farra, Fatin dan Jihah menjadi jelas pada pandangannya.

"A-I-I'm sorry..A-"

"It's okay.." Anis dapat rasakan pipinya mula memerah. Tambahan lagi, dia dapat rasakan yang Izyan pula sedang tersenyum-awkward really-di sebelah berdasarkan nada suaranya.

Dia mengkriak-kriukkan lehernya dan duduk tegak. "Kenapa.. semua gelap?" and then dia act macam tiada benda berlaku.

"Oh..we're in the tunnel now. Baru je masuk." kata Izyan dengan suaranya yang tidak pernah ditinggikan nadanya.

"Wutt?" mata Anis membulat dan tangannya mula meraba dalam gelap itu. Entah tak tahu kenapa dia bertindak sedemikian.

"Guns..give me my gun, please." Dia berkata dalam nada serius plus cemas. Hatinya sudah mula berdebar. Tetiba dia terasa seperti benda keras di atas tapak tangannya lalu terus digenggamnya benda itu setelah dia pasti itu apa benda alah.

Anis meng-unload pistol itu untuk melihat berapa peluru lagi tinggal even though tidak boleh pun nak nampak dengan jelas di dalam bahagian belakang kenderaan yang dinaiki nih. "Kita kene standby." fikirannya ligat berfikir macam-macam possibilities yang mungkin akan terjadi semasa di dalam tunnel ini.

Yelah.. tak rasa ke macam masuk ke tempat gelap macam tu pada siang hari is a bad idea dalam situasi di mana you're in a zombie outbreak..?

Anis bergerak ke tepi sedikit dan mengetuk seat driver perlahan di bahagian kepala. "Don't ever stop!" jerit dia slow membuatkan yang lain mula terjaga daripada tidur yang tak lena.

Breekk. Sejurus itu jugalah kenderaan tersebut terhenti--secara mengejut. Anis yang hilang imbangan terdorong ke belakang dan bahu + lengannya terkena sisi tubuh Izyan yang berada di sebelah.

Dia mendengus perlahan.

"Why the hell kau stop?!" marah Anis. Mereka yang tadi baru nak terjaga kini terus segar mata dek terkejut mendengar nada suara Anis.

"Takk..aku rasa ada orang kat depan.." teriak Az'am di bahagian hadapan kenderaan itu.

Anis menghentakkan kakinya perlahan tanda protes dan menendang pintu kenderaan untuk keluar. "Bukalah kuncinyaa~" rungut Anis lagi.

Az'am tak berani nak kata apa-apa lalu mengikut sahaja kehendak Anis. Tak pernah dia lihat Anis berasa tidak puas hati sebegini. Tah apa yang membuatkan minah seorang ini berasa panas baran sebegitu, dia tidak pasti.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now