Encounter 53

413 58 8
                                    

Lagu ni isn't exactly about friends.. tapi the instrumental macam kena dengan this chap. So.. yea enjoy ✌🏻💫

♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨

"Farra.. Can I ask you something?" Izyan yang sedari tadi menyepi bertanya.

Farra yang terbuai dalam aroma bau makanan yang semakin kuat itu lantas mengangkat wajahnya memandang muka orang yang baru memanggil namanya. Dia membuat muka 'apa dia?'.

"Ufairah..dia pernah kena panic attack before or something like panic attack?" tanya Izyan nak-tak-nak. Ini pun dia bertanya hanya untuk kepastian.

"Panic attack? Apatu?"

"A sudden overwhelming feeling of acute and disabling anxiety." Mark berkata dengan nada mendatar tak ubah macam Mr. Google.

"The same as..panic..cumanya.. It's worse than a person who did not has this thing could imagine.." terang Izyan. Panic attack is quite common among early adults and usia selanjutnya..so no wonder kalau Mark and Izyan tahu.. atau.. ada something yang lebih menarik lagi fasal Mark yang membuatkan dia boleh berkata-kata bak Mr.Google..? Eh ceyh.

Farra cuba mencerna kata-kata Izyan. Kewujudan Mark telah dia 100% endahkan.

"Kalau dia ada pun. I don't think..dia ada bagitahu saya. Kenapa?"

"Aacchumm!" bersin Anis yang memang kuat membuatkan semua mata tertumpu ke arahnya.

"Can't you sneeze a little louder?" tanya Az'am annoyed since dia duduk di hadapan Anis manakala Jihah dan Fatin duduk di sebelah Anis. Jihah sudah tergelak sakan mendengar ayat sarkastik Az'am.

"May I ask..how her little brother..died?" Farra terkejut mendengar soalan itu. Matanya sedikit membulat. Dengan perlahan, dia menelan air liurnya.

It's been a while since orang tanya dia tentang itu. Tentang adik Anis. "Why?"

Fact is, Anis suruh dia rahsiakan hal ini dekat semua orang terutamanya kawan-kawannya.

Sekarang, dia rasa berbelah bahagi sama ada patut atau tidak dia ceritakan pada Izyan nih. Dahlah Mark kat sebelah memang pasang telinga. Tak lupa juga Ariq yang tumpang join mereka makan dekat situ sebab dia alone. Dah jadinya, Farra dikelilingi lelaki. And macam mana dia boleh ke posisi itu?

Jarak antara mereka; Farra dan mejanya dengan Az'am dan mejanya adalah berjauhan antara satu sama lain. I don't know lah if diorang ni racist or what kecuali Aulhaq dan mejanya adalah berhampiran dengan meja Farra.

"Food's ready." kepalanya pantas menoleh laju memandang sisinya dan ternampaklah bayangan satu dulang yang berisi pelbagai makanan diletakkan di hadapan mereka bertiga.

"Terima kasih." Farra berkata perlahan. Matanya bersinar-sinar melihat wap wap di pinggan itu serta sedikit asap yang naik ke udara daripada makanan tersebut. Daffa hanya memberikannya senyuman manis.

"Group yang order maggi kan?" Zahran meletakkan dulang plastik itu di atas meja tempat Az'am, Anis dan Fatin serta Jihah duduk.

Anis sedaya upaya cuba memandang tempat lain yang selain dari mata Zahran. Tah kenapa dia berasa malu sangat.

Malu sangat bercampuran dengan hatinya berdebar tak tentu fasal.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now