Encounter 89

455 46 12
                                    

Somehow, I find this song fits this chap so much. The beats, the melodies, their voices. It's soothing for me.

Alt. Song:

♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️

"Az'am!" bahu Az'am terhinjut sedikit sebelum dia berpaling menghadap empunya suara.

Fatin tersenyum ke arahnya. Dan terlihat ada lagi dua orang rakan yang dia pasti Anis pun kenal tetapi dia ingat-ingat lupa nama mereka berdua itu-- sedang berdiri di belakang Fatin.

"Kenapa berdiri sini?"

"They're on a date. And I just wanna see the view." hurm, padahal dia banyak je lagi kerja lain di office itu.

"Date?" Fatin bertanya, agak hairan. Hanisah dan Jihah di belakangnya juga sudah senyum dan hampir ketawa macam apa. Fikir Jihah, mana mungkin Anis akan date atau apa. Minah tu..

Fatin tertawa kecil dan menggelengkan kepalanya perlahan. Kenapa hatinya dapat rasakan Az'am sedang menipu dirinya. Walau bagaimanapun, dia lagi berasa geli hati kerana dia juga dapat rasakan bahawa Az'am ditipu.

"Korang..jom!" Fatin berkata dan mereka bertiga berjalan perlahan tanpa apa-apa bunyi ke arah Izyan dan Anis yang sedang duduk di pesisiran pantai itu.

"Assalamualaikum (peace be upon to you)~" kata Fatin dengan nada riang.

Anis dan Izyan berpaling ke tepi di mana figura Fatin berada lalu menjawab salamnya.

"May I borrow her for a sec?" Izyan tersenyum dan menganggukkan kepalanya. Anis hanya mengiringi Izyan pergi dengan lirikan matanya sebelum dia kembali memandang Fatin yang sedang mengganti tempat duduk Izyan.

"Nah.." Anis menghulurkan sekeping roti yang telah disapukan dengan jem blueberry itu kepada Fatin.

"Thank you!" bukan Fatin kalau tidak selalu senyum atau mempunyai aura ceria dan positif di sekelilingnya.

"How's the other?" tanya Anis lalu berpaling menghadap laut. Fatin juga sedang memandang pemandangan laut biru serta awan-awan putih di langit.

"Okay je~" Anis menganggukkan kepalanya beberapa kali dan menyumbatkan lagi roti ke dalam mulutnya.

"Sorry ganggu date korang~" kata Fatin, sengaja mahu test Anis.

"Huh?" lidah Anis terkelu. Dia tidak tahu sama ada Fatin hanya main-main atau.. "We're not on a date.."

Fatin terus meletuskan ketawanya. "Oh lah yeke? Kita fikir ya tadi. Sorry, sorry." Anis tersenyum perlahan walaupun dia berasa sedikit malu dan bagai nak lari dari situ akibat situasi yang memalukan.

Dia sambung mengunyah makanannya kemudian menggigit lagi kepingan roti di tangannya itu.

"Awak camne..okay?" Fatin bertanya perlahan dan suaranya somehow kedengaran serius di telinga Anis. Anis pun berpaling melihat Fatin yang rupanya turut sedang melihatnya.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now