Hanisah Durrani >> Kim Yoo-Jung
- Hanisah = yang bertakwa
- Durrani = permataku♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨
"This time.. I'll drive."
Izyan pun berjalan mendahului mereka yang tercegat sambil matanya tercari-cari kenderaan yang sesuai dengan jumlah mereka semua.
Anis mengerutkan dahinya tetapi ikut sahaja langkah gurunya itu. Nampak Anis berbuat demikian, yang lain turut ikut sama.
"This looks pretty fine. " Izyan menepuk dua kali bahagian hadapan kereta yang dijumpainya, menghasilkan bunyi halus.
Anis menangkat keningnya dan mengangkat tangannya pula. Dia melihat jam tangan di pergelangan tangannya. Hampir lupa dia tentang kewujudan jam tangan tersebut.
Dia menekan suatu button dan cahaya pun menyala di dalam jam tersebut menampakkan jarum jam dan nombor digital dia. 2 in 1 punya jam. Makna 2 in 1 di sini ialah ada masa digital dan masa yang guna jarum jam dan jarum minit.
"Satu empat puluh minit pagi?!" Anis terjerit bolehlah tahan kuat. Wait, apa dia expect?
Mata-mata di situ tertumpu ke arahnya yang men-tiber. Anis pun mengangkat kedua-dua belah kening tanda 'what?'. Asalkan tiada zombies, sudahlah.
"It's our lucky day." Izyan berkata sambil tersenyum kalau boleh sampai ke telinga disebabkan gembira dan bersyukur itu.
Pintu kereta tersebut tidaklah terkunci. Paling cool sekali kunci kereta masih elok terpasang, tidak diusik pun. Maksudya, kenderaan ni terbiar- sama je macam di jalan bandar raya.
Izyan memasukkan dirinya ke dalam perut kereta tersebut dan cuba menghidupkan enjin. Baru sekali cubaan, sudah berbunyi kereta itu. Izyan tersenyum riang sekali lagi. Adakah ini euforia?
Seems like tiada halangan, that's why.
Rabiyatul, Raudhah dan Marliana membuka pintu kereta tersebut lalu masuk ke seat belakang kereta meninggalkan Anis, Farra dan Nadia yang tercegat. Diorang ni memang blur lebih- Geng blur.
"Nampaknya..hanya ada dua sahaja seat kosong di sini." kata Rabiyatul dan Marliana hampir serentak. Marliana menepuk-nepuk seat yang kosong, iaitu berada di hadapannya since mereka bertiga duduk di seat kedua belakang.
"Aku takkan duduk depan. Pis out." Farra berkata lalu menaiki kenderaan tersebut dan duduk di salah satu antara dua seat kosong tersebut.
YOU ARE READING
Exam Dibatalkan -- [✓]
Science Fiction⚠️ RUN N FIGHT ⚠️ --Wattys 2020 Award Winner: Science Fiction-- Negara Malaysia. Remaja berumur 17 tahun. Bersekolah. One word: SPM. Ya. Kau takkan boleh bayangkan kalau-kalau tiba-tiba exam sebesar itu aka exam yang menentukan hala tuju hidup kau...