Hamani Nadia >> Naomi Scott
- Hamani = memberi semangat
- Nadia = pembawa kesetiaan♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨
"Eh.." Dayang seperti terdengar sesuatu. Bunyinya halus sahaja mungkin kerana kedudukan bunyi itu jauh dari kedudukannya.
"Korang..dengar tak? " tanya Dayang. Rakan-rakannya yang duduk di seat belakang sama dengannya hanya mengangkat kening dan menggelengkan kepala.
"Bunyi apa? " tanya Fatin di hadapan.
"..korang nak turun sekali tak nih?" Alya yang maybe tak dengar perbualan di belakang terus membuatkan Dayang menutup mulutnya balik.
Yea, dia baru je nak jawab soalan Fatin.
"Kita ikutlah..kita nak gi tandas..eheheh." Hanisah berkata dan tersengih keseorangan.
Dengar je perkataan 'tandas', mereka yang lain terus mengangguk laju dan akhirnya mereka semua turun dari kereta tersebut.
Alya sudah pun berdiri di hadapan rumahnya. "Tandas rumah kita ada dua je tau." Alya sengaja memberitahu facts yang mungkin tidak perlu diberitahu pun, hanya untuk menghilangkan rasa risau dalam dirinya dan mungkin mereka yang lain juga. Tukar topiklah katakan.
Dia tahu bahawa parents-nya tiada di rumah. Ibunya kerja. Kakaknya berada di sekolah asrama. Ayahnya pula kerja siang dan malam, kerja jauh pula tuh.
"Ok.." Fatin memberi signal supaya Alya boleh membuka pintu gate rumahnya itu.
Mereka semua melangkah masuk. Orang terakhir yang melepasi gate tersebut dikehendaki menutup gate rumah Alya.
"Jemputlah masuk..buat cam rumah sendiri. Tandas kat dapur. Tandas lagi satu kat atas." dengan ini, Alya menghilang, menaiki tangga untuk ke tingkat atas rumahnya.
Mereka yang lain mengangguk-anggukkan sahaja kepala apabila mencuci mata mereka dengan melihat interior di dalam rumah Alya tersebut.
Fikir mereka semua, patutlah cita-cita Alya nak jadi interior designer, luar rumah nampak 2 tingkat sahaja tetapi dalam rumah dah nampak macam istana- k, agak keterlaluan but still it's fancy.
Ada yang sudah beredar pergi ke tandas, ada yang mencapai cawan untuk minum air.
"Huhh..agak-agaknya ke manalah diorang tuh dah sampai.." kata Fatin perlahan sejurus dia duduk di atas sofa di tengah ruang tamu rumah Alya.
YOU ARE READING
Exam Dibatalkan -- [✓]
Science Fiction⚠️ RUN N FIGHT ⚠️ --Wattys 2020 Award Winner: Science Fiction-- Negara Malaysia. Remaja berumur 17 tahun. Bersekolah. One word: SPM. Ya. Kau takkan boleh bayangkan kalau-kalau tiba-tiba exam sebesar itu aka exam yang menentukan hala tuju hidup kau...